Od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2023 r. opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 104,70 zł*.
Więcej szczegółów w linku
*Wydanie zaświadczenia podlega opłacie w wysokości 3% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, obowiązującego w roku wydania zaświadczenia.
Zmiana opłaty za wydanie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w RP
PRACA DLA MŁODYCH - Europejski Rok Młodzieży
Polska sieć EURES rozpoczęła kampania informacyjną dla osób młodych Jobs for young people – Praca dla młodych. W ramach Europejskiego Roku Młodzieży Europejski Urząd ds. Pracy rozpoczął w państwach członkowskich UE kampanię informacyjną z udziałem sieci EURES.
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców

Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych absolwentów, studentów oraz ich pracodawców
Zapraszamy do śledzenia kampanii w mediach społecznościowych używając #EURES4Youth
Konferencja inaugurująca Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery 2022
17 października 2022 w Hotelu Omega w Olsztynie konferencją pt. „W poszukiwaniu utraconej równowagi – o kondycji psychicznej we współczesnym świecie" zainaugurowaliśmy XII edycję Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery.
W trakcie konferencji poruszono tematy związane ze stanem zdrowia psychicznego Polaków, z budowaniem i wzmacnianiem odporności psychicznej dzieci i młodzieży, z dobrostanem psychicznym pracowników i pracodawców oraz sposobami na radzenie sobie ze zmęczeniem pomaganiem.
Wydarzeniu towarzyszyła dyskusja panelowa, podczas której eksperci wraz z uczestnikami starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Co wiemy o znaczeniu i wartości zdrowia psychicznego?".
W konferencji wzięło udział 230 osób, w tym: reprezentanci administracji publicznej, przedstawiciele organizacji pracodawców, pracodawcy, reprezentanci służb mundurowych, placówek oświatowych, związków zawodowych, instytucji szkoleniowych, organizacji pozarządowych, przedstawiciele instytucji należących do PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, dyrektorzy powiatowych urzędów pracy, doradcy zawodowi oraz pośrednicy pracy.
Konferencja rozpoczęła Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery 2022, trwający w dniach 17-23 października, który odbywa się pod hasłem przewodnim: „Równowaga psychiczna we współczesnym świecie".
Kalendarium planowanych w całym województwie wydarzeń dostępne jest pod adresem:
https://wupolsztyn.praca.gov.pl/web/doradca/warminsko-mazurski-tydzien-kariety-2022
W trakcie konferencji poruszono tematy związane ze stanem zdrowia psychicznego Polaków, z budowaniem i wzmacnianiem odporności psychicznej dzieci i młodzieży, z dobrostanem psychicznym pracowników i pracodawców oraz sposobami na radzenie sobie ze zmęczeniem pomaganiem.
Wydarzeniu towarzyszyła dyskusja panelowa, podczas której eksperci wraz z uczestnikami starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Co wiemy o znaczeniu i wartości zdrowia psychicznego?".
W konferencji wzięło udział 230 osób, w tym: reprezentanci administracji publicznej, przedstawiciele organizacji pracodawców, pracodawcy, reprezentanci służb mundurowych, placówek oświatowych, związków zawodowych, instytucji szkoleniowych, organizacji pozarządowych, przedstawiciele instytucji należących do PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, dyrektorzy powiatowych urzędów pracy, doradcy zawodowi oraz pośrednicy pracy.
Konferencja rozpoczęła Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery 2022, trwający w dniach 17-23 października, który odbywa się pod hasłem przewodnim: „Równowaga psychiczna we współczesnym świecie".
Kalendarium planowanych w całym województwie wydarzeń dostępne jest pod adresem:
https://wupolsztyn.praca.gov.pl/web/doradca/warminsko-mazurski-tydzien-kariety-2022
IV Olsztyńskie Targi Pracy
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie zaprasza wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w IV Olsztyńskich Targach Pracy, które odbędą się 21 października 2022r. w budynku Zespołu Szkół Budowlanych w Olsztynie przy ulicy Żołnierskiej 15.
Spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
W dniu 9 czerwca 2022 r. w siedzibie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie odbyło się spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego.
Spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wiesława R. Drożdżyńskiego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania i Ekonomii WSIiZ – Panią dr Annę Suchorab.
Następnie Pani Milena Jaroszuk - Dyrektor Centrum Edukacji Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Olsztynie udzieliła uczestnikom praktycznych wskazówek na temat walidacji i certyfikacji kwalifikacji.
W dalszej części spotkania seminaryjnego Pani Marta Zwolak, doradca zawodowy z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Olsztynie, przedstawiła psychologiczne aspekty pracy z osobami w kryzysie uchodźczym.
Ostatnim tematem był Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery, który odbędzie się w dniach 17-23 października 2022 r. O założeniach i misji W-MTK 2022 opowiedziała Pani Bożena Piątek - wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, kierownik CIiPKZ WUP w Olsztynie.
Następnie uczestnicy spotkali się w poszczególnych zespołach zadaniowych, podczas których zaplanowano działania na drugą połowę 2022 roku.
Spotkanie sieci, w którym uczestniczyło 81 osób, zakończyło się podsumowaniem prac warsztatowych.
Spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wiesława R. Drożdżyńskiego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania i Ekonomii WSIiZ – Panią dr Annę Suchorab.
Następnie Pani Milena Jaroszuk - Dyrektor Centrum Edukacji Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Olsztynie udzieliła uczestnikom praktycznych wskazówek na temat walidacji i certyfikacji kwalifikacji.
W dalszej części spotkania seminaryjnego Pani Marta Zwolak, doradca zawodowy z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Olsztynie, przedstawiła psychologiczne aspekty pracy z osobami w kryzysie uchodźczym.
Ostatnim tematem był Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery, który odbędzie się w dniach 17-23 października 2022 r. O założeniach i misji W-MTK 2022 opowiedziała Pani Bożena Piątek - wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, kierownik CIiPKZ WUP w Olsztynie.
Następnie uczestnicy spotkali się w poszczególnych zespołach zadaniowych, podczas których zaplanowano działania na drugą połowę 2022 roku.
Spotkanie sieci, w którym uczestniczyło 81 osób, zakończyło się podsumowaniem prac warsztatowych.
Starszy Inspektor w Wydziale Kontroli
Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Olsztynie informuje, że w dniu 19 maja br. ukazało się na stronie KPRM ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy - Starszy inspektor w Wydziale Kontroli.
Link do ogłoszenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Kalncelarii Prezesa Rady Ministrów
Link do ogłoszenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Kalncelarii Prezesa Rady Ministrów
EUROPEJSKIE DNI PRACODAWCÓW 2022
EUROPEJSKIE DNI PRACODAWCÓW 2022
Europejskie Dni Pracodawców są cyklicznym wydarzeniem organizowanym w ramach sieci Europejskich Publicznych Służb Zatrudnienia.Tematyka tegorocznych obchodów koncentruje się na zagadnieniach kształcenia i szkolenia zawodowego w kontekście „zielonej" transformacji, zgodnie ze zobowiązaniem Komisji Europejskiej do podjęcia wszelkich niezbędnych działań na rzecz neutralności klimatycznej.
Na poziomie europejskim zostaną przedstawione najlepsze praktyki w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz wydarzenia organizowane przez organizacje lokalne, regionalne, krajowe. Zaprezentowane zostaną korzyści, jakie oferuje kształcenie i szkolenie zawodowe młodym ludziom i dorosłym.
Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie European Vocational Skills Week 2022.
W szczególnej sytuacji, w jakiej znajdują się obecnie polskie urzędy pracy, które rozszerzyły swoje działania na rzecz obywateli Ukrainy i wspierają ich w znalezieniu odpowiedniego zatrudnienia na terenie Polski, wiele wydarzeń będzie dedykowane dla tej grupy poszukujących pracy.
Powiatowe Urzędy Pracy z terenu województwa warmińsko- mazurskiego przygotowały dla Państwa szereg interesujących wydarzeń.
