Asset Publisher

Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w Działaniu 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących”

7 marca 2025 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie organizuje bezpłatne spotkanie informacyjne poświęcone omówieniu kluczowych założeń naboru ogłoszonego w Działaniu 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” FEWiM 2021-2027.

Do udziału w nim zapraszamy przedstawicieli wszystkich podmiotów, z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub oświatowej na podstawie odrębnych przepisów.

Spotkanie odbędzie się w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie przy ulicy Bartosza Głowackiego 28, w sali 102 przy sekretariacie urzędu. Początek spotkania o godzinie 9:00. Liczba miejsc jest ograniczona.

Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnościami lub osobą ze szczególnymi potrzebami – prosimy, poinformuj nas o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę spotkania.


Poniżej zamieszczamy formularz, za pomocą którego można zapisywać się na spotkanie. Wypełniony formularz proszę przesłać do 5 marca 2025 r. do godz. 14:00 na adres:
m.palyska@up.gov.pl. Przesłanie formularza jest warunkiem udziału w spotkaniu. Nie wymagamy przesyłania skanów podpisanych formularzy - wystarczy wypełniony plik Word.

UWAGA! Wydłużamy rekrutację na spotkanie do 6 marca 2025 r. do godz. 12:00.

Prosimy również o jak najszybsze poinformowanie nas o ewentualnej nieobecności, pomimo wcześniejszej rejestracji.

Pobierz pliki:

Zachęcamy Państwa do przesyłania przed spotkaniem pytań dotyczących naboru.

Dodatkowych informacji udziela pracownik ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.


Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
10.03.2025 r. - 09.04.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to czerwiec 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować instrumenty i usługi rynku pracy, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 016 712,94 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.03.2025

Załączniki

ogłoszenie o naborze 7.2_2025
ogłoszenie o naborze 7.2_2025.pdf 191 KB
Regulamin wyboru projektów 7.2_2025
Regulamin wyboru projektów 7.2_2025.pdf 578 KB
Załączniki do Regulaminu wyboru projektów 7.2_2025
Załączniki do Regulaminu wyboru projektów 7.2_2025.zip 5420 KB

Protokołył z posiedzeń Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Olsztynie

Załączniki

Protokół z I posiedzenia WRRP w dniu 16.02.2016
Protokół z I posiedzenia WRRP w dniu 16.02.2016.pdf 188 KB
Protokół z II posiedzenia WRRP 30.03.2016
Protokół z II posiedzenia WRRP 30.03.2016.pdf 329 KB
Protokół z III posiedzenia WRRP 20.06.2016
Protokół z III posiedzenia WRRP 20.06.2016.pdf 290 KB
Protokół z IV posiedzenia WRRP w dniu 15.09.2016 r.
Protokół z IV posiedzenia WRRP w dniu 15.09.2016 r..pdf 199 KB
Protokół z V posiedzenia WRRP w dniach 15-16.12.2016 r.
Protokół z V posiedzenia WRRP w dniach 15-16.12.2016 r..pdf 225 KB
Protokół z VI posiedzenia WRRP w dniu 15 lutego 2017 r.
Protokół z VI posiedzenia WRRP w dniu 15 lutego 2017 r..pdf 272 KB
Protokół z VII posiedzenia WRRP z 05 czerwca 2017 r.
Protokół z VII posiedzenia WRRP z 05 czerwca 2017 r..pdf 215 KB
Protokół z VIII posiedzenia WRRP w dniu 12 października 2017 r
Protokół z VIII posiedzenia WRRP w dniu 12 października 2017 r.pdf 289 KB
Protokół z IX posiedzenia WRRP w dniach 14-15 grudnia 2017 r
Protokół z IX posiedzenia WRRP w dniach 14-15 grudnia 2017 r.pdf 288 KB
Protokół z X posiedzenia WRRP w dniu 14.02.2018 r
Protokół z X posiedzenia WRRP w dniu 14.02.2018 r.pdf 302 KB
Protokół z XI posiedzenia WRRP w dniu 12.04.2018r
Protokół z XI posiedzenia WRRP w dniu 12.04.2018r.pdf 299 KB
Protokół z XII posiedzenia WRRP w dniu 27.06.2018
Protokół z XII posiedzenia WRRP w dniu 27.06.2018.pdf 291 KB
Protokół z XIII posiedzenia WRRP w dniu 19.09.2018 r
Protokół z XIII posiedzenia WRRP w dniu 19.09.2018 r.pdf 307 KB
Protokół z XIV posiedzenia WRRP w dniach 13-14.12.2018 r.
Protokół z XIV posiedzenia WRRP w dniach 13-14.12.2018 r..pdf 544 KB
Protokół z I posiedzenia WRRP w dniu 26.02.2020
Protokół z I posiedzenia WRRP w dniu 26.02.2020.pdf 663 KB
Protokół z II posiedzenia WRRP w dniu 06.11.2020 on-line
Protokół z II posiedzenia WRRP w dniu 06.11.2020 on-line.pdf 672 KB
Protokół z III posiedzenia WRRP w dniu 17.12.2020 on-line
Protokół z III posiedzenia WRRP w dniu 17.12.2020 on-line.pdf 593 KB
Protokół z IV posiedzenia WRRP w dniu 25.03.2021 on-line
Protokół z IV posiedzenia WRRP w dniu 25.03.2021 on-line.pdf 558 KB
Protokół z V posiedzenia WRRP w dniu 11.06.2021 on-line
Protokół z V posiedzenia WRRP w dniu 11.06.2021 on-line.pdf 582 KB
Protokół z VI posiedzenia WRRP w dniu 29.06.2021 on-line
Protokół z VI posiedzenia WRRP w dniu 29.06.2021 on-line.pdf 592 KB
Protokół VII Posiedzenie WRRP 2-3.12.2021
Protokół VII Posiedzenie WRRP 2-3.12.2021.pdf 581 KB
Protokół z VIII posiedzenia WRRP 17.03.2022
Protokół z VIII posiedzenia WRRP 17.03.2022.pdf 584 KB
Protokół z IX posiedzenia WRRP 19.05.2022
Protokół z IX posiedzenia WRRP 19.05.2022.pdf 574 KB
Protokół z X posiedzenia WRRP 09.09.2022
Protokół z X posiedzenia WRRP 09.09.2022.pdf 547 KB
Protokół z XI posiedzenie WRRP 1-2.12.2022 r.
Protokół z XI posiedzenie WRRP 1-2.12.2022 r..pdf 545 KB
Protokół z XII posiedzenia WRRP 02.03.2023
Protokół z XII posiedzenia WRRP 02.03.2023.pdf 554 KB
Protokół z XIII posiedzenia WRRP 20.06.2023
Protokół z XIII posiedzenia WRRP 20.06.2023.pdf 547 KB
Protokół XIV Posiedzenie WRRP 25.09.2023
Protokół XIV Posiedzenie WRRP 25.09.2023.pdf 433 KB
Protokół XV posiedzenie WRRP 7-8.12.2023r.
Protokół XV posiedzenie WRRP 7-8.12.2023r..pdf 574 KB
Protokół XVI posiedzenie WRRP 27.03.2024
Protokół XVI posiedzenie WRRP 27.03.2024.pdf 570 KB
Protokół XVII posiedzenie WRRP 21.05.2024
Protokół XVII posiedzenie WRRP 21.05.2024.pdf 562 KB
Protokół XVIII posiedzenia WRRP z dnia 27.09.2024
Protokół XVIII posiedzenia WRRP z dnia 27.09.2024.pdf 461 KB

