Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
04.07.2025 r. - 31.07.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to październik 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować formy pomocy wskazane w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże zawodowe,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 095 235,29 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 17.06.2025

Zestawienie nr 2 pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.07.2025

Załączniki


Dane kontaktowe Powiatowych Urzędów Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Bartoszycach
ul. Grota Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
tel. 89/762-62-21
fax. 89/762-62-22
e-mail: olba@praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Braniewie
ul. Kościuszki 118
14-500 Braniewo
tel. 55/644 32 22
faks. 55/644 32 24
e-mail: olbr@praca.gov.pl; sekretariat@braniewo.praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Działdowie
ul. Chopina 6
13-200 Działdowo
tel. 23/697-69-00; 23/697-59-01
fax. 23/697-59-04
e-mail: oldz@praca.gov.pl

Filia w Lidzbarku (Działdowo)
ul. Jeleńska 38
13-230 Lidzbark
tel. 23/696-21-18
fax. 23/696-13-62
e-mail: oldzli@praca.gov.pl 

Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu
ul. Saperów 24
82-300 Elbląg
tel. 55/237-67-00
fax. 55/237-67-99
e-mail: olel@praca.gov.pl

Filia w Pasłęku (Elbląg)
Plac Świętego Wojciecha 5
14-400 Pasłęk
tel. 55/249-96-00
fax. 55/249/96/10 
e-mail: paslek@elblag.praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Ełku
ul. Suwalska 38
19-300 Ełk
tel. 87/629-02-00
fax. 87/629-02-04
e-mail: olek@praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Giżycku
ul. Gdańska 11
11-500 Giżycko
tel. 87/429-64-40
fax. 87/429-64-75
e-mail: olgi@praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Gołdapi
ul. Żeromskiego 18
19-500 Gołdap
tel./fax. 87/615-03-95; 87/615-03-70
e-mail: olgo@praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Iławie
ul. 1 Maja 8b
14-200 Iława
tel. 89/644-32-22
fax. 89/644-32-32
e-mail: olil@praca.gov.pl

Filia w Lubawie (Iława)
Fijewo 73
14-260 Lubawa
tel. 89/645-24-94

Filia w Suszu (Iława)
ul. Iławska 40
14-240 Susz
tel. 55/278-61-84

Filia w Kisielicach (Iława)
ul. Polna 1
14-220 Kisielice
tel. 55/275-61-61

Filia w Zalewie (Iława)
ul. Traugutta 4
14-230 Zalewo
tel. 89/758-80-03; 89/758-88-78

Powiatowy Urząd Pracy w Kętrzynie
ul. Pocztowa 11
11-400 Kętrzyn
tel. 89/757-57-30
fax. 89/752-57-31
e-mail: poczta@ketrzyn.praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Lidzbarku Warmińskim
ul. Dębowa 8
11-100 Lidzbark Warmiński
tel./fax. 89/767-33-39; 89/767-35-66
fax. 89/524 98 14 
e-mail: sekretariat@puplidzbark.pl

Filia w Ornecie (Lidzbark Warmiński)
ul. Dworcowa 4
11-130 Orneta
tel. 55/524 98 50
fax. 55/542 98 14
e-mail: sekretariat@puplidzbark.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie
ul. Kopernika 1
11-700 Mrągowo
tel. 89/743-35-00
fax. 89/743-35-01
e-mail: sekretariat@mragowo.praca.gov.pl

Filia w Mikołajkach (Mrągowo)
ul. Kolejowa 6
11-730 Mikołajki
tel. 89/743-35-31; 89/743-35-32
e-mail: filia_mikolajki@mragowo.praca.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Nidzicy
ul. Traugutta 23,
tel. 89/625-01-30
fax. 89/625-01-39
e-mail: olni@up.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Mieście Lubawskim
ul. Grunwaldzka 3
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
tel. 56/472-42-80
fax. 56/472-42-80
e-mail: olno@praca.gov.pl

Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego
Al. Piłsudskiego 64B
10-450 Olsztyn
tel. 89/537-28-00
fax. 89/537-28-01
e-mail: uppo@olsztyn.uppo.gov.pl

Filia w Biskupcu (Powiat Olsztyński)
ul. Chrobrego 26
tel. 89/525-40-70
fax. 89/525-40-71
e-mail: biskupiec@olsztyn.uppo.gov.pl

Filia w Dobrym Mieście (Powiat Olsztyński)
Plac 1 Sierpnia 1
11-040 Dobre Miasto
tel. 89/537-31-00
fax. 89/537-31-01
e-mail: dobre.miasto@olsztyn.uppo.gov.pl

Miejski Urząd Pracy w Olsztynie
Al. Piłsudskiego 64B
10-450 Olsztyn
tel. 89/537-28-00
fax. 89/537-28-01
e-mail: mup@olsztyn.mup.gov.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Ostródzie
ul. Jana III Sobieskiego 5
14-100 Ostróda
tel. 89/642-95-10; 89/646-42-92
fax. 89/646-29-56
e-mail: sekretariat@ostroda.praca.gov.pl

Filia w Morągu (Ostróda)
ul. Dąbrowskiego 8
14-300 Morąg
tel. 89/757-91-00
fax. 89/757-91-01
e-mail: filia@ostroda.praca.gov.pl 

