Na stronie BIP zamieszczono informację z otwarcia ofert na usługę przeprowadzenia badania pn.: Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody (LG.332.61.2025.BCz)
Aktualność - Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących
Informacje o naborze
Termin naboru wniosków
04.07.2025 r. - 31.07.2025 r.
Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to październik 2025 r.
Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).
Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować formy pomocy wskazane w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia, np.:
- pośrednictwo pracy,
- poradnictwo zawodowe,
- szkolenia zawodowe,
- staże zawodowe,
lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.
Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.
Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.
Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 095 235,29 zł
Niezbędne dokumenty
Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.
Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:
- pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
- pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.
Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 17.06.2025
Zestawienie nr 2 pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.07.2025
Zapytanie ofertowe na usługę przeprowadzenia badania
Zapytanie ofertowe na usługę przeprowadzenia badania pn.: Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody. (LG.332.61.2025.BCz)
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania LG.332.55.2025.BCz
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania LG.332.53.2025.BCz
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania na Usługę przeprowadzenia badania pn. Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego–ekonomia wody (LG.332.53.2025.BCz)
Zmiana treści zał. nr 1 do zapytania ofertowego - Opis przedmiotu zamówienia
Na stronie BIP zamieszczono informację o zmianie treści zał. nr 1 do zapytania ofertowego - Opis przedmiotu zamówienia (wraz ze zmienionym Opisem Przedmiotu Zamówienia) dotyczącą zapytania ofertowego na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)
Zapytanie ofertowe
Na stronie BIP zamieszczono zapytanie ofertowe na Usługę przeprowadzenia badania pn. „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego” (LG.332.55.2025.BCz)
Giełda pracy w PUP w Węgorzewie
W dniu 09.07.2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie odbyła się Giełda Pracy na stanowisko kasjer-sprzedawca do niebawem otwierającego się sklepu DINO w Budrach oraz do już prosperującego sklepu w Pozezdrzu. Pracodawcą, który złożył ofertę pracy była firma DINO S.A. z Krotoszyna, natomiast przedstawicielem była Pani zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. rekrutacji. Prowadząca opowiedziała o działaniach firmy, szczegółowo zaprezentowała warunki zatrudnienia, zakres obowiązków oraz profity, jakie oferuje pracodawca. Prowadząca wspominała również o możliwości dalszego rozwoju zawodowego w strukturach firmy DINO S.A. Z organizowanego spotkania mogły skorzystać nie tylko osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie, ale także kandydaci z zewnątrz. Osoby zainteresowane otrzymały kontakt oraz informacje o dalszym etapie rekrutacji.
Wizyta studyjna w POLMLEK
W dniu 07.07.2025 r. w ramach dobrej współpracy z pracodawcami wraz z grupą osób poszukujących pracy po raz kolejny udaliśmy się na wizytę studyjną do firmy POLMLEK sp. z o.o. - największego lokalnego pracodawcy. Wizyta studyjna to cenna okazja do zdobycia nowej wiedzy, inspiracji i nawiązania kontaktów. Umożliwia poznanie funkcjonowania firmy co sprzyja lepszemu zrozumieniu jej działalności i specyfiki. Serdecznie dziękujemy firmie POLMLEK sp. z o.o. za zaangażowanie i miłe przyjęcie osób poszukujących pracy, które miały okazję do zadawania pytań, dyskusji oraz dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
Zapytanie ofertowe
Na stronie BIP zamieszczono zapytanie ofertowe na Usługę przeprowadzenia badania pn. Zapotrzebowanie na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego–ekonomia wody (LG.332.53.2025.BCz)
Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
Podmiot ubiegający się o wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych powinien złożyć wniosek o wpis.
Zawiadomienie o wpisie wystawiane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, zawiera:
- nazwę i adres siedziby instytucji szkoleniowej,
- datę wpisania do rejestru,
- numer nadany instytucji szkoleniowej w tym rejestrze (tj. trzycyfrowy kod województwa określonego w przepisach o nomenklaturze jednostek terytorialnych dla celów statystycznych oraz kolejny numer porządkowy w rejestrze – np. 2.28/00001/2020).