Webinarium

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu
BEZPŁATNYCH webinarów
„KARIEROWY NIEZBĘDNIK"!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

18.02.2025
godz.10:00-11:00
Poznaj swoje zasoby - moja świadomość w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • odkrywanie swoich mocnych stron
  • uświadomienie i poznanie własnych umiejętności i ich znaczenie w poszukiwaniu pracy
  • znaczenie znajomości siebie w aspekcie aktywności zawodowej
ZAKOŃCZONO PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 11.02.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

25.02.2025
godz.10:00-11:00
Od "nie chcę" do "zrobiłem to" - sztuka motywacji w procesie poszukiwania pracy
Prowadzenie: Agnieszka Bykowska



W programie:

  • rozpoznanie bariery "nie chcę" - mentalne i emocjonalne przeszkody w poszukiwaniu pracy
  • znaczenie motywacji w poszukiwaniu pracy
  • zarządzanie stresem i frustracja
  • metody budowania wewnętrznej siły i wytrwałości
ZAKOŃCZONO PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 18.02.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 3 - człowiek patrzący przez lornetkę04.03.2025
godz. 10:00-11:00
Bądź skuteczny w poszukiwaniu pracy - metody poszukiwania pracy
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • tradycyjne metody poszukiwania pracy
  • nowoczesne metody - czyli jakie?
  • którą metodę wybrać?
ZAKOŃCZONO PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 25.02.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 4 - człowiek piszący CV11.03.2025
godz.10:00-11:00
Daj się zauważyć - profesjonalne CV i rozmowa kwalifikacyjna
Prowadzenie: Agnieszka Świdyńska



W programie:

  • kategorie informacji zawartych w cv
  • podstawowe typy życiorysów
  • e-rekrutacja
  • zdalna rozmowa rekrutacyjna
ZAKOŃCZONO PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 04.03.2025



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

NOWOŚĆ!!!


Poszerzamy naszą ofertę o przewodnik pn. „KOMPAS KARIERY", a w niej:



Webinar 4 - człowiek piszący CV18.03.2025
godz.10:00-11:00
Siła działania/moc osiągania - sztuka wyznaczania celów
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • efektywne wyznacanie celów
  • wyznaczanie priorytetów


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 11.03.2025



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 4 - człowiek piszący CV25.03.2025
godz.10:00-11:00
Moje działanie - mój sukces w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Agnieszka Rutkowska



W programie:

  • research pracodawców / potencjalnych miejsc pracy
  • rozmowa kwalifukacyjna jako "sprzedaż" umiejętności


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 18.03.2025


SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2025 - 2029)

SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2025 – 2029)

W dniu 26 lutego 2025 roku w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie miało miejsce inauguracyjne posiedzenie Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy, powołanej przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego na czteroletnią kadencję.
Rada działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. 2025.214 j.t. ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie rad rynku pracy (Dz.U. 2014.630). Jako organ opiniodawczo – doradczy, Rada wspiera Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego w kwestiach dotyczących polityki rynku pracy.
W trakcie spotkania członkowie Rady dokonali jej ukonstytuowania.
 
Przewodniczącym Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Olsztynie został Pan Józef Dziki – Przewodniczący Zarządu Regionu Warmińsko – Mazurskiego NSZZ „Solidarność".
 
Na Wiceprzewodniczącego Rady został wybrany Pan Andrzej Janowski  –  Członek Business Centre Club

Wojewódzka Rada Rynku Pracy, w kadencji powołanej na lata 2025 – 2029, będzie pracowała w następującym składzie:
 
STRONA PRACOWNICZA
1. Pan Józef Dziki – Zarząd Regionu Warmińsko – Mazurskiego NSZZ „Solidarność"
2. Pan Sławomir Wojtyna – Zarząd Regionu Elbląg NSZZ „Solidarność"
3. Pan Jarosław Szunejko – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
4. Pan Henryk Kołecki – Forum Związków Zawodowych

STRONA PRACODAWCÓW
5. Pani Małgorzata Huścio – Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej
6. Pan Grzegorz Sowul – Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan"
7. Pan Andrzej Janowski – Business Centre Club
8. Pan Adam Przybysz – Związek Rzemiosła Polskiego
9. Pan Wiesław Łubiński – Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Warmii i Mazur