Tematyka wydarzeń jest różnorodna: rekrutacje na rzecz pracodawców, giełdy pracy, dni otwarte w urzędzie, Krajowy Fundusz Szkoleniowy, badanie kompetencji i zdolności, kształcenie młodzieży pod kątem potrzeb rynku pracy, diagnoza kwalifikacji wymaganych przez pracodawców, usługi sieci EURES, itp. Zamierzeniem urzędów pracy jest nawiązanie indywidualnego kontaktu z konkretnym pracodawcą, dzięki czemu pracodawcy będą mieć możliwość uzyskania szczegółowej informacji na temat usług świadczonych przez urzędy pracy oraz uzyskać wsparcie zgodne z ich potrzebami. Urzędy pracy przygotowały także dla pracodawców szereg prezentacji z zakresu zasad zatrudniania cudzoziemców, w szczególności obywateli Ukrainy.
Obywatele Ukrainy będą mieć możliwość zaznajomienia się z polskim rynkiem pracy, ofertami pracy lub staży, możliwościami podwyższenia lub zmiany kwalifikacji zawodowych - pod kątem potrzeb pracodawców, skorzystać ze wsparcia doradców zawodowych.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z wydarzeniami organizowanymi przez polskie PSZ.
Lista wydarzeń organizowanych w ramach Europejskich Dni Pracodawców 2022 przez wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie zaprasza do Punktu Konsultacyjnego, w którym nasi pracownicy odpowiedzą na Państwa pytania (tel. 0-89 522 79 00).
reSTART
PROJEKT "reSTART zmiany, które budują"
Jesteś przedsiębiorcą lub przedsiębiorczynią? W przeszłości zamknąłeś/aś firmę, a dzisiaj wracasz do gry? Brawo!
Stworzyliśmy dla Ciebie i Twoich pracowników program, w ramach którego otrzymasz kompendium nowoczesnej wiedzy niezbędnej do rozwoju przedsiębiorstwa. Zdobędziesz umiejętności pomocne w prowadzeniu zespołu, a dzięki przeprowadzeniu przez nas analizy kompetencji Twoich i Twojej firmy, otrzymasz spersonalizowany plan działania i dedykowanych szkoleń. Networking wśród przedsiębiorców/czyń pozwoli Ci pozyskać nowe kontakty oraz uzyskać wsparcie w biznesowym rozwoju.
Naszym celem jest wzrost dobrze zarządzanych i adaptujących się do rzeczywistości firm na terenie całej Polski! To dlatego Sieć Przedsiębiorczych Kobiet stworzyła program reSTART – chcemy pomagać przedsiębiorcom w ponownym starcie.
Program ,,reSTART zmiany, które budują'' to program, w którym porażka przestaje być tabu, a staje się doświadczeniem, które mogą przyczynić się do poprawy funkcjonowania w obecnych i przyszłych przedsięwzięciach.
Udział w programie trwa 8 miesięcy i składa się z dwóch etapów w których pomocy deminiminis otrzymasz:
I Etap
Osobistą Analizę luk kompetencyjnych i przyczyn niepowodzenia wraz z Raportem Rozwoju.
Wspólnie zbadamy Twoje mocne i słabe strony, przekonania i kompetencje, aby ustalić spersonalizowany plan działania i dedykowanych szkoleń.
Praca grupowa oraz indywidualna. Dodatkowo otrzymasz 14 godzin mentoringu.
Szkolenie oraz mentoring będzie prowadzone przez doświadczonych trenerów biznesowych z zakresu wspierania przedsiębiorców w sytuacjach kryzysowych.
Czas trwania:
- 2 dni po 8 godzin – weekend,
- 14 godzin mentoringu indywidualnego,
II Etap
Dedykowane szkolenia z zakresu finansów, prawa, zarządzania, marketingu, kompetencji miękkich. Szkolenia i tematyka dobrane będą odpowiednio do potrzeb przedsiębiorców na podstawie wniosków wypracowanych w czasie etapu pierwszego.
Czas trwania:
- 8 dni po 8 godzin - 4 weekendy,
- 14 godzin mentoringu,
Wyjątkową wartością tej części szkolenia jest 14 godzin mentoringu indywidualnego z doświadczonym mentorem, który będzie towarzyszył przedsiębiorcy w całym procesie.