Dokonując wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych należy posiadać kod Polskiej Klasyfikacji Działalności z grupy 85.5 – Pozaszkolne formy edukacji. Grupa ta obejmuje podklasy:
- PKD 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
- PKD 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
- PKD 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
- PKD 85.59.A Nauka języków obcych
- PKD 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
W przypadku braku informacji o prowadzeniu edukacji pozaszkolnej w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej - CEIDG, Krajowy Rejestr Sądowy - KRS), instytucja dołącza kopię aktualnego dokumentu, na którego podstawie prowadzi edukację pozaszkolną.
Wypełniony i podpisany wniosek o wpis należy przesłać za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów (link do strony).
- System STOR pełni rolę skrzynki podawczej Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiadanie konta na www.praca.gov.pl umożliwia wypełnienie wybranego formularza, a następnie opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (patrz grafika poniżej, opcja 1 lub 2).
- Wniosek można również przekazać elektronicznie nie posiadając ww. podpisów elektronicznych (opcja 3 – przekaż dane bez podpisu), wtedy trzeba go jednak wydrukować, opatrzyć własnoręcznym podpisem i wysłać pocztą, bądź dostarczyć osobiście do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, w Punkcie Przyjmowania Korespondencji (pok. 117, I piętro).
W razie problemów z wypełnieniem wniosku w wersji elektronicznej ze strony internetowej: https://www.praca.gov.pl/formularze/wizualizacja/pdf?kodFormularza=RIS-WNI, możliwy jest do pobrania wniosek w wersji PDF.
Bardzo prosimy o wypełnienie pola z adresem e-mail, dzięki któremu Urząd będzie mógł kontaktować się z Państwem w istotnych sprawach.
Prowadzenie rejestru w formie elektronicznej umożliwia sprawdzenie statusu instytucji poprzez wyszukanie jej w elektronicznej bazie: http://www.stor.praca.gov.pl/portal/#/ris/wyszukiwarka oraz pobranie (wydrukowanie) aktualnego wpisu do RIS.
Zachęcamy do elektronicznego wypełniania i przesyłania wniosków, jest to bezpieczny, wygodny i szybki sposób na załatwienie swojej sprawy.
Przydatne informacje (linki):
- Klauzula informacyjna dotycząca prowadzenia rejestru instytucji szkoleniowych
- Rejestracja konta na praca.gov.pl
- Instrukcja składania wniosków
- Instrukcja wypełniania wniosków
- Kwalifikowany podpis elektroniczny i podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP
- Obszary szkolenia - plik do pobrania ze strony psz.praca.gov.pl
FEWiM - pomoc techniczna 2025
Działania prowadzone w projekcie będą koncentrowały się na:
- finansowaniu wynagrodzenia kadry wykonującej zadania związane z FEWiM 2021-2027,
- zapewnieniu pracownikom odpowiednich warunków do pracy (m. in. poprzez finansowanie kosztów wynajmu powierzchni biurowej),
- zapewnieniu pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnych formach szkoleniowych,
- zapewnieniu pracownikom możliwości udziału w spotkaniach, grupach roboczych, konferencjach, itp. dotyczących wdrażania Funduszy Europejskich,
- finansowaniu kontroli beneficjentów FEWiM 2021-2027.