SPOŁECZNO – ZAWODOWE ORGANIZACJE ROLNIKÓW INDYWIDUALNYCH I IZB ROLNICZYCH
10. Pan Wiesław Domian – Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
11. Pan Marek Kuźniewski – Warmińsko – Mazurska Izba Rolnicza

ORGANIZACJE POZARZĄDOWE ZAJMUJĄCE SIĘ PROBLEMATYKĄ RYNKU PRACY
12. Pani Marta Piotrkowska – Warmińsko – Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
13. Marek Zbytniewski – Federacja Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko – Mazurskiego FOSa

PRZEDSTAWICIELE SPOŚRÓD ORGANÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I NAUKI O SZCZEGÓLNEJ WIEDZY I AUTORYTECIE W OBSZARZE DZIAŁANIA RADY
14. Pani Renata Marks – Bielska – przedstawiciel świata nauki
15. Pan Andrzej Abako – Konwent Powiatów Województwa Warmińsko –Mazurskiego
16. Pani Katarzyna Koplińska – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Skład Rady w kadencji 2025 – 2029 obejmuje przedstawicieli różnych sektorów, w tym stronę pracowniczą, pracodawców, organizacje rolnicze, organizacje pozarządowe zajmujące się problematyką rynku pracy oraz przedstawicieli samorządu terytorialnego i nauki. To zróżnicowane grono ekspertów i reprezentantów różnych środowisk będzie współpracować, by podejmować decyzje i formułować rekomendacje w zakresie rozwoju rynku pracy w regionie.

Współpraca między przedstawicielami różnych sektorów społeczno – gospodarczych będzie miała na celu wspieranie efektywnej polityki rynku pracy, dostosowanie jej do potrzeb lokalnych oraz zwiększenie zatrudnienia w województwie warmińsko-mazurskim.


SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2020 - 2024)

W dniu 26 lutego 2020 r. w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie odbyło się inauguracyjne posiedzenie Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy powołanej przez Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego na czteroletnią kadencję.
 
Rada działa na mocy i w trybie przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r.
o promocji zatrudnieniu i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2019.1482 j.t.), a także rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie rad rynku pracy (Dz.U.2014.630). Jest organem opiniodawczo – doradczym Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego w sprawach polityki rynku pracy.
 
Akty powołania członkom Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy wręczył Pan Miron Sycz Wicemarszałek Województwa Warmińsko–Mazurskiego. W trakcie posiedzenia Wojewódzka Rada Rynku Pracy ukonstytuowała się.
 
Przewodniczącym Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Olsztynie został Pan Józef Dziki – Przewodniczący Zarządu Regionu Olsztyn NSZZ „Solidarność".
 
Na Wiceprzewodniczącego Rady został wybrany Pan Jan Zdziarstek – Prezes Zarządu Business Centre Club, Kanclerz Loży Olsztyńskiej.
Wojewódzka Rada Rynku Pracy, w kadencji powołanej na lata 2020 – 2024, będzie pracowała w następującym składzie:
 
STRONA PRACOWNICZA
  1. Pan Józef Dziki – Zarząd Regionu Olsztyn NSZZ „Solidarność"
  2. Pan Sławomir Wojtyna – Zarząd Regionu Elbląg NSZZ „Solidarność"
  3. Pan Jarosław Szunejko – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
  4. Pan Krzysztof Rogowski – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
  5. Pan Henryk Kołecki – Forum Związków Zawodowych
  6. Pan Waldemar Linowski – Forum Związków Zawodowych
STRONA PRACODAWCÓW
  1. Pan Andrzej Ryński – Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej
  2. Pan Grzegorz Sowul – Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan"
  3. Pan Jan Zdziarstek – Business Centre Club
  4. Pan Adam Przybysz – Związek Rzemiosła Polskiego
  5. Pan Wiesław Łubiński - Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Warmii i Mazur
SPOŁECZNO – ZAWODOWE ORGANIZACJE ROLNIKÓW INDYWIDUALNYCH I IZB ROLNICZYCH
  1. Pan Wiesław Domian – Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
  2. Pan Marek Kuźniewski – Warmińsko – Mazurska Izba Rolnicza
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE ZAJMUJĄCE SIĘ PROBLEMATYKĄ RYNKU PRACY
  1. Pan Andrzej Jurkian – Warmińsko – Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
PRZEDSTAWICIELE SPOŚRÓD ORGANÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I NAUKI O SZCZEGÓLNEJ WIEDZY I AUTORYTECIE W OBSZARZE DZIAŁANIA RADY
  1. Pani Renata Marks – Bielska – przedstawiciel świata nauki
  2. Pan Andrzej Abako – Konwent Powiatów Województwa Warmińsko –Mazurskiego
  3. Pani Katarzyna Koplińska – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Warsztaty i spotkania

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYCH WARSZTATACH
ORGANIZOWANYCH
w II kwartale 2025 roku

 


 

 

„Ze spokojem o stresie"
- Dwudniowe warsztaty -


KIEDY?
15 - 16 kwietnia 2025 r. 
w godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 8 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób poszukujących pracy oraz chcących zmienić pracę sparaliżowanych przed rozmową kwalifikacyjną oraz osób chcących poznać techniki świadomego radzenia sobie ze stresem.
CEL WARSZTATÓW:
Nabycie przez uczestników wiedzy na temat sposobów redukcji stresu oraz ćwiczenie przedstawionych metod

 
 

część sylwetki ludzkiej w sportowym stroju biegnąca po schodach

Aktywni z pasją"
- Warsztaty  jednodniowe -

 

KIEDY?
22 kwietnia 2025 r.
w godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 15 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Warsztaty przeznaczone jest dla osób w wieku 50 +, które są zainteresowane samopoznaniem albo mają potrzebę zmian. 
CEL WARSZTATÓW:
Poznanie oczekiwań i zadań rozwojowych, przyjrzenie się sobie i swoim możliwościom. Wgłębienie się w motywację w zrobieniu pierwszych kroków do zmiany.