Obydwa etapy będą rozłożone równomiernie na okres 8 miesięcy i będą odbywały się w formie hybrydowej, połowa spotkań na żywo i połowa online.
,,Porażka'' jest źródłem wiedzy i jeśli podejdziemy do niej w odpowiedni sposób może stać się katalizatorem wzrostu i początkiem drogi do sukcesu.
Dodatkowa wartość to:
- Dostęp do wszystkich programów i wydarzeń Sieci Przedsiębiorczych Kobiet
- Networking
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W PROJEKCIE?
Do projektu zapraszamy kobiety i mężczyzn posiadających własną firmę lub ich pracowników którzy:
- Posiadają siedzibę na terenie Polski,
- Spełniają warunki umożliwiające otrzymanie przez nich pomocy de minimis lub pomocy publicznej,
- W przeciągu 24 m-cy przed przystąpieniem do projektu zamknęły działalność gospodarczą / zlikwidowały spółkę prawa handlowego
- w przeciągu 6 miesięcy przed przystąpieniem do projektu otworzyli działalność gospodarczą.
TERMINY
Projekt odbędzie się w czterech edycjach od 2021-2023 roku.
I Edycja Projektu: październik 2021 – maj 2022:
I Etap - Analiza Luk Kompetencyjnych
29-30.10.2021 – I grupa (10 os)
II Etap - Dedykowane Szkolenia
grudzień 2021- maj 2022
Kolejne Edycje Projektu: wraz z naborem kolejnych grup cyklicznie do luty 2023
Informacje o kolejnych edycjach już wkrótce.
Osoby zakwalifikowane do programu mogą zostać poproszone o dosłanie dodatkowych materiałów lub o rozmowę kwalifikacyjną.
CO NALEŻY ZROBIĆ, ABY WZIĄĆ UDZIAŁ W PROJEKCIE?
Wejdź na stronę i się zarejestruj:
https://siecprzedsiebiorczychkobiet.pl/restart/
ProteGo Safe
Aplikacja ProteGO Safe to realna pomoc dla nas wszystkich. Dzięki niej szybciej wrócimy do normalnego życia. Ważne, aby korzystało z niej możliwie najwięcej osób. Zachęć znajomych do pobrania, zainstalowania i korzystania z aplikacji.

Pokonajmy razem koronawirusa!
Aplikacja ProteGO Safe pomoże nam w wychodzeniu z najostrzejszych obostrzeń związanych z pandemią. Informuje o potencjalnym zagrożeniu zakażenia koronawirusem. Im więcej wiemy o sobie, tym skuteczniej możemy się chronić.
W tej wersji aplikacja umożliwia samokontrolę swojego stanu zdrowia. Wkrótce zostanie uzupełniona o moduł wykorzystujący technologię Bluetooth, dzięki któremu będzie zbierała informacje o napotkanych przez nas urządzeniach i informowała o spotkaniach z chorymi.
Wykonuj Test Oceny Ryzyka
Test Oceny Ryzyka to prosta ankieta stworzona przez lekarzy. Po uzupełnieniu testu, system sprawdza (na podstawie wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego) do jakiej grupy ryzyka kwalifikują się Twoje odpowiedzi. Otrzymasz też rekomendację zachowań. Dzięki temu dowiesz się, co robić dalej i gdzie - w razie potrzeby - szukać pomocy.
Ważne! Wypełniaj test regularnie i zgodnie z prawdą. To dla Twojego dobra i zdrowia.
Regularnie uzupełniaj Dziennik Zdrowia
ProteGO Safe umożliwia także prowadzenie Dziennika Zdrowia, czyli regularnego zapisywania informacji o tym, jak się czujesz i w jakiej jesteś kondycji. Dzięki temu, w razie wystąpienia niepokojących objawów, możesz zareagować.