Efektem projektu będzie wyższa wydajność i skuteczność całego systemu instytucjonalnego oraz lepsze wyniki w zarządzaniu i wdrażaniu programu FEWiM 2021-2027.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 5 412 872,95 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 85% - 4 600 942,00 zł
Zasiłki dla bezrobotnych po pracy za granicą - dokumenty do pobrania
INFORMACJA DLA OSÓB, KTÓRE PRACOWAŁY ZA GRANICĄ
PRZYZNANIE PRAWA DO ZASIŁKU
POTWIERDZENIE OKRESÓW UBEZPIECZENIA, ZATRUDNIENIA LUB PRACY NA WŁASNY RACHUNEK PRZEBYTYCH W POLSCE
- Wniosek o wydanie formularza PD U1 - potwierdzenie okresów ubezpieczenia, zatrudnienia lub pracy na własny rachunek przebytych w Polsce
- Formularz PD U1 – dokument potwierdzający okresy ubezpieczenia, zatrudnienia lub pracy na własny rachunek - WZÓR
TRANSFER ZASIŁKU Z POLSKI DO INNEGO PAŃSTWA UE/EOG LUB SZWAJCARII
- Wniosek o wydanie formularza PD U2 – transfer zasiłku z Polski do innego państwa UE/EOG lub Szwajcarii
- Pouczenie do wniosku o wydanie formularza PD U2
- Oświadczenie dotyczace transferu (PD U2)
- Zaświadczenie wydawane przez PUP do transferu zasiłku
- Formularz PD U2 – dokument potwierdzający prawo do transferu zasiłku – WZÓR
- Formularz PD U3 – informacja o wystąpieniu okoliczności mających wpływ na transferowane prawo do zasiłku – WZÓR
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Procedura ubiegania się o wpis do KRAZ
Nowe zasady zgodne z zapisami Ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.(Dz.U 2025.620).
Podmioty gospodarcze zainteresowane podjęciem działalności w charakterze agencji zatrudnienia na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powinny:
- wypełnić elektronicznie za pośrednictwem systemu stor https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz wniosek o wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia .
- dołączyć oświadczenie dla podmiotu występującego o wpis . Oświadczenie składają osoby reprezentujące podmiot zamierzający prowadzić agencje zatrudnienia i osoby zarządzające podmiotem.
- dostarczyć dowód wniesienia opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu zobowiązanego do wniesienia tej opłaty.
- dostarczyć zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w płatnościach składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne , Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych, o ile był obowiązany do ich opłacenia.
- dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w płatnościach podatków.
- dostarczyć zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
- dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa i wykroczenia, o których mowa w art. 307 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (tj. art. od 362 do 367 tejże ustawy, a także za przestępstwa przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń , za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym lub wykroczenie , o którym mowa w art. 84 ust. 1 -12 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Opłatę za wpis do rejestru agencji zatrudnienia należy wnieść na następujący rachunek bankowy:
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
ul. Głowackiego 2810-448 Olsztyn
Santander Bank Polska S.A. 95 1090 2718 0000 0001 4650 0703
z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru agencji zatrudnienia”.
Od dnia 31.08.2025 nastąpi zmiana numeru rachunku bankowego. Nowy numer konta dla opłat od Agencji zatrudnienia to:
Bank Millennium S.A.
06 1160 2202 0000 0006 6789 1383
UWAGA!!! Zgodnie z art. 311 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, przed dokonaniem wpisu do rejestru, marszałek województwa może dokonać sprawdzenia:
- faktów podanych we wniosku o wpis lub w oświadczeniu dołączonym do wniosku ,
- spełnienia przez podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia warunków określonych w art. 307 tejże ustawy.
Wniosek składany jest do marszałka województwa:
- właściwego ze względu na siedzibę lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu ubiegającego się o wpis;
- wskazanego przez przedsiębiorcę zagranicznego spośród marszałków województw właściwych ze względu na adres miejsca świadczenia usług;
Wniosek składany jest wyłącznie w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz .
W razie pytań i wątpliwości prosimy dzwonić do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie pod numery tel.: 89/ 524 33 58 lub 89/522 79 90.