 

Kompetencje cyfrowe szansą na rynku pracy"
- Porada grupowa –

 

KIEDY?
6 maja 2025 r. 
w godzinach od 10:00 – 14-00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 28 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz takich, które odczuwają potrzebę doskonalenia umiejętności cyfrowych i poruszania się we współczesnym rynku pracy.
CEL PORADY GRUPOWEJ:

  • omówienie metod poszukiwania pracy online (portale pracy, wyszukiwarki/agregatory pracy, serwisy ogłoszeniowe, portale społecznościowe – szczególnie portale rekrutacyjne, branżowe/specjalistyczne wyszukiwarki pracy, wyszukiwarki ofert pracy zdalnej, serwisy z ogłoszeniami o pracę za granicą, serwisy z ogłoszeniami o pracę/staż/praktyki dla absolwentów i studentów, serwisy z ogłoszeniami o pracę dla osób z niepełnosprawnościami, aplikacje mobilne, narzędzia, które pomogą przy poszukiwaniu pracy);
  • zapoznanie się z podstawowymi typami dokumentów aplikacyjnych (w tym CV kreatywne i videoCV). Tworzenie CV w dostępnych darmowych kreatorach;
  • omówienie różnych sposobów e-rekrutacji;
  • poznanie zasad zdalnej rozmowy rekrutacyjnej przez telefon, Skype, Teams (zwrócenie szczególnej uwagi na techniki prezentacji przed kamerą online)

 
 

kobieta zapatrzona w ekran komputera

"Nowa rzeczywistość – wyzwania współczesnego rynku pracy."
- Jednodniowe spotkanie informacyjne –

 

KIEDY?
20 maja 2025 r.
W godzinach 10:-00 – 14:00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 12 maja 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób zainteresowanych obecnymi realiami i trendami na rynku pracy; dla bezrobotnych i pracujących.
CEL SPOTKANIA:

  • uzyskanie wiedzy na temat zmian na rynku pracy
  • poznanie metod poszukiwania pracy online
  • zapoznanie się ze specyfiką zdalnej rozmowy rekrutacyjnej oraz technikami prezentacji przed kamerą online
  • przyjrzenie się specyfice pracy zdalnej
  • uzyskanie wiedzy nt. pracy youtubera i tiktokera- jak zarabiać bez wychodzenia z domu?

 

 

kartka z notatnika a na niej napis new start

 „Start w pracę."
-Warsztaty jednodniowe -


KIEDY?
4 czerwca 2025 r.
W godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 27 maja 2025 r.
DLA KOGO?
Warsztaty przeznaczone jest dla osób, które są zainteresowane powrotem na rynek pracy albo osoby, które chcą się przebranżowić
CEL WARSZTATÓW:
Poznanie trendów na rynku pracy. Poznanie oczekiwań pracodawców i urealnienie własnych możliwości. Określenie przez uczestników swoich mocnych stron oraz zainspirowanie do rozwoju
 

 

mężczyzna trzyma w ręce kartkę i spogląda na ekran komputera


„Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic"
- Porada grupowa –

 

KIEDY?
17 czerwca 2025 r.
w godzinach 10:00 – 14:00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 9 czerwca 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy po raz pierwszy oraz takich, które mają już za sobą doświadczenie w odbywaniu rozmów kwalifikacyjnych, ale pragną poszerzyć swoją wiedzę
CEL PORADY GRUPOWEJ:

  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – jak dobrze wypaść? Jak się prezentować? Jaki wybrać strój, makijaż? Omówienie zasad rekrutacyjnego savoir-vivre;
  • przeanalizowanie pytań zazwyczaj padających podczas rozmowy rekrutacyjnej i najlepszych odpowiedzi na nie;
  • symulacje rozmowy kwalifikacyjnej (różne scenariusze).

 


Jak się zapisać?


Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2023 roku ze środków KFS na terenie województwa warmińsko-mazurskiego


Komunikaty i informacje WUP 2025


Komunikaty i informacje WUP 2024

Załączniki

Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – styczeń 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – styczeń 2024.pdf 955 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – luty 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – luty 2024.pdf 956 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – marzec 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – marzec 2024.pdf 1022 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – kwiecień 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – kwiecień 2024.pdf 893 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – maj 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – maj 2024.pdf 1058 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – czerwiec 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – czerwiec 2024.pdf 989 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – lipiec 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – lipiec 2024.pdf 962 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – sierpień 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – sierpień 2024.pdf 907 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – wrzesień 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – wrzesień 2024.pdf 1053 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – październik 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – październik 2024.pdf 915 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – listopad 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – listopad 2024.pdf 1030 KB
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – grudzień 2024
Komunikat na temat uwarunkowań społeczno-gospodarczych funkcjonowania przedsiębiorstw w kraju i województwie warmińsko-mazurskim – grudzień 2024.pdf 875 KB

Konferencja inaugurująca Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery 2024