Powiatowy Urząd Pracy w Olecku
ul. Armii Krajowej 30
19-400 Olecko
tel. 87/520-30-78
fax. 87/520-27-46
e-mail: biuro@pup.olecko.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Piszu
ul. Zagłoby 2
12-200 Pisz
tel./fax. 87/425-24-30
e-mail: olpi@praca.gov.pl 

Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie
ul. W. Pola 4
12-100 Szczytno
tel. 89/624-32-87
fax. 89 624-32-87 wew. 20
e-mail: pup@pup.szczytno.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Węgorzewie
ul. gen. Józefa Bema 16A
11-600 Węgorzewo
tel. 87 429-69-00
fax. 87 429-69-01
e-mail: olwe@praca.gov.pl

 


Rozeznanie cenowe

Na stronie BIP zamieszczono rozeznanie cenowe rynku na wykonanie usługi cateringowej w związku z organizacją „Miasteczka zawodów 2025”

LINK DO OGŁOSZENIA


Klauzule informacyjne RODO


Klauzule informacyjne RODO - old


Wizyta studyjna 2024

W dniu 19 czerwca 2024 r. miała miejsce wizyta studyjna krajowa dla członków PAKTU. Wizyta studyjna finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (projekt w ramach naboru pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych"). Celem wizyty było zapoznanie uczestników z profilem uczelni, ofertą uczelni, obejmującą prezentacje wydziałowe z uwzględnieniem poszczególnych kierunków studiów, zapoznanie z  ofertą studiów pod kątem praktyk i wymiany międzynarodowej, poznanie procesu rekrutacji oraz ewentualnych dodatkowych wymagań, poznanie bazy socjalno-bytowej uczelni. Na początku Prorektor ds. kształcenia przedstawił i zaprezentował Uniwersytet Morski w Gdyni, ofertę edukacyjną, możliwości rozwoju, ścieżek karier. Następnie pracownicy Biura Promocji i Komunikacji oraz Biura Karier przedstawili informację nt. losów absolwentów ich skali zatrudnienia na podstawie przeprowadzanych badań. Przedstawiono sposób pracy ze studentami odnośnie zagospodarowania ich kompetencji na rynku pracy. Kolejnym etapem wizyty było pokazanie laboratoriów Wydziału Elektrycznego, laboratorium Wydziału Zarządzania i Nauk o Jakości. Każdy z przedstawicieli poszczególnych wydziałów zaprezentował narzędzia z jakich korzystają studenci (tj. w zależności od wydziału: programy, maszyny, narzędzia). Zaplecze techniczne i wyposażenie sal w nowoczesne technologie zrobiło na uczestnikach ogromne wrażenie. Na koniec wizyty uczestnicy wizyty mogli uczestniczyć w pokazie w Planetarium im. Antoniego Ledóchowskiego Wydział Nawigacyjny. Każdy z uczestników otrzymał informator z kierunkami studiów dla kandydatów na rok akademicki 2024/2025. W wizycie uczestniczyło 28 osób.

1. Uczestnicy wizyty studyjnej

1. Uczestnicy wizyty studyjnej

1. Uczestnicy wizyty studyjnej 2. Prezentacja sal w których odbywają się zajęcia praktyczne 3. Prezentacja sali w której odbywają się zajęcia dla studentów 4. Wydział Nawigacyjny – wizyta w Planetarium im. Antoniego Ledóchowskiego

Procedura ubiegania się o wpis do KRAZ

Nowe zasady zgodne z zapisami Ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.(Dz.U 2025.620).

Podmioty gospodarcze  zainteresowane podjęciem działalności w charakterze agencji zatrudnienia na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, powinny: 

  1. wypełnić elektronicznie za pośrednictwem systemu stor https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz wniosek o wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia .
  2. dołączyć oświadczenie dla podmiotu występującego o wpis . Oświadczenie składają osoby reprezentujące podmiot zamierzający prowadzić agencje zatrudnienia i osoby zarządzające podmiotem.
  3. dostarczyć dowód wniesienia opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu zobowiązanego do wniesienia tej opłaty.
  4. dostarczyć zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w płatnościach składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne , Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych  Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych, o ile był obowiązany do ich opłacenia.
  5. dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w płatnościach podatków.
  6. dostarczyć zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
  7. dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa i wykroczenia, o których mowa w art. 307 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (tj. art. od 362 do 367 tejże ustawy, a także  za przestępstwa przeciwko prawom osób wykonujących prace zarobkową, za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń , za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym lub wykroczenie , o którym mowa w art. 84 ust. 1 -12 ustawy z dnia 20 marca 2025r.  o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Opłatę za wpis do rejestru agencji zatrudnienia  należy wnieść na następujący rachunek bankowy:

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
ul. Głowackiego 2810-448 Olsztyn
Santander Bank Polska S.A.  95 1090 2718 0000 0001 4650 0703

z dopiskiem „opłata za wpis do rejestru agencji zatrudnienia”.