Wniosek o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zawierać musi następujące dane:
- oznaczenie podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia z podaniem pełnej nazwy podmiotu, a w przypadku gdy wniosek składa przedsiębiorca jako:
- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą–imię(imiona) i nazwisko oraz nazwę firmy,
- wspólnik spółki cywilnej–imiona i nazwiska, nazwę firmy lub nazwę wspólników;
- adres do doręczeń elektronicznych i adres siedziby lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia, oraz adresy lokali, w których będą świadczone usługi agencji zatrudnienia wraz z nazwą gminy, powiatu i województwa, numerem telefonu oraz adresem elektronicznym;
Uwaga: Wnioski o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zostały rozszerzone o rubrykę wymagającą wpisania adresu do doręczeń elektronicznych. Zgodnie z art.442 ustawy z dnia 20 maja 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, do dnia uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia podaje we wniosku o wpis do rejestru agencji zatrudnienia adres do doręczeń, a marszałek województwa doręcza agencji zatrudnienia na ten adres. Po uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych agencja zatrudnienia wnosi do marszałka województwa wniosek o zmianę wpisu, a marszałek zmienia wpis niezwłocznie. Zgodnie z art. 318 cytowanej ustawy marszałek doręcza pisma agencji zatrudnienia wyłącznie na adres do doręczeń elektronicznych wskazany w rejestrze agencji zatrudnienia. Jeżeli agencja zatrudnienia nie dokona zmiany wpisu w tym zakresie, doręczenie pisma pod dotychczasowy adres do doręczeń ma skutek prawny.
- oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności;
- określenie rodzaju świadczonych usług:
- pośrednictwo pracy lub
- praca tymczasowa;
- informację o świadczeniu pośrednictwa pracy w zakresie wykonywania wyłącznie usługi, o której mowa w art.305ust.2pkt1lit.c– tj. gromadzenie i udostępnianie informacji o wolnych i poszukiwanych miejscach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych,
- identyfikator podatkowy NIP, o ile posiada;
- numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do CEIDG–w przypadku przedsiębiorcy, o ile posiada.
Zgodnie z art. 312 ust.1 ustawy z dnia 20 marca 2025r. Marszałek województwa dokonuje spisu podmiotu do rejestru agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia wpływu do niego kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o wpis wraz z wszelkimi ustawowo wymaganymi załącznikami. W przypadku zaistnienia konieczności wezwania Strony do uzupełnienia wniosku, termin ten biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnionego wniosku o wpis.
Klauzula informacyjna art. 13 RODO - Klauzula informacyjna w związku z prowadzeniem rejestru agencji zatrudnienia
PEŁNOMOCNICTWO:
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111), w przypadku powierzenia spraw agencji zatrudnienia pełnomocnikowi, należy załączyć do wniosku :
- oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis/kopię;
- dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem) dowodu dokonania opłaty skarbowej za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.
UWAGA!
opłatę skarbową za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych (słownie: siedemnaście 00/100 złotych) należy wnieść:
- gotówkowo, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Olsztyn, w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3, poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30.
- bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za złożenie dokumentu pełnomocnictwa".
INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZAGRANICZNYCH ZAMIERZAJĄCYCH ŚWIADCZYĆ USŁUGI NA TERENIE RP
Zgodnie z brzemieniem art. 305 ust.3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej na terenie RP przez przedsiębiorcę zagranicznego podlega również wpisowi do rejestru agencji zatrudnienia na tych samych zasadach co pozostałe podmioty.
Uwaga!
Wszyscy przedsiębiorcy zagraniczni wnioskujący na terenie RP o wpis do rejestru agencji zatrudnienia mają obowiązek wskazania we wniosku o wpis do rejestru osoby przebywającej na terytorium Polski, która jest upoważniona do jego reprezentowania oraz działania w jego imieniu, w tym wobec organów kontroli.
Uwaga!
Do wniosku o wpis przedsiębiorca zagraniczny dodatkowo załącza sporządzone przez tłumacza przysięgłe tłumaczenie na język polski dokumentu uprawniającego przedsiębiorcę do prowadzenia działalności w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na terytorium państwa pochodzenia oraz dokument potwierdzający upoważnienie wydane dla osoby składającej wniosek do reprezentowania podmiotu zagranicznego.
Wszystkie agencje zatrudnienia ( w tym również podmioty zagraniczne) są zobowiązane posiadać lokal, na terytorium Polski, w którym są świadczone usługi, przeznaczony na biuro agencji zatrudnienia i umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem agencji. W lokalu przechowywane są dokumenty związane ze świadczeniem przez agencje zatrudnienia usług pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej, w tym dokumentacja pracownicza pracowników tymczasowych oraz dokumentacja osób niebędących pracownikami agencji pracy tymczasowej skierowanych do wykonywania pracy tymczasowej.