21 października 2024 r. w Hotelu HP Park w Olsztynie konferencją pt. „Eko-logiczna – Eko-nomiczna praca przyszłości" zainaugurowaliśmy XIV edycję Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery odbywającego się pod hasłem przewodnim: „Eko kariera".  
Wystąpienia prelegentów promowały ochronę środowiska naturalnego, przedstawiając ideę korzyści wynikających z kontaktu człowieka z przyrodą oraz znaczenie zdrowego stylu życia. Uczestnicy mieli okazję, by zapoznać się z tematem deficytu natury i wynikające z niego konsekwencje. Przedstawiono uczestnikom, jak nowe zawody korespondują z naturą. Ponadto przeanalizowano także rolę edukacji formalnej i nieformalnej w kształtowaniu zielonych kompetencji z przedstawieniem praktycznych narzędzi, które rozwijają analityczne i krytyczne myślenie. Kolejnym zagadnieniem było znaczenie budowania organizacji świadomie dbającej o środowisko poprzez m in. podniesienie świadomości ekologicznej pracowników i otoczenia organizacji, kształtowanie postaw proekologicznych oraz podejmowania działań odnoszących się do tworzenia zielonych miejsc pracy. Zaprezentowano praktyczne przykłady działań zielonego zarządzania zasobami ludzkimi na przykładach firm, gdzie stosuje się takie rozwiązania. Kolejne wystąpienie zwracało szczególną uwagę na ogromne znaczenie wpływu kryzysu klimatycznego na zdrowie psychiczne człowieka, podejmując bardzo ważny temat solastalgii oraz lęku i depresji klimatycznej. Podkreślono również rolę doradców zawodowych we wspieraniu ludzi podczas dokonywania wyborów zawodowych ze świadomością i troską o środowisko naturalne oraz zrównoważony rozwój.
Wydarzeniu towarzyszyła dyskusja panelowa, podczas której eksperci wraz z uczestnikami starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Czy ekologiczne może być ekonomiczne?"
W konferencji wzięło udział 251 osób, w tym: reprezentanci administracji publicznej, przedstawiciele organizacji pracodawców, pracodawcy, reprezentanci służb mundurowych, placówek oświatowych, związków zawodowych, instytucji szkoleniowych, organizacji pozarządowych, przedstawiciele instytucji należących do PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, dyrektorzy powiatowych urzędów pracy, doradcy zawodowi oraz pośrednicy pracy.

Konferencja inaugurująca W-MTK 2024 była realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, projekt w ramach naboru pt. "Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych".

 

 


 

Zdjęcie galerii artykułu: 01. Otwarcie konferencji przez Pania Bożenę Babynko – Kierownika Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej - 01. Otwarcie konferencji przez Pania Bożenę Babynko – Kierownika Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: 01. Otwarcie konferencji przez Pania Bożenę Babynko – Kierownika Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej - 01. Otwarcie konferencji przez Pania Bożenę Babynko – Kierownika Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 02. Powitanie gości przez Panią Bożenę Piątek – Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie - 02. Powitanie gości przez Panią Bożenę Piątek – Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 03. Uczestnicy konferencji - 03. Uczestnicy konferencji&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 04. Uczestnicy konferencji - 04. Uczestnicy konferencji&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 05. Powitanie gości przez Pana Roberta Turleja – Członka Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego - 05. Powitanie gości przez Pana Roberta Turleja – Członka Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 06. Uczestnicy konferencji - 06. Uczestnicy konferencji&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 07. Prelekcja Pani Marzeny Żachowskiej - 07. Prelekcja Pani Marzeny Żachowskiej&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 08. Uczestnicy konferencji - 08. Uczestnicy konferencji&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 09. Wystąpienie Pana Bartosza Fingasa - 09. Wystąpienie Pana Bartosza Fingasa&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 10. Prelekcja Pani Izabeli Różańskiej-Bińczyk - 10. Prelekcja Pani Izabeli Różańskiej-Bińczyk&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 11. Prelekcja Pani Izabeli Różańskiej-Bińczyk - 11. Prelekcja Pani Izabeli Różańskiej-Bińczyk&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 12. Wystąpienie Pani Marty Wrzosek - 12. Wystąpienie Pani Marty Wrzosek&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 13. Uczestnicy dyskusji panelowej pt Czy eko-logiczne może być eko-nomiczne - 13. Uczestnicy dyskusji panelowej pt Czy eko-logiczne może być eko-nomiczne&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 14. Prowadzący panel dyskusyjny - Pan Marek Michalski - 14. Prowadzący panel dyskusyjny - Pan Marek Michalski&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 15. Uczestnicy dyskusji panelowej pt Czy eko-logiczne może być eko-nomiczne - 15. Uczestnicy dyskusji panelowej pt Czy eko-logiczne może być eko-nomiczne&imagePreview=1

Miasteczko Zawodów 2024

 

 


Miasteczko zawodów 2024 baner informacyjny

W dniu 19 września 2024 roku Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztyniezorganizował wydarzenie pod nazwą „Miasteczko zawodów 2024", które miało miejsce w Centrum Szkoleń Branżowych WM – ZDZ w Olsztynie. Jego głównym celem było wypromowanie szkolnictwa branżowego oraz poradnictwa zawodowego, które ma pomóc młodzieży w świadomym wyborze ścieżki edukacyjno – zawodowej.

W trakcie wydarzenia uczniowie klas 7 i 8 mogli na żywo poznać tajniki takich zawodów jak fryzjer, kosmetyczka, spawacz, operator sprzętu ciężkiego, fotograf, technik budownictwa czy stolarz. Przygotowano również stanowiska dla tych, którzy chcieli dowiedzieć się więcej o pracy ratownika medycznego, funkcjonariusza Policji czy Straży Granicznej, żołnierza, a nawet montera jachtów. Młodzież odwiedzająca wydarzenie mogła skorzystać z nowoczesnych narzędzi doradczych. W zorganizowanej specjalnie w tym celu Strefie Doradczej, odwiedzający mieli możliwość samodzielnego przeprowadzenia przy stanowiskach komputerowych testów badających kompetencje i zainteresowania zawodowe. Ponadto, obecni na miejscu doradcy zawodowi na bieżąco udzielali uczniom porad dotyczących wyboru ścieżki edukacyjnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb i predyspozycji.

Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w panelu dyskusyjnym pod tytułem „Od wyboru zawodu do sukcesu na rynku pracy", podczas którego zaproszeni pracodawcy oraz absolwenci szkół branżowych wypowiedzieli się na temat własnej ścieżki kariery zawodowej i podzielili się swoimi doświadczeniami.
Równocześnie szkolni doradcy zawodowi z regionu uczestniczyli w seminarium pt. „Od szkoły do kariery – ważność i wartość wyborów edukacyjnych młodzieży", podczas którego specjaliści omówili kluczowe aspekty edukacyjnych decyzji młodych ludzi.