Dziennik Zdrowia to także - jeśli zajdzie taka potrzeba - narzędzie pomocne dla lekarzy. Ułatwia przekazanie personelowi medycznemu informacji o rozwoju objawów oraz współistniejących schorzeniach, czy przyjmowanych lekach. Dzięki temu zyskasz szansę na szybszą diagnozę oraz wybór odpowiedniego schematu leczenia.
Prowadzenie Dziennika Zdrowia jest bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu.
Zacznij od dziś – zadbaj o siebie i swoich bliskich.
Ważne informacje o koronawirusie w jednym miejscu
W ProteGO Safe znajdziesz wiarygodne, oficjalne i aktualne informacje na temat aktualnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Dowiesz się, jak zachować środki ostrożności i jak postępować w przypadku podejrzenia infekcji u siebie lub swoich bliskich. Wszystkie publikowane informacje to komunikaty potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia lub Główny Inspektorat Sanitarny, opracowane na podstawie danych Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) oraz Światowej Organizacji Zdrowia ( WHO).
Wsparcie techniczne
protego@mc.gov.pl
Pokonajmy razem koronawirusa!
Aplikacja ProteGO Safe pomoże nam w wychodzeniu z najostrzejszych obostrzeń związanych z pandemią. Informuje o potencjalnym zagrożeniu zakażenia koronawirusem. Im więcej wiemy o sobie, tym skuteczniej możemy się chronić.
W tej wersji aplikacja umożliwia samokontrolę swojego stanu zdrowia. Wkrótce zostanie uzupełniona o moduł wykorzystujący technologię Bluetooth, dzięki któremu będzie zbierała informacje o napotkanych przez nas urządzeniach i informowała o spotkaniach z chorymi.
Wykonuj Test Oceny Ryzyka
Test Oceny Ryzyka to prosta ankieta stworzona przez lekarzy. Po uzupełnieniu testu, system sprawdza (na podstawie wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego) do jakiej grupy ryzyka kwalifikują się Twoje odpowiedzi. Otrzymasz też rekomendację zachowań. Dzięki temu dowiesz się, co robić dalej i gdzie - w razie potrzeby - szukać pomocy.
Ważne! Wypełniaj test regularnie i zgodnie z prawdą. To dla Twojego dobra i zdrowia.
Regularnie uzupełniaj Dziennik Zdrowia
ProteGO Safe umożliwia także prowadzenie Dziennika Zdrowia, czyli regularnego zapisywania informacji o tym, jak się czujesz i w jakiej jesteś kondycji. Dzięki temu, w razie wystąpienia niepokojących objawów, możesz zareagować.
Dziennik Zdrowia to także - jeśli zajdzie taka potrzeba - narzędzie pomocne dla lekarzy. Ułatwia przekazanie personelowi medycznemu informacji o rozwoju objawów oraz współistniejących schorzeniach, czy przyjmowanych lekach. Dzięki temu zyskasz szansę na szybszą diagnozę oraz wybór odpowiedniego schematu leczenia.
Prowadzenie Dziennika Zdrowia jest bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu.
Zacznij od dziś – zadbaj o siebie i swoich bliskich.
Ważne informacje o koronawirusie w jednym miejscu
W ProteGO Safe znajdziesz wiarygodne, oficjalne i aktualne informacje na temat aktualnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Dowiesz się, jak zachować środki ostrożności i jak postępować w przypadku podejrzenia infekcji u siebie lub swoich bliskich. Wszystkie publikowane informacje to komunikaty potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia lub Główny Inspektorat Sanitarny, opracowane na podstawie danych Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) oraz Światowej Organizacji Zdrowia ( WHO).
Wsparcie techniczne
protego@mc.gov.pl
Kreuj obraz zawodowy - zrób profesjonalne zdjęcie do CV!
W związku z rozpoczęciem akcji: "Kreuj obraz zawodowy. Profesjonalne Zdjęcia do CV - Bezpłatne Udostępnienie Inteligentnego Kreatora Zdjęć do CV w celu podwyższenia konkurencyjności kandydata na rynku pracy" pod honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, serwisy Passport-Photo.Online oraz PhotoAiD.com przygotowały bezpłatne narzędzie umożliwiające stworzenie profesjonalnego zdjęcia na potrzeby CV.