WNIOSEK O ZMIANĘ WPISU /AKTUALIZACJĘ DANYCH W REJESTRZE
Na podstawie art. 313 Marszałek województwa zmienia wpis w rejestrze agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o zmianę wpisu w rejestrze. Na podstawie art. 322 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, agencja zatrudnienia składa wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w przypadku zmiany:
- wszelkich danych zawartych we wniosku o wpis;
- W zakresie prowadzenia przez agencję zatrudnienia działalności, o której mowa w art. 305 ust. 3 (tj. rozszerzenie po 2 latach dotychczas świadczonej działalności w zakresie pośrednictwa pracy i/lub pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców);
- rodzaju świadczonych usług, o których mowa w art. 309 ust.2 pkt 4 (pośrednictwo pracy lub praca tymczasowa).
Kierowanie Cudzoziemców do pracy
Uwaga!
Art. 305 ust. 3 określa zasady ubiegania się o wpis przez podmiot, który planuje świadczyć usługi w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców, od których wymagane jest posiadanie zezwolenia na pracę lub oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi wpisanego do ewidencji oświadczeń. Wykonywanie tej usługi jest możliwe dopiero po 2 latach od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczeniu usług pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.06.2025r. wymagany jest dodatkowy wpis do rejestru agencje zatrudnienia na usługę kierowania cudzoziemców do pracy.
Rozróżniono w tym przypadku następujące sytuacje:
- Jeśli podmiot posiada już wpis (przed wejściem ustawy w życie) do rejestru agencji zatrudnienia ale nie świadczył dotychczas usługi na rzecz cudzoziemców wówczas wnioskuje o zmianę danych w związku z zamiarem rozszerzenia działalności na rzecz cudzoziemców i będzie to możliwe dopiero po uzyskaniu stosownej zmiany we wpisie. Warunkiem koniecznym jest wówczas posiadanie wpisu do rejestru przez minimum 2 lata świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej. Marszałek województwa zmienia wpis po złożeniu przez podmiot wniosku o zmianę wpisu i weryfikacji spełniania przez podmiot warunków, o których mowa w art. 307 ust. 1 i 2 (do wniosku dołącza: zaświadczenie ZUS, zaświadczenie KRUS, zaświadczenie US, zaświadczenie o niekaralności ) oraz dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty. Taki podmiot załącza także do wniosku o zmianę oświadczenie deklarujące co najmniej 2 letni okres świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej . Oświadczenie winno być sporządzone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynik. z art. 233 § 1 i 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karnym.
- Jeśli podmiot był wpisany do rejestru agencji zatrudnienia i świadczył usługę pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej wobec cudzoziemców przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia to taki podmiot:
- nie podlega warunkowi dot. min. 2 letniego stażu w rejestrze agencji zatrudnienia ;
- składa wniosek o zmianę wpisu w związku z zamiarem świadczenia usług wobec cudzoziemców, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy w celu kontynuowania świadczenia tej usługi;
- do wniosku o zmianę podmiot załącza dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty;
- podmioty takie są zwolnione z obowiązku dostarczenia dodatkowej dokumentacji mającej na celu ponowne sprawdzenie przez marszałka spełniania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia, w związku ze złożeniem wniosku o zmianę wpisu.
INFORMACJA DLA AGENCJI ZATRUDNIENIA, WNIOSKUJĄCYCH O WYKREŚLENIE Z REJESTRU PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH AGENCJE ZATRUDNIENIA
Na podstawie art.315 ust. 1cytowanej ustawy marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji administracyjnej, podmiot wpisany do Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, w przypadku pisemnego wniosku podmiotu. Wniosek o wykreślenie składany jest elektronicznie bezpośrednio za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz).
Na podstawie art.1 ust.1, ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111) wykreślenie przez marszałka województwa agencji zatrudnienia z KRAZ, na wniosek podmiotu, podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,00 zł.