Jeszcze w sierpniu Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie ogłosił konkurs pt. „Zawód Przyszłości" skierowany do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych, których zadaniem było nakręcenie 30-sekundowego filmiku zgodnego z tematem. Wpłynęło kilkadziesiąt prac, spośród których Komisja konkursowa postanowiła przyznać 3 nagrody główne oraz 10 wyróżnień. Podczas wydarzenia Dyrekcja WUP w Olsztynie nagrodziła laureatów oraz osoby wyróżnione.

Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego, Pana Marcina Kuchcińskiego, i zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inicjatywa stanowi część pilotażowego projektu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, zatytułowanego „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie,
w tym uczenia się dorosłych".

Tegoroczna edycja Miasteczka zawodów 2024 spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem zarówno ze strony wystawców, których łącznie było ok 40, ale przede wszystkim ze strony uczniów, których w sumie było ok. 900.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego wydarzenia i bez udziału których realizacja takiego przedsięwzięcia byłaby niemożliwa.

 

 

 

Do zobaczenia za rok!

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Otwarcie konferencji - 01. Otwarcie konferencji&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Otwarcie konferencji - 01. Otwarcie konferencji&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 2. Młodzież przy stanowisku Wojsk Obrony Terytorialnej - 02. Młodzież przy stanowisku Wojsk Obrony Terytorialnej&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 3. Młodzież w strefie relaksu - 03. Młodzież w strefie relaksu&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 4. Uczennice Zespołu Szkół Gastronomicznych - 04. Uczennice Zespołu Szkół Gastronomicznych&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 5. Młodzież na stoisku Zakładu Doskonalenia Zawodowego - 05. Młodzież na stoisku Zakładu Doskonalenia Zawodowego&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 6. Pokaz zawodu - fryzjer - 06. Pokaz zawodu - fryzjer&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 07. Stoisko Zespołu Szkół Rolniczych w Smolajnach - 07. Stoisko Zespołu Szkół Rolniczych w Smolajnach&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 08. Młodzież w strefie relaksu - 08. Młodzież w strefie relaksu&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 09. Prezentacja zawodu_technik architektury krajobrazu - 09. Prezentacja zawodu_technik architektury krajobrazu&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 10. Młodzież przy stanowisku pokazowym zawodu florysta - 10. Młodzież przy stanowisku pokazowym zawodu florysta&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 11. Młodzież podczas prezentacji zawodu mechanik samochodowy - 11. Młodzież podczas prezentacji zawodu mechanik samochodowy&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 12. Laureaci konkursu Zawód przyszłości wraz z Dyrekcją WUP w Olsztynie - 12. Laureaci konkursu Zawód przyszłości wraz z Dyrekcją WUP w Olsztynie&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 13. Prelegenci podczas panelu dyskusyjnego - 13. Prelegenci podczas panelu dyskusyjnego&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 14. Uczestnicy panelu dyskusyjnego - 14. Uczestnicy panelu dyskusyjnego&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: 15. Młodzież podczas prezentacji zawodu technik reklamy - 15. Młodzież podczas prezentacji zawodu technik reklamy&imagePreview=1

Informacje miesięczne - rok 2025


Warsztaty i spotkania

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYCH WARSZTATACH
 
ORGANIZOWANYCH PRZEZ
CENTRUM INFORMACJI I PLANOWANIA KARIERY ZAWODOWEJ
W ELBLĄGU

 

 

Ukryte możliwości – nowe horyzonty

- spotkanie informacyjne -
06 marca 2025 r. 9.00 – 12.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 05.03.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych planowaniem własnej kariery zawodowej.

Cel warsztatów:

  • diagnoza potencjału zawodowego

Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi  odkrywania własnych uzdolnień oraz diagnozowania mocnych i słabych stron w odniesieniu do poszukiwania i utrzymania zatrudnienia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motywacja do zmiany

- porada grupowa-
13 marca 2025 r. 9.00 – 12.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 12.03.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy  lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem wiedzy z zakresu dokonywania zmian, które mogą umożliwić skuteczniejsze znalezienie zatrudnienia.

Cel warsztatów:

  • wyzwolenie odwagi i kreatywności w dokonaniu zmian prowadzących do znalezienia zatrudnienia.

Podczas spotkania uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu motywacji oraz stawiania realnych celów zawodowych. Będą mieli możliwość dokonać bilansu własnych przekonań uniemożliwiających dokonanie zmiany zawodowej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zacząć od nowa – jak nie dać się bezrobociu

- spotkanie informacyjne -
2 kwietnia 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 01.04.2025r.

Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych powrotem na rynek pracy

Cel warsztatów:

  • przekazanie  niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia zatrudnienia  

Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają niezbędną do skutecznego poszukiwania pracy wiedzę na temat: rynku pracy i mechanizmów nim rządzących; specyfiki lokalnego rynku pracy oraz oczekiwań i wymagań pracodawców wobec potencjalnych pracowników.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje mocne strony, czyli jak zawalczyć o siebie w kontakcie z pracodawcą

- spotkanie informacyjne -
11 kwietnia  2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 10.04.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub rozważających zmianę pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu umiejętności wykorzystania mocnych stron w kontakcie z pracodawcą.

Cel warsztatów:

  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

Uczestnicy  zostaną wyposażeni w wiedzę dotyczącą zaprezentowania swoich możliwości, umiejętności i wiedzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Działalność gospodarcza sposobem na zatrudnienie

- spotkanie informacyjne -
07 maja 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 06.05.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Cel warsztatów:

  • przekazanie podstawowych informacji dotyczącej prowadzenia własnej działalności gospodarczej

Uczestnicy zdobędą podstawowe informacje na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Będą mieli również możliwość sprawdzić swoje kompetencje do bycia przedsiębiorcą.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyznaczanie i realizacja celów zawodowych i życiowych

- spotkanie informacyjne -

08 maja 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 07.05.2024r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych planowaniem własnej kariery zawodowej.