 

UWAGA !!!!
Od dnia 31.08.2025 nastąpi zmiana numeru rachunku bankowego. Nowy numer konta dla opłat od Agencji zatrudnienia to: 
Bank Millennium S.A.
06 1160 2202 0000 0006 6789 1383 

 

UWAGA!!! Zgodnie z art. 311 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, przed dokonaniem wpisu do rejestru, marszałek województwa może dokonać sprawdzenia: 

  1. faktów podanych we wniosku  o wpis lub w oświadczeniu dołączonym do wniosku ,
  2. spełnienia przez podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia warunków określonych w art. 307 tejże ustawy.

Wniosek składany jest do marszałka województwa:

  1. właściwego ze względu na siedzibę lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu ubiegającego się o wpis;
  2. wskazanego przez przedsiębiorcę zagranicznego spośród marszałków województw właściwych ze względu na adres miejsca świadczenia usług;

Wniosek składany jest wyłącznie w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów https://stor.praca.gov.pl/portal/kraz .


W razie pytań i wątpliwości prosimy dzwonić do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie pod numery tel.:
89/ 524 33 58 lub 89/522 79 90.
Wniosek o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zawierać musi następujące dane: 

  1. oznaczenie podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia z podaniem pełnej nazwy podmiotu, a w przypadku gdy wniosek  składa przedsiębiorca  jako:
  1. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą–imię(imiona) i nazwisko oraz nazwę firmy,
  2. wspólnik spółki cywilnej–imiona i nazwiska, nazwę firmy lub nazwę wspólników;
  1. adres do doręczeń elektronicznych i adres siedziby lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia, oraz adresy lokali, w których będą świadczone usługi agencji zatrudnienia wraz z nazwą gminy, powiatu i województwa, numerem telefonu oraz adresem elektronicznym;

Uwaga: Wnioski o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zostały rozszerzone o rubrykę wymagającą wpisania adresu do doręczeń elektronicznych. Zgodnie z art.442 ustawy z dnia 20 maja 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, do dnia uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia podaje we wniosku o wpis do rejestru agencji zatrudnienia adres do doręczeń, a marszałek województwa doręcza agencji zatrudnienia na ten adres. Po uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych agencja zatrudnienia wnosi do marszałka województwa wniosek o zmianę wpisu, a marszałek zmienia wpis niezwłocznie. Zgodnie z art. 318 cytowanej ustawy marszałek doręcza pisma agencji zatrudnienia wyłącznie na adres do doręczeń elektronicznych wskazany w rejestrze agencji zatrudnienia. Jeżeli agencja zatrudnienia nie dokona zmiany wpisu w tym zakresie, doręczenie pisma pod dotychczasowy adres do doręczeń ma skutek prawny.

  1. oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności;
  2. określenie rodzaju świadczonych usług:
  1. pośrednictwo pracy lub
  2. praca tymczasowa;
  1. informację o świadczeniu pośrednictwa pracy w zakresie wykonywania wyłącznie usługi, o której mowa w art.305ust.2pkt1lit.c– tj. gromadzenie i udostępnianie informacji o wolnych i poszukiwanych miejscach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych,
  2. identyfikator podatkowy NIP, o ile posiada;
  3. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do CEIDG–w  przypadku przedsiębiorcy, o ile posiada.

 
Zgodnie z art. 312 ust.1 ustawy z dnia 20 marca 2025r. Marszałek województwa dokonuje spisu podmiotu do rejestru agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia wpływu do niego kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o wpis wraz z wszelkimi ustawowo wymaganymi załącznikami. W przypadku zaistnienia konieczności wezwania Strony do uzupełnienia wniosku, termin ten biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnionego wniosku o wpis.

PEŁNOMOCNICTWO:
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111), w przypadku powierzenia spraw agencji zatrudnienia pełnomocnikowi, należy załączyć do wniosku : 

  1. oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis/kopię;
  2. dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia zgodności z oryginałem) dowodu  dokonania opłaty skarbowej za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 zł.  

UWAGA!

opłatę skarbową za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w wysokości 17 złotych (słownie: siedemnaście 00/100 złotych) należy wnieść: 

  • gotówkowo, na rachunek bankowy Urzędu Miasta Olsztyn, w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3,  poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30.
  • bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za złożenie dokumentu pełnomocnictwa".  

INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZAGRANICZNYCH ZAMIERZAJĄCYCH ŚWIADCZYĆ USŁUGI NA TERENIE RP

Zgodnie z brzemieniem art. 305 ust.3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej na terenie RP przez przedsiębiorcę zagranicznego podlega również wpisowi do rejestru agencji zatrudnienia na tych samych zasadach co pozostałe podmioty.

Uwaga!

Wszyscy przedsiębiorcy zagraniczni wnioskujący na terenie RP o wpis do rejestru agencji zatrudnienia mają obowiązek wskazania we wniosku o wpis do rejestru osoby przebywającej na terytorium Polski, która jest upoważniona do jego reprezentowania oraz działania w jego imieniu, w tym wobec organów kontroli.

Uwaga!

Do wniosku o wpis przedsiębiorca zagraniczny dodatkowo załącza sporządzone przez tłumacza przysięgłe tłumaczenie na język polski dokumentu uprawniającego przedsiębiorcę do prowadzenia działalności w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na terytorium państwa pochodzenia oraz dokument potwierdzający upoważnienie wydane dla osoby składającej wniosek do reprezentowania podmiotu zagranicznego.