Do wniosku w sprawie wykreślenia podmiotu z Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia należy dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia za zgodność z oryginałem) dowodu wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł. za wydaną decyzję administracyjną .
Opłatę należy wnieść :
- gotówkowo, w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3, poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30
- bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej".
W razie pytania i wątpliwości prosimy dzwonić tel. 89/ 522 79 81 lub 89/ 524 33 58.
Druki wniosków, informacji sprawozdawczej oraz aktów prawnych znajdują się na stronie internetowej pod adresem http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz/formularze
Dane kontaktowe Powiatowych Urzędów Pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Bartoszycach
ul. Grota Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
tel. 89/762-62-21
fax. 89/762-62-22
e-mail: olba@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Braniewie
ul. Kościuszki 118
14-500 Braniewo
tel. 55/644 32 22
faks. 55/644 32 24
e-mail: olbr@praca.gov.pl; sekretariat@braniewo.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Działdowie
ul. Chopina 6
13-200 Działdowo
tel. 23/697-69-00; 23/697-59-01
fax. 23/697-59-04
e-mail: oldz@praca.gov.pl
Filia w Lidzbarku (Działdowo)
ul. Jeleńska 38
13-230 Lidzbark
tel. 23/696-21-18
fax. 23/696-13-62
e-mail: oldzli@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu
ul. Saperów 24
82-300 Elbląg
tel. 55/237-67-00
fax. 55/237-67-99
e-mail: olel@praca.gov.pl
Filia w Pasłęku (Elbląg)
Plac Świętego Wojciecha 5
14-400 Pasłęk
tel. 55/249-96-00
fax. 55/249/96/10
e-mail: paslek@elblag.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Ełku
ul. Suwalska 38
19-300 Ełk
tel. 87/629-02-00
fax. 87/629-02-04
e-mail: olek@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku
ul. Gdańska 11
11-500 Giżycko
tel. 87/429-64-40
fax. 87/429-64-75
e-mail: olgi@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Gołdapi
ul. Żeromskiego 18
19-500 Gołdap
tel./fax. 87/615-03-95; 87/615-03-70
e-mail: olgo@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Iławie
ul. 1 Maja 8b
14-200 Iława
tel. 89/644-32-22
fax. 89/644-32-32
e-mail: olil@praca.gov.pl
Filia w Lubawie (Iława)
Fijewo 73
14-260 Lubawa
tel. 89/645-24-94
Filia w Suszu (Iława)
ul. Iławska 40
14-240 Susz
tel. 55/278-61-84
Filia w Kisielicach (Iława)
ul. Polna 1
14-220 Kisielice
tel. 55/275-61-61
Filia w Zalewie (Iława)
ul. Traugutta 4
14-230 Zalewo
tel. 89/758-80-03; 89/758-88-78
Powiatowy Urząd Pracy w Kętrzynie
ul. Pocztowa 11
11-400 Kętrzyn
tel. 89/757-57-30
fax. 89/752-57-31
e-mail: poczta@ketrzyn.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim
ul. Dębowa 8
11-100 Lidzbark Warmiński
tel./fax. 89/767-33-39; 89/767-35-66
fax. 89/524 98 14
e-mail: sekretariat@puplidzbark.pl
Filia w Ornecie (Lidzbark Warmiński)
ul. Dworcowa 4
11-130 Orneta
tel. 55/524 98 50
fax. 55/542 98 14
e-mail: sekretariat@puplidzbark.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie
ul. Kopernika 1
11-700 Mrągowo
tel. 89/743-35-00
fax. 89/743-35-01
e-mail: sekretariat@mragowo.praca.gov.pl
Filia w Mikołajkach (Mrągowo)
ul. Kolejowa 6
11-730 Mikołajki
tel. 89/743-35-31; 89/743-35-32
e-mail: filia_mikolajki@mragowo.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Nidzicy
ul. Traugutta 23,
tel. 89/625-01-30
fax. 89/625-01-39
e-mail: olni@up.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim
ul. Grunwaldzka 3
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
tel. 56/472-42-80
fax. 56/472-42-80
e-mail: olno@praca.gov.pl
Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego
Al. Piłsudskiego 64B
10-450 Olsztyn
tel. 89/537-28-00
fax. 89/537-28-01
e-mail: uppo@olsztyn.uppo.gov.pl
Filia w Biskupcu (Powiat Olsztyński)
ul. Chrobrego 26
tel. 89/525-40-70
fax. 89/525-40-71
e-mail: biskupiec@olsztyn.uppo.gov.pl