Passport Photo Online i PhotoAiD to platformy, które wykorzystując sztuczną inteligencję pozwalają na łatwe przygotowanie fotografii dokumentowej, na przykład: zdjęcia do paszportu, wizy, dowodu osobistego czy prawa jazdy. Jednak możliwość serwisów na tym się nie kończy! Dzięki generatorowi zdjęć można również stworzyć idealną fotografię do CV.
Zdjęcie w CV może przydać się tym, którzy właśnie myślą o zmianie pracy, ale także osobom, które po prostu chcą odświeżyć swój życiorys. Fotografia w CV ma swoje reguły i czasem niepoprawne zdjęcie może bardziej zaszkodzić niż zwiększyć szanse na znalezienie pracy. Dlatego tak istotne jest, żeby stworzyć poprawne zdjęcie biznesowe i wykreować swój profesjonalny obraz zawodowy!
Choć restrykcyjne zasady w kwestii zdjęcia do CV – jak na przykład w przypadku zdjęć paszportowych lub do dowodu osobistego – nie istnieją to warto zwrócić uwagę na pewne standardy dotyczące zdjęć, jeżeli zależy nam na zdobyciu nowej pracy. W Passport-photo.online stworzyliśmy narzędzia ułatwiające przygotowanie profesjonalnego zdjęcia do CV, a także zdjęcia profilowego do serwisów kariery typu LinkedIn - mówi Tomasz Młodzki
Kiedy aplikujemy o pracę, w której wymagany jest kontakt z klientem to smutne, czarno-białe zdjęcie nie będzie się dobrze prezentować. Ważne, aby wyglądać pogodnie i schludnie. Warto delikatnie się uśmiechać. Na zdjęciach do CV jest to jak najbardziej wskazane, w odróżnieniu do zdjęć do oficjalnych dokumentów, gdzie uśmiech zwykle jest zabroniony. Badania dowodzą, że wybierając spośród dwóch identycznych twarzy, które różnią się jedynie wyrazem, ludzie preferują twarz uśmiechniętą.
W Polsce zdjęcia w CV są bardzo popularne, co wiąże się z tym, że czasami pracodawcy odrzucają CV bez fotografii. Z czego to wynika? Rekruterzy przeglądają setki aplikacji dziennie. Zdarza się, że często CV zostaje odrzucane tylko dlatego, że wizualnie nie przykuwa uwagi.
Poszukiwanie pracy często odbywa się online. Na wielu portalach istnieje opcja dodania zdjęcia profilowego, które jest widoczne dla pracodawców i rekruterów. Warto skorzystać z tej możliwości i dodać właściwe zdjęcie, na przykład na portal LinkedIn. Samo zdjęcie na LinkedIn czy w innej witrynie to już swego rodzaju Twoja marka osobista. Warto wziąć to pod uwagę przy kreowaniu swojej biznesowej tożsamości.
Według danych platformy LinkedIn, profile bez zdjęć są otwierane rzadziej, a zaproszenia od osób bez zdjęć nie są akceptowane przez 93% użytkowników! Czy to wystarczy byś spróbował wykonać właściwe zdjęcie biznesowe?
Warto skorzystać z akcji, która została objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Bezpłatne korzystanie z kreatora zdjęć można zacząć już od 1 czerwca 2021 roku, a zakończenie akcji przewidziane jest na 30 września 2021 roku. Kreator jest dostępny na poniższych stronach:
Kreator zdjęcia do LinkedIn:
https://passport-photo.online/pl/zdjecie-linkedin
Kreator zdjęcia do CV:
https://passport-photo.online/pl/zdjecia-do-c
Passport Photo Online i PhotoAiD to platformy, które wykorzystując sztuczną inteligencję pozwalają na łatwe przygotowanie fotografii dokumentowej, na przykład: zdjęcia do paszportu, wizy, dowodu osobistego czy prawa jazdy. Jednak możliwość serwisów na tym się nie kończy! Dzięki generatorowi zdjęć można również stworzyć idealną fotografię do CV.