Wszystkie agencje zatrudnienia ( w tym również podmioty zagraniczne) są zobowiązane posiadać lokal, na terytorium Polski, w którym są świadczone usługi, przeznaczony na biuro agencji zatrudnienia i umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem agencji. W lokalu przechowywane są dokumenty związane ze świadczeniem przez agencje zatrudnienia usług pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej, w tym dokumentacja pracownicza pracowników tymczasowych oraz dokumentacja osób niebędących pracownikami agencji pracy tymczasowej skierowanych do wykonywania pracy tymczasowej.

WNIOSEK O ZMIANĘ WPISU /AKTUALIZACJĘ DANYCH W REJESTRZE

Na podstawie art. 313 Marszałek województwa zmienia wpis w rejestrze agencji zatrudnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o zmianę wpisu w rejestrze. Na podstawie art. 322 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, agencja zatrudnienia składa wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w przypadku zmiany:

  1. wszelkich danych zawartych we wniosku o wpis;
  2. W zakresie prowadzenia przez agencję zatrudnienia działalności, o której mowa w art. 305 ust. 3 (tj. rozszerzenie po 2 latach dotychczas świadczonej działalności w zakresie pośrednictwa pracy i/lub  pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców);
  3. rodzaju świadczonych usług, o których mowa w art. 309 ust.2 pkt 4 (pośrednictwo pracy lub praca tymczasowa).

Kierowanie Cudzoziemców do pracy

Uwaga!

Art. 305 ust. 3 określa zasady ubiegania się o wpis przez podmiot, który planuje świadczyć usługi w zakresie pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej na rzecz cudzoziemców, od których wymagane jest posiadanie zezwolenia na pracę  lub oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi wpisanego do ewidencji oświadczeń. Wykonywanie tej usługi jest możliwe dopiero po 2 latach od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczeniu usług pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.06.2025r. wymagany jest dodatkowy wpis do rejestru agencje zatrudnienia na usługę kierowania cudzoziemców do pracy.

Rozróżniono w tym przypadku następujące sytuacje:

  1. Jeśli podmiot posiada już wpis (przed wejściem ustawy w życie) do rejestru agencji zatrudnienia ale nie świadczył dotychczas usługi na rzecz cudzoziemców wówczas wnioskuje o zmianę danych w związku z zamiarem rozszerzenia działalności na rzecz cudzoziemców i będzie to możliwe dopiero po uzyskaniu stosownej zmiany we wpisie. Warunkiem koniecznym jest wówczas posiadanie wpisu do rejestru przez minimum 2 lata świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej.  Marszałek województwa zmienia wpis po złożeniu przez podmiot wniosku o zmianę wpisu i weryfikacji spełniania przez podmiot warunków, o których mowa w art. 307 ust. 1 i 2 (do wniosku dołącza: zaświadczenie ZUS, zaświadczenie KRUS, zaświadczenie US, zaświadczenie o niekaralności ) oraz dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty. Taki podmiot załącza także do wniosku o zmianę oświadczenie deklarujące co najmniej 2 letni okres świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej . Oświadczenie winno być sporządzone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynik. z art. 233 § 1 i 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karnym.
  2. Jeśli podmiot był wpisany do rejestru agencji zatrudnienia i świadczył usługę pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej wobec cudzoziemców przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia to taki podmiot:
  • nie podlega warunkowi dot. min. 2 letniego stażu w rejestrze agencji zatrudnienia ;
  • składa wniosek o zmianę wpisu w związku z zamiarem świadczenia usług wobec cudzoziemców, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy w celu kontynuowania świadczenia tej usługi;
  • do wniosku o zmianę podmiot załącza dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty;
  • podmioty takie są zwolnione z obowiązku dostarczenia dodatkowej dokumentacji mającej na celu ponowne sprawdzenie przez marszałka spełniania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia, w związku ze złożeniem wniosku o zmianę wpisu.


INFORMACJA DLA AGENCJI ZATRUDNIENIA, WNIOSKUJĄCYCH O WYKREŚLENIE Z REJESTRU PODMIOTÓW PROWADZĄCYCH AGENCJE ZATRUDNIENIA

Na podstawie art.315 ust. 1cytowanej ustawy marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji administracyjnej, podmiot wpisany do Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, w przypadku pisemnego wniosku podmiotu. Wniosek o wykreślenie składany jest elektronicznie bezpośrednio za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz).

 Na podstawie art.1 ust.1,  ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2023.2111) wykreślenie przez marszałka województwa  agencji zatrudnienia z KRAZ, na wniosek podmiotu, podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,00 zł.
Do wniosku w sprawie wykreślenia podmiotu z Rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia należy dołączyć oryginał (do wglądu) i kserokopię (w celu potwierdzenia za zgodność z oryginałem) dowodu wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł.  za wydaną decyzję administracyjną .