Filia w Dobrym Mieście (Powiat Olsztyński)
Plac 1 Sierpnia 1
11-040 Dobre Miasto
tel. 89/537-31-00
fax. 89/537-31-01
e-mail: dobre.miasto@olsztyn.uppo.gov.pl
Miejski Urząd Pracy w Olsztynie
Al. Piłsudskiego 64B
10-450 Olsztyn
tel. 89/537-28-00
fax. 89/537-28-01
e-mail: mup@olsztyn.mup.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie
ul. Jana III Sobieskiego 5
14-100 Ostróda
tel. 89/642-95-10; 89/646-42-92
fax. 89/646-29-56
e-mail: sekretariat@ostroda.praca.gov.pl
Filia w Morągu (Ostróda)
ul. Dąbrowskiego 8
14-300 Morąg
tel. 89/757-91-00
fax. 89/757-91-01
e-mail: filia@ostroda.praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Olecku
ul. Armii Krajowej 30
19-400 Olecko
tel. 87/520-30-78
fax. 87/520-27-46
e-mail: biuro@pup.olecko.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Piszu
ul. Zagłoby 2
12-200 Pisz
tel./fax. 87/425-24-30
e-mail: olpi@praca.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie
ul. W. Pola 4
12-100 Szczytno
tel. 89/624-32-87
fax. 89 624-32-87 wew. 20
e-mail: pup@pup.szczytno.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie
ul. gen. Józefa Bema 16A
11-600 Węgorzewo
tel. 87 429-69-00
fax. 87 429-69-01
e-mail: olwe@praca.gov.pl
Rozeznanie cenowe
Na stronie BIP zamieszczono rozeznanie cenowe rynku na wykonanie usługi cateringowej w związku z organizacją „Miasteczka zawodów 2025”
Ochrona Danych Osobowych
Klauzule informacyjne RODO - old
- Klauzula informacyjna dotycząca prowadzenia rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca zaświadczeń stwierdzających charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w RP zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu (telewizji przemysłowej) dla klientów WUP, pracowników oraz podmiotów mających siedzibę w budynku przy ul. Głowackiego 28 w Olsztynie, pracowników usługobiorców i usługodawców zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procedurze naboru zgodnie z art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca prowadzenia Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna związana z wydawaniem dokumentów dotyczących cudzoziemców ubiegających się o zatrudnienie w Polsce zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca realizacji zadań związanych z usługami Europejskich Służb Zatrudnienia zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca realizacji zadań związanych ze służbą zastępczą zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna związana z rekrutacją studentów i uczniów w wieku powyżej 18 lat do pracy sezonowej w Republice Federalnej Niemiec zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca realizacji zadań związanych z wydawaniem dokumentów dotyczących zatrudnienia obywateli Polski za granicą w ramach umów dwustronnych zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca udziału w szkoleniach organizowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wydział Pośrednictwa Pracy i Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
- Ogólna klauzula informacyjna
- Klauzula informacyjna w związku ze świadczeniem usług/dostaw finansowanych w ramach projektów 12 Osi Priorytetowej – Pomoc techniczna RPO WiM 2014-2020
- Klauzula informacyjna w związku ze świadczeniem usług/dostaw finansowanych w ramach projektów Pomocy technicznej PO WER
- Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienie publiczne zgodnie
z art. 13. RODO - Klauzula informacyjna dotycząca dostępu do informacji publicznej zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca pism przekazywanych według właściwości zgodnie z Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dotycząca skarg i wniosków zgodnie a Art. 13 RODO
- Klauzula informacyjna dla osób korzystających z poradnictwa zawodowego na podstawie Art. 13. RODO
- Klauzula informacyjna RODO dla projektu z KPO „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych"
- Klauzula informacyjna badanie efektywności Krajowego Funduszu Szkoleniowego pracownicy podmiotów objętych wsparciem KFS