Cel warsztatów:

  • tworzenie skutecznych planów 

Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi  wyznaczania i realizacji celów zawodowych i życiowych w oparciu o dostępne zasoby.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak wrócić do pracy po długotrwałym bezrobociu – szanse, niezbędne działania

- spotkanie informacyjne -
13 maja 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 12.05.2025r.

Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych powrotem na rynek pracy po długotrwałym okresie bezrobocia.

Cel warsztatów:

  • wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności  niezbędne do skutecznego powrotu na rynek pracy. 
  • motywowanie uczestników do aktywnego poszukiwania pracy.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Własna firma

- dwudniowe warsztaty –
14-15 maja 2025 r. 9.00 – 14.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 13.05.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Cel warsztatów:

  • praktyczne przybliżenie informacji z zakresu rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Na dwudniowe warsztaty zaproszeni zostaną przedstawiciele urzędów i instytucji, obecnych w życiu przedsiębiorców. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskać bezpośrednio od nich informacje dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Będą mieli również możliwość sprawdzić swoje kompetencje do bycia przedsiębiorcą.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zarządzanie sobą w czasie podczas poszukiwania pracy

- spotkanie informacyjne -
15 maja 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 14.05.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub chcących zmienić pracę, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu zarządzania sobą w czasie podczas poszukiwania pracy.

Cel warsztatów:

  • nabycie praktycznej wiedzy umożliwiającej lepsze zarządzanie sobą w czasie poszukiwania zatrudnienia.

Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają przydatne informacje dotyczące planowania pracy własnej. Będą mieli również możliwość dokonania diagnozy indywidualnych mechanizmów związanych z wykorzystaniem czasu podczas poszukiwania pracy.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Asertywność – jak być otwartym, naturalnym i skutecznym

- porada grupowa -
19 maja 2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub planujących zmienić pracę, które chcą rozwijać swoją asertywność, skutecznie komunikować swoje potrzeby oraz budować pewność siebie w relacjach zawodowych i osobistych.

Cel warsztatów:

Przekazanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznej, asertywnej komunikacji.

Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się jak

  • wyrażać swoje opinie i emocje w sposób otwarty i naturalny
  • odróżniać asertywność od uległości i agresji
  • radzić sobie z krytyką, manipulacją i presją otoczenia
  • stawiać granice i jednocześnie budować dobre relacje z innymi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skuteczne poszukiwanie pracy - jak odnaleźć się na rynku pracy

- porada grupowa -
11 czerwca 2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 10.06.2025r.

Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych zmianą pracy.

Cel warsztatów:

  • przekazanie  niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia zatrudnienia  

Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają niezbędną do skutecznego poszukiwania pracy wiedzę na temat: rynku pracy i mechanizmów nim rządzących; specyfiki lokalnego rynku pracy oraz oczekiwań i wymagań pracodawców wobec potencjalnych pracowników.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej

- spotkanie informacyjne -
18 czerwca 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 17.06.2025r.

 
Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu przygotowania się do jak najlepszej prezentacji siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Cel warsztatów:

  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

Uczestnicy nabędą wiedzę dotyczącą przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.



Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu wspiera powiatowe urzędy pracy województwa warmińsko-mazurskiego między innymi w realizacji grupowego poradnictwa zawodowego w postaci warsztatów i spotkań informacyjnych.
Spotkania informacyjne oraz warsztaty organizowane są w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.
Do udziału zapraszamy klientów zainteresowanych zdobyciem informacji na temat sytuacji o rynku pracy, wymagań pracodawców w zakresie kwalifikacji zawodowych, możliwości szkolenia i kształcenia oraz możliwości podejmowania własnej działalności gospodarczej.
Zapisy na zajęcia warsztatowe prowadzone są od poniedziałku do piątku osobiście lub telefonicznie:


Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu
ul. Rawska 3
pok.104, I piętro
tel. 89 524 33 40, 89 524 33 87, 89 524 33 86, 89 524 33 41


Spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego 2025

28 lutego 2025 roku w siedzibie Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Olsztynie odbyło się spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego.

Tegoroczne spotkanie zostało podzielone na dwie części: seminaryjną oraz warsztatową.

Spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wojciecha Krztoń oraz Panią dr Agnieszkę Górską – Rektora Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Olsztynie.

Następnie głos zabrała Pani Bożena Babynko, wojewódzki koordynator partnerstwa, która przypomniała o dotychczasowych osiągnięciach PAKTU, podsumowała miniony rok oraz przedstawiła nowych partnerów i członków PAKTU.

W dalszej części spotkania wystąpiła Pani Izabela Wikar, która przedstawiła rezultat ekspertyzy „Charakterystyka doradców zawodowych i innych specjalistów z zakresu doradztwa zawodowego z terenu województwa warmińsko-mazurskiego oraz ich potrzeby w zakresie rozwoju kompetencji zawodowych”. Dokument ten powstał na podstawie badania ankietowego członków PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego oraz ich partnerów, a zadanie realizowane było przez WUP w Olsztynie w ramach projektu pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych", finansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Kolejne wystąpienie należało do Anny Skuzińskiej, doradcy zawodowego w WUP w Olsztynie i lidera zespołu diagnostycznego w PAKCIE, która przedstawiła analizę porównawczą ankiet wykonanych przez członków PAKTU w latach 2018 oraz 2024. Obydwa badania ankietowe dotyczyły pracy z trudnym klientem w poradnictwie zawodowym.