Opłatę należy wnieść : 

  • gotówkowo,  w kasach Urzędu Miasta Olsztyn - Ratusz, Plac Jana Pawła II 1 – kasa nr 1,2,3,  poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek – piątek 7.30 - 15.30
  • bezgotówkowo, na rachunek bankowy – Urząd Miasta Olsztyn, Plac Jana Pawła II 1 - Wydział Podatków i Opłat, Nr rachunku: 09 1030 1508 0000 0008 2310 0003 tytułem „opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej".  

W razie pytania i wątpliwości prosimy dzwonić tel. 89/ 522 79 81 lub 89/ 524 33 58.

Druki wniosków, informacji sprawozdawczej oraz aktów prawnych znajdują się na stronie internetowej pod adresem
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz/formularze


Informacje o urzędzie

Ustawą z dnia 31 marca 2000 r. wprowadzono nowelizację ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu. Zgodnie z treścią zmiany - Wojewódzki Urząd Pracy, będący dotychczas Departamentem Urzędu Marszałkowskiego, uzyskał status wojewódzkiej samorządowej jednostki organizacyjnej samorządu województwa. Zmiana ta weszła w życie w dniu 6 maja 2000 r.

Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w dniu 18 września 2000r., podjął uchwałę w sprawie utworzenia, z dniem 1 stycznia 2001 r., wojewódzkiej jednostki organizacyjnej o nazwie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, działającej na zasadzie jednostki budżetowej. WUP w Olsztynie realizuje zadania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z zakresu polityki rynku pracy, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, wynikające z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2024 r. poz. 475, z późn. zm.).

Strukturę Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie określa, zatwierdzony Uchwałą Nr 17/217/23/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego, w dniu 11 kwietnia 2023 roku, zmieniony Uchwałą Nr 29/548/14/VII Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 9 lipca 2024 roku Regulamin Organizacyjny. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie działa również w oparciu o wewnątrzzakładowe źródła prawa pracy, to jest między innymi: Regulamin Pracy, Instrukcję Obiegu i Kontroli Dokumentów Finansowo-Księgowych oraz innych szczegółowych przepisów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki budżetowej.
 

Załączniki


Indywidualne konsultacje dot. naboru w Działaniu 7.2

Przypominamy, że od 4 lipca do 31 lipca br. można składać wnioski o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Działania 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących".

W przypadku tego naboru przewidujemy wyłącznie indywidualne konsultacje osobiste, telefoniczne lub mejlowe z pracownikiem ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail:
m.palyska@up.gov.pl, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-14:00.
Zapraszamy do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.


Akcja „Patent na pierwszą pracę” w Giżycku

Ruszyła V Edycja akcji informacyjno-edukacyjnej Okręgowego Inspektoratu Pracy w Olsztynie „Patent na pierwszą pracę”! 

Pierwsze spotkanie w ramach akcji odbyło się 1 czerwca 2025 r. w Ekomarinie w Giżycku na festynie z okazji Dnia Dziecka.

Pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy wraz z organizatorem, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Izbą Administracji Skarbowej, Ochotniczymi Hufcami Pracy udzielali przy stoiskach informacji o możliwościach, prawach i obowiązkach pracowników rozpoczynających swoją zawodową drogę, również za granicą z pomocą sieci EURES. 

Dziękujemy za zainteresowanie i gratulujemy wiedzy, która została przetestowana w quizie wiedzy o EURES i Unii Europejskiej, w którym szczególnie świetnie poradzili sobie najmłodsi uczestnicy.

 

1. Pracownicy WUP przy stoisku informacyjnym

1. Pracownicy WUP przy stoisku informacyjnym

1. Pracownicy WUP przy stoisku informacyjnym 2. Pracownicy WUP udzielający zainteresowanym informacji na temat sieci EURES 3. Pracownicy WUP udzielający zainteresowanym informacji na temat sieci EURES

Newsletter_klauzula_informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DZ. Urz. UE L 119, s. 1 zwanego dalej „rozporządzeniem") Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie informuje, że: 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, z siedzibą ul. B. Głowackiego 28, 10-440 Olsztyn, 
  2. W sprawie danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem mailowym: ochronadanych@up.gov.pl ,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia w celu świadczenia usługi newsletter polegającej na przesyłaniu na wskazany adres e-mail: informacji, aktualności i komunikatów. Dane mogą być przetwarzane niezależnie od wyrażonej zgody w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia, 
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu rezygnacji z usługi newslettera, co będzie traktowane jako wycofanie zgody na ich przetwarzanie,
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wcześniej wyrażonej zgody,
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO,
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać newsletter,
  9. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. 

IX Kongres Przyszłości w Olsztynie

Organizowany już po raz 9 Kongres Przyszłości w Olsztynie był ważnym wydarzeniem społeczno-gospodarczym w kalendarzu Warmii i Mazur. 18.06.2025 r. kilkudziesięciu ekspertów - ludzi nauki, samorządowców i przedsiębiorców oraz zgromadzeni goście rozmawiali o wyzwaniach gospodarczych, społecznych i ekologicznych.

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie był jednym z partnerów i wystawców podczas wydarzenia. Przy naszym stoisku można było zasięgnąć informacji na temat sieci EURES, która umożliwia wymianę informacji o ofertach pracy, życiu i warunkach pracy w różnych krajach UE, EOG i Szwajcarii oraz porozmawiać z doradcami zawodowymi.