Zdjęcie w CV może przydać się tym, którzy właśnie myślą o zmianie pracy, ale także osobom, które po prostu chcą odświeżyć swój życiorys. Fotografia w CV ma swoje reguły i czasem niepoprawne zdjęcie może bardziej zaszkodzić niż zwiększyć szanse na znalezienie pracy. Dlatego tak istotne jest, żeby stworzyć poprawne zdjęcie biznesowe i wykreować swój profesjonalny obraz zawodowy!
Choć restrykcyjne zasady w kwestii zdjęcia do CV – jak na przykład w przypadku zdjęć paszportowych lub do dowodu osobistego – nie istnieją to warto zwrócić uwagę na pewne standardy dotyczące zdjęć, jeżeli zależy nam na zdobyciu nowej pracy. W Passport-photo.online stworzyliśmy narzędzia ułatwiające przygotowanie profesjonalnego zdjęcia do CV, a także zdjęcia profilowego do serwisów kariery typu LinkedIn - mówi Tomasz Młodzki
Kiedy aplikujemy o pracę, w której wymagany jest kontakt z klientem to smutne, czarno-białe zdjęcie nie będzie się dobrze prezentować. Ważne, aby wyglądać pogodnie i schludnie. Warto delikatnie się uśmiechać. Na zdjęciach do CV jest to jak najbardziej wskazane, w odróżnieniu do zdjęć do oficjalnych dokumentów, gdzie uśmiech zwykle jest zabroniony. Badania dowodzą, że wybierając spośród dwóch identycznych twarzy, które różnią się jedynie wyrazem, ludzie preferują twarz uśmiechniętą.
W Polsce zdjęcia w CV są bardzo popularne, co wiąże się z tym, że czasami pracodawcy odrzucają CV bez fotografii. Z czego to wynika? Rekruterzy przeglądają setki aplikacji dziennie. Zdarza się, że często CV zostaje odrzucane tylko dlatego, że wizualnie nie przykuwa uwagi.
Poszukiwanie pracy często odbywa się online. Na wielu portalach istnieje opcja dodania zdjęcia profilowego, które jest widoczne dla pracodawców i rekruterów. Warto skorzystać z tej możliwości i dodać właściwe zdjęcie, na przykład na portal LinkedIn. Samo zdjęcie na LinkedIn czy w innej witrynie to już swego rodzaju Twoja marka osobista. Warto wziąć to pod uwagę przy kreowaniu swojej biznesowej tożsamości.
Według danych platformy LinkedIn, profile bez zdjęć są otwierane rzadziej, a zaproszenia od osób bez zdjęć nie są akceptowane przez 93% użytkowników! Czy to wystarczy byś spróbował wykonać właściwe zdjęcie biznesowe?
Warto skorzystać z akcji, która została objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Bezpłatne korzystanie z kreatora zdjęć można zacząć już od 1 czerwca 2021 roku, a zakończenie akcji przewidziane jest na 30 września 2021 roku. Kreator jest dostępny na poniższych stronach:
Kreator zdjęcia do LinkedIn:
https://passport-photo.online/pl/zdjecie-linkedin
Kreator zdjęcia do CV:
https://passport-photo.online/pl/zdjecia-do-c
Urząd
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
ul. Głowackiego 2810-448 Olsztyn
tel.: 89/522 79 00
godziny pracy:
poniedziałek 8.00 - 16.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.30
CIiPKZ Olsztyn w poniedziałek 9.00 - 17.00
Stanowisko Zamiejscowe WUP w Elblągu
ul. Rawska 382-300 Elbląg
Wydział pośrednictwa pracy i koordynacji systemów zabezpiecznia społecznego
89/524 33 88
89/524 33 89
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej:
89/524 33 40
55/234 67 83
godziny pracy:
poniedziałek - piątek 7.30 - 15.30
Stanowisko Zamiejscowe WUP w Ełku
ul. Kajki 1019-300 Ełk
Wydział pośrednictwa pracy i koordynacji systemów zabezpiecznia społecznego
87/621 26 42
godziny pracy:
poniedziałek 8.00 - 16.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.30
Formularz kontaktowy