- Klauzula informacyjna badanie efektywność Krajowego Funduszu Szkoleniowego pracodawcy
- Klauzula informacyjna badanie zapotrzebowania na zawody wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji - ekonomia wody
- Klauzula informacyjna dla pracownika kontrahenta Pomoc Techniczna FEFiM 2024
- Klauzula informacyjna dla pracownika kontrahenta Pomoc Techniczna FEFiM 2025
- Klauzula informacyjna dla użytkowników serwisów społecznościowych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie
Wizyta studyjna 2024
W dniu 19 czerwca 2024 r. miała miejsce wizyta studyjna krajowa dla członków PAKTU. Wizyta studyjna finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (projekt w ramach naboru pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych"). Celem wizyty było zapoznanie uczestników z profilem uczelni, ofertą uczelni, obejmującą prezentacje wydziałowe z uwzględnieniem poszczególnych kierunków studiów, zapoznanie z ofertą studiów pod kątem praktyk i wymiany międzynarodowej, poznanie procesu rekrutacji oraz ewentualnych dodatkowych wymagań, poznanie bazy socjalno-bytowej uczelni. Na początku Prorektor ds. kształcenia przedstawił i zaprezentował Uniwersytet Morski w Gdyni, ofertę edukacyjną, możliwości rozwoju, ścieżek karier. Następnie pracownicy Biura Promocji i Komunikacji oraz Biura Karier przedstawili informację nt. losów absolwentów ich skali zatrudnienia na podstawie przeprowadzanych badań. Przedstawiono sposób pracy ze studentami odnośnie zagospodarowania ich kompetencji na rynku pracy. Kolejnym etapem wizyty było pokazanie laboratoriów Wydziału Elektrycznego, laboratorium Wydziału Zarządzania i Nauk o Jakości. Każdy z przedstawicieli poszczególnych wydziałów zaprezentował narzędzia z jakich korzystają studenci (tj. w zależności od wydziału: programy, maszyny, narzędzia). Zaplecze techniczne i wyposażenie sal w nowoczesne technologie zrobiło na uczestnikach ogromne wrażenie. Na koniec wizyty uczestnicy wizyty mogli uczestniczyć w pokazie w Planetarium im. Antoniego Ledóchowskiego Wydział Nawigacyjny. Każdy z uczestników otrzymał informator z kierunkami studiów dla kandydatów na rok akademicki 2024/2025. W wizycie uczestniczyło 28 osób.
Informacje o urzędzie
Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w dniu 18 września 2000r., podjął uchwałę w sprawie utworzenia, z dniem 1 stycznia 2001 r., wojewódzkiej jednostki organizacyjnej o nazwie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, działającej na zasadzie jednostki budżetowej. WUP w Olsztynie realizuje zadania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z zakresu polityki rynku pracy, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, wynikające z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2024 r. poz. 475, z późn. zm.).
Strukturę Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie określa, zatwierdzony Uchwałą Nr 17/217/23/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w dniu 11 kwietnia 2023 roku, zmieniony Uchwałą Nr 29/548/14/VII Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 9 lipca 2024 roku Regulamin Organizacyjny. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie działa również w oparciu o wewnątrzzakładowe źródła prawa pracy, to jest między innymi: Regulamin Pracy, Instrukcję Obiegu i Kontroli Dokumentów Finansowo-Księgowych oraz innych szczegółowych przepisów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki budżetowej.
Indywidualne konsultacje dot. naboru w Działaniu 7.2
Przypominamy, że od 4 lipca do 31 lipca br. można składać wnioski o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Działania 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących".
W przypadku tego naboru przewidujemy wyłącznie indywidualne konsultacje osobiste, telefoniczne lub mejlowe z pracownikiem ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-14:00.
Zapraszamy do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.