Dziękujemy, ze mogliśmy być tam z Wami i do zobaczenia za rok!

Pracownicy WUP Olsztyn przy stoisku informacyjnym podczas IX Kongresu Przyszłości w Olsztynie

Pracownicy WUP Olsztyn przy stoisku informacyjnym podczas IX Kongresu Przyszłości w Olsztynie

Pracownicy WUP Olsztyn przy stoisku informacyjnym podczas IX Kongresu Przyszłości w Olsztynie

Wydarzenie edukacyjne w Zespole Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie

W poniedziałek 2 czerwca 2025 r. Zespół Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie obchodził Dzień Dziecka oraz Dzień Chemika. Na boisku szkolnym czekało wiele atrakcji: pokazy chemiczne, sportowa rywalizacja między klasami, mecz koszykówki: uczniowie kontra pracownicy szkoły. W punkcie Samorządu Uczniowskiego z domowymi wypiekami i watą cukrową zbierano datki na jeden z olsztyńskich domów dziecka. 

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie miał przyjemność być jednym z wystawców, spotkać się z młodzieżą i zapoznać ją z ofertą EURES – sieci współpracy służb zatrudnienia w całej Europie, wspierającą mobilność zawodową. A wszystko to w przystępnej formie quizu wiedzy o EURES i Unii Europejskiej.

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i przemiłą atmosferę oraz życzymy powodzenia w budowaniu przyszłej kariery zawodowej!

 

1. Stoisko WUP Olsztyn podczas wydarzenia edukacyjnego w Zespole Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie

1. Stoisko WUP Olsztyn podczas wydarzenia edukacyjnego w Zespole Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie

1. Stoisko WUP Olsztyn podczas wydarzenia edukacyjnego w Zespole Szkół Chemicznych i Ogólnokształcących w Olsztynie 2. Pracownik WUP Olsztyn udzielający młodzieży informacji nt. sieci EURES 3. Pracownik WUP Olsztyn udzielający młodzieży informacji nt. sieci EURES

Dzień Przedsiębiorcy

Z radością dzielimy się relacją z Dni Przedsiębiorców, które upłynęły pod znakiem inspiracji, współpracy i rozwoju lokalnego biznesu.

W programie zorganizowanych przez Nas Dni Przedsiębiorcy znalazły się:

  1. Spotkanie w centrum miasta - wychodziliśmy naprzeciw osobom niezarejestrowanym rozmawiając  twarzą w twarz i zachęcając do aktywności zawodowej i podejmowania działań przedsiębiorczych.
  2. Punkt informacyjny - odpowiadaliśmy na pytania dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, dodając odwagi i rozwiewając wątpliwości.
  3. Zajęcia rozwijające dla klientów urzędu - zorganizowaliśmy spotkania, na których, uczestnicy dowiedzieli się jak krok po kroku rozwijać się i radzić sobie z wyzwaniami rynku.
  4. Konsultacje doradcze ze specjalistami z zakresu rynku pracy – udzielaliśmy wskazówek i rad jak skutecznie odnaleźć się na rynku i wykorzystać dostępne formy wsparcia, a także otworzyć i prowadzić własny biznes.
  5. Kampania promocyjna dedykowana lidzbarskim przedsiębiorcom - prowadziliśmy działania edukacyjne na temat programów i narzędzi wspierających przedsiębiorców- tych obecnych i przyszłych.

Razem pokazaliśmy, że przedsiębiorczość ma siłę zmieniać rzeczywistość! To dzięki takim inicjatywom możemy wzmacniać lokalną gospodarkę i wspólnie budować lepszą przyszłość. 

1. Spotkanie w centrum miasta z osobami niezarejestrowanymi

1. Spotkanie w centrum miasta z osobami niezarejestrowanymi

1. Spotkanie w centrum miasta z osobami niezarejestrowanymi 2. Spotkanie w centrum miasta z osobami niezarejestrowanymi 3. Zajęcia rozwijające dla klientów 4.  Punkt informacyjny 5. Punkt informacyjny 6.  Kampania promocyjna dedykowana lidzbarskim przedsiębiorcom. 7. Kampania promocyjna dedykowana lidzbarskim przedsiębiorcom. 8. Konsultacje doradcze ze specjalistami z zakresu rynku pracy.

Otwarcie Branżowych Centrów Umiejętności w Reszlu i Malinowie

10 czerwca 2025 roku w Reszlu miała miejsce Ogólnopolska Konferencja Inaugurująca działalność Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie przemysłu meblarskiego. Jest to jedyna w Województwie Warmińsko-Mazurskim innowacyjna jednostka szkoleniowa, która powstała w Zespole Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu. Centrum stanowi odpowiedź na dynamicznie rozwijający się sektor meblarski oraz rosnące zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów. 

Głównym celem BCU jest kształcenie i doskonalenie umiejętności przyszłych fachowców w branży meblarskiej. Oferta Centrum obejmuje nowoczesne programy edukacyjne, kursy i szkolenia, których ogromną zaletą jest łączenie teorii z praktyką, co zapewnia kompleksowe przygotowanie do pracy w przemyśle meblarskim.
W placówce organizowane są kursy i szkolenia zawodowe z zakresu projektowania, produkcji i montażu mebli. Doświadczeni specjaliści i przedstawiciele branży meblarskiej prowadzą praktyczne warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań w meblarstwie.

Branżowe Centrum Umiejętności w Zespole Szkół im. M. Rataja w Reszlu dysponuje nowoczesnym zapleczem dydaktycznym, w tym profesjonalnie wyposażonymi pracowniami stolarskimi oraz nowoczesnym sprzętem do obróbki drewna i innych materiałów wykorzystywanych w meblarstwie.

Z oferty BCU w Reszlu będą mogli korzystać uczniowie, studenci, nauczyciele, wykładowcy, pracownicy branży drzewno-meblarskiej oraz osoby bezrobotne chcące powrócić na rynek pracy poprzez podniesienie lub zmianę kwalifikacji zawodowych.

Z kolei 25 czerwca 2025 roku podczas Konferencji Inaugurującej w Malinowie (pow. działdowski) miało miejsce otwarcie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie przemysłu szklarskiego. 
Jest to jedyne w Polsce centrum szkoleniowe w zakresie przemysłu szklarskiego. 
Placówka jest wyposażona w nowoczesny sprzęt, doskonale odpowiadający na potrzeby innowacyjnych rozwiązań i technologii. 

To miejsce, gdzie już od lipca planowane jest uruchomienie specjalistycznych szkoleń w tej dziedzinie. Nad ich realizacją czuwać będzie Zespół Szkół
im. Emilii Sukertowej-Biedrawiny w Malinowie kształcący w zawodach operator urządzeń przemysłu szklarskiego i technik technologii szkła. 

Oferta bezpłatnych szkoleń realizowanych w Branżowym Centrum Umiejętności Przemysłu Szklarskiego przeznaczona jest dla uczniów, studentów, doktorantów, nauczycieli i osób dorosłych. BCU zapewnia najlepszych nauczycieli i trenerów z ogromnym doświadczeniem w tej branży.

Oprócz działań edukacyjnych i szkoleniowych w BCU będą prowadzone również działania integrujące edukację z biznesem oraz wspierające współpracę szkół i uczelni z pracodawcami.

1. Pani Bożena Piątek Dyrektor WUP oraz Pani Monika Rogińska-Stanulewicz zastępca Komendanta Wojewódzkiego Komendanta Ochotniczych Hufców Pracy Warmińsko-Mazurskiej WK OHP podczas otwarcia BCU w R

1. Pani Bożena Piątek Dyrektor WUP oraz Pani Monika Rogińska-Stanulewicz zastępca Komendanta Wojewódzkiego Komendanta Ochotniczych Hufców Pracy Warmińsko-Mazurskiej WK OHP podczas otwarcia BCU w R

1. Pani Bożena Piątek Dyrektor WUP oraz Pani Monika Rogińska-Stanulewicz zastępca Komendanta Wojewódzkiego Komendanta Ochotniczych Hufców Pracy Warmińsko-Mazurskiej WK OHP podczas otwarcia BCU w R 2. Pracownia stolarska w BCU w Reszlu 3. Nowoczesna sala warsztatowa w BCU w Reszlu 4. Nowoczesna sala warsztatowa w BCU w Reszlu 5. Od lewej Pan Wojciech Krztoń zastępca Dyrektora WUP Pan Piotr Dercz Dyrektor Zespołu Szkół w Malinowie Pani Maria Joanna Pietrukaniec Zastępca Dyrektora Departamentu EFS oraz Pan Michał Opieczy 6. Prezentacja sali szkoleniowej w BCU w Malinowie 7. Nowoczesna sala warsztatowa w BCU w Malinowie

Wizyta studyjna w Szkole Policealnej „Medyk” w Elblągu

W dniu 12.06.2025 r., w ramach grupowego spotkania informacyjnego odbyła się wizyta studyjna w Szkole Policealnej „Medyk”. Spotkanie zostało zorganizowane dla zarejestrowanych kobiet w naszym urzędzie. Chętne uczestniczki mogły skorzystać z badania skóry głowy i cery. Dodatkowo, osoby zainteresowane dalszą nauką, miały okazję zapoznać się z kierunkami kształcenia w szkole policealnej. Ofertę edukacyjną w zawodach: technik masażysta, opiekun medyczny, opiekunka dziecięca, terapeuta zajęciowy, technik farmaceutyczny, technik usług kosmetycznych, podolog, technik sterylizacji medycznej, technik elektroradiolog, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, florysta, przedstawiła pani Sylwia Zaborowska - nauczyciel/doradca zawodowy. Grupa zwiedziła szkołę, w tym gabinety do praktycznej nauki poszczególnych zawodów.

Uczestniczki spotkania zostały zapoznane z bogatą ofertą kształcenia, nowoczesnym wyposażeniem gabinetów do nauki. Osoby zainteresowane podjęciem nauki w szkole policealnej mogły pobrać formularze celem zapisania się do szkoły.

W spotkaniu uczestniczyło 10 osób.

1. Uczestnicy wizyty studyjnej podczas prezentacji kierunków kształcenia

1. Uczestnicy wizyty studyjnej podczas prezentacji kierunków kształcenia

1. Uczestnicy wizyty studyjnej podczas prezentacji kierunków kształcenia 2. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie technik usług kosmetycznych 3. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie technik farmaceutyczny 4. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie technik elektroradiolog 5. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie opiekun medyczny 6. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie higienistka asystentka stomatologiczna 7. Prezentacja kierunku kształcenia w zawodzie terapeuta zajęciowy

Kierownictwo Urzędu

Bożena Piątek - Dyrektor WUP

Dyrektor WUP
Bożena Piątek

 

Wojciech Krztoń - Zastępca Dyrektora WUP ds Rynku Pracy

Zastępca Dyrektora WUP ds. Rynku Pracy
Wojciech Krztoń

 

Łukasz Stelmach - Zastępca Dyrektora WUP ds Funduszy

Zastępca Dyrektora WUP ds. Funduszy
Łukasz Stelmach

 


Spotkanie nt. EURES w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lidzbarku Warmińskim

14 osób bezrobotnych i poszukujących pracy wzięło udział w spotkaniu informacyjnym, które odbyło się 12.06.2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lidzbarku Warmińskim. 

Podczas wydarzenia uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak EURES wspiera mobilność zawodową w Europie oraz wysłuchać prezentacji na temat:

  • Ofert pracy. Jak znaleźć zatrudnienie w innych krajach UE, Norwegii, Islandii czy Szwajcarii?
  • Międzynarodowych rekrutacji. Jak wziąć udział w międzynarodowych rekrutacjach i aplikować na stanowiska za granicą?
  • Informacji praktycznych. Jakie warunki życia i pracy panują w różnych europejskich krajach?
  • Wsparcia doradczego. Jak przygotować się do wyjazdu za granicę i jakie są formalności związane z zatrudnieniem?

Dziękujemy Powiatowemu Urzędowi Pracy w Lidzbarku Warmińskim za zaproszenia, a wszystkim uczestnikom spotkania za aktywność i zaangażowanie!

Jeśli i Ty chcesz dowiedzieć się, jak EURES może pomóc w znalezieniu pracy za granicą, zapraszamy do kontaktu!

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim witająca uczestników spotkania

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim witająca uczestników spotkania

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lidzbarku Warmińskim witająca uczestników spotkania

Festiwal Przyjaciół Zwierząt w Olsztynie

W sobotę 24 maja 2025 r. Park Centralny w Olsztynie zamienił się w przestrzeń pełną atrakcji dla miłośników zwierząt. Po raz pierwszy odbyło się wyjątkowe wydarzenie - Festiwal Przyjaciół Zwierząt. 

Program obejmował targi zoologiczne zawody dla psów, pokazy psich sportów oraz prezentacje różnych ras, a także zawody Mini Hobby Horse. Odbyły się liczne warsztaty i konsultacje z zakresu opieki nad zwierzętami, pierwszej pomocy, a także zachowań nad wodą i ochrony zdrowia. 
Festiwal miał na celu również promocję edukacji i zawodów w sektorze związanym z opieką nad zwierzętami, rolnictwem, biotechnologią oraz weterynarią, dlatego nie mogło zabraknąć na nim naszych pracowników EURES. Promowali oni oferty pracy w tych branżach w całej Europie. Zainteresowani mogli także sprawdzić swoje siły w konkursie wiedzy o Unii Europejskiej.

Dziękujemy za zaproszeni, duże zainteresowanie i przemiłą atmosferę.

1. Pracownicy WUP przy stoisku promocyjnym podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt

1. Pracownicy WUP przy stoisku promocyjnym podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt

1. Pracownicy WUP przy stoisku promocyjnym podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt 2. Pracownicy WUP udzielający informacji uczestnikom podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt 3. Pracownicy WUP udzielający informacji uczestnikom podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt 4. Pracownicy WUP udzielający informacji uczestnikom podczas Festiwalu Przyjaciół Zwierząt

Targi Pracy na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

14 maja 2025 r. nasi pracownicy EURES mieli przyjemność uczestniczyć w Targach Pracy na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. 

Podczas wydarzenia odwiedzający mogli dowiedzieć się wszystkiego o usługach EURES, które wspierają mobilność zawodową w krajach UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinie i Szwajcarii. Nasz zespół udzielał informacji na temat ofert pracy, warunków życia i pracy za granicą, a także pomógł w lepszym zrozumieniu procesu rekrutacji międzynarodowej.
Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Targi były świetną okazją, by poznać młodych ludzi z pasją do rozwoju zawodowego i pomóc im w znalezieniu ścieżki kariery w Europie.

Z przyjemnością spotkamy się z Wami w przyszłym roku!

1. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES

1. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES

1. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES 2. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES 3. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES 4. Pracownik WUP w Olsztynie udzielający studentom informacji nt. sieci EURES

Rozeznanie cenowe rynku

Na stronie BIP zamieszczono rozeznanie cenowe na wykonanie usługi badania „Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2024 roku ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego KFS na terenie województwa warmińsko-mazurskiego"

LINK DO OGŁOSZENIA