Część warsztatowa tradycyjnie odbywała się w zespołach zadaniowych. Każdy z liderów podsumował działania swojego zespołu w roku ubiegłym, a następnie wspólnie opracowywano plany na najbliższe miesiące. Dyskutowano o tym, w jakich warsztatach, seminariach, webinariach czy wizytach studyjnych warto wziąć udział, by zdobyta podczas nich wiedza była przydatna w codziennej pracy doradczej. Ważnym elementem prac zespołów zadaniowych były liczne propozycje tematów, które mogłyby stanowić hasło przewodnie tegorocznego Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery. Po spotkaniach warsztatowych liderzy podsumowali na forum efekty pracy swoich zespołów.

Zdjęcie galerii artykułu: 000 - Wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego - Bożena Babynko - 000 - Wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego - Bożena Babynko
Zdjęcie galerii artykułu: 000 - Wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego - Bożena Babynko - 000 - Wojewódzki koordynator PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego - Bożena Babynko Zdjęcie galerii artykułu: 001 - Wicedyrektor ds. Rynku Pracy - Wojciech Krztoń - 001 - Wicedyrektor ds. Rynku Pracy - Wojciech Krztoń Zdjęcie galerii artykułu: 002 - Uczestnicy spotkania sieci - 002 - Uczestnicy spotkania sieci Zdjęcie galerii artykułu: 003 - Rektor Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych - dr Agnieszka Górska - 003 - Rektor Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych - dr Agnieszka Górska Zdjęcie galerii artykułu: 004 - Izabela Wikar - przedstawienie podsumowania ekspertyzy Charakterystyka doradców zawodowych i innych specjalistów z zakresu doradztwa zawodowego z terenu województwa warminsko-mazurskiego oraz ich potrzeby - 004 - Izabela Wikar - przedstawienie podsumowania ekspertyzy Charakterystyka doradców zawodowych i innych specjalistów z zakresu doradztwa zawodowego z terenu województwa warminsko-mazurskiego oraz ich potrzeby Zdjęcie galerii artykułu: 005 - Uczestnicy spotkania - 005 - Uczestnicy spotkania Zdjęcie galerii artykułu: 006 - Uczestnicy spotkania - 006 - Uczestnicy spotkania Zdjęcie galerii artykułu: 007 - Anna Skuzinska lider zespołu diagnostycznego w PAKCIE przedstawiła analizę porównawczą wyników ankiet przeprowadzonych w partnerstwie w 2018 i 2024 roku pt Trudny klient w poradnictwie zawodowym - 007 - Anna Skuzinska lider zespołu diagnostycznego w PAKCIE przedstawiła analizę porównawczą wyników ankiet przeprowadzonych w partnerstwie w 2018 i 2024 roku pt Trudny klient w poradnictwie zawodowym

Nabór wniosków w Działaniu 7.2 – Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Zapraszamy do składania wniosków o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Działania 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wnioski należy składać w terminie od 10 marca 2025 r. do 9 kwietnia 2025 r. za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

Pula środków dostępnych w naborze wynosi 8 016 712,94 zł.

Nabór nr: FEWM.07.02-IP.01-001/25:

Dodatkowych informacji udziela pracownik ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.


Wyniki naboru w Działaniu 7.1

Zakończyliśmy ocenę projektów niekonkurencyjnych w Działaniu 7.1 - nabór numer: FEWM.07.01-IP.01-001/25.

Wnioski złożyło 20 powiatowych urzędów pracy z naszego województwa i wszystkie wnioski zostały ocenione pozytywnie oraz skierowane do dofinansowania. Projekty mają na celu aktywizację zawodową osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w PUP.


Spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego 2024

W dniu 19 marca 2024 w siedzibie Olsztyńskiej Szkoły Wyższej w Olsztynie odbyło się spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, w którym uczestniczyło 87 osób.

Tegoroczne spotkanie zostało podzielone na trzy części: otwierającą, warsztatową oraz seminaryjną.

Pracy było co niemiara - już na etapie podpisywania listy obecności uczestnicy otrzymali do wypełnienia ankietę, przygotowaną przez zespół diagnostyczny, którego liderem jest Anna Skuzińska. Ankieta dotyczyła problemu pracy z trudnym klientem i była nawiązaniem do badania „Trudny klient w poradnictwie zawodowym", które przeprowadzono w roku 2018. Jej celem było porównanie sytuacji sprzed kilku lat do obecnych zmagań w pracy z klientem.

Oficjalnie spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora ds. Rynku Pracy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wojciecha Krztonia oraz Panią dr Agnieszkę Górską – Rektora OSW.

Następnie Pani Bożena Babynko – koordynator partnerstwa, wraz z Wicedyrektorem WUP oraz liderem zespołu ds. informacji w obszarze rynku pracy – Danielem Kuhnem wręczyli dyplom i złożyli podziękowania Pani Bożenie Bogdan, wieloletniej członkini PAKTU, w związku z jej planowanym przejściem na emeryturę.

Pani Bożena Babynko przypomniała o dotychczasowych osiągnięciach PAKTU, podsumowała miniony rok oraz przedstawiła nowych partnerów i członków partnerstwa. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że od ostatniego spotkania sieci do PAKTU dołączyło aż 8 instytucji i 16 doradców zawodowych. Nasze partnerstwo rośnie w siłę i obecnie w jego skład wchodzi 90 instytucji i 154 doradców zawodowych.

W dalszej części spotkania wystąpiła Agnieszka Rutkowska, która opowiedziała o projekcie, realizowanym przez WUP w Olsztynie od stycznia br., w ramach naboru pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych", finansowanym w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Ostatecznym odbiorcą wsparcia jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego/ Departament Europejskiego Funduszu Społecznego przy udziale dwóch jednostek realizujących zadania - Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie i Szkoły Policealnej im. prof. Z. Religi w Olsztynie (również członka PAKTU). Głównym celem projektu w zakresie zadania realizowanego przez WUP w Olsztynie jest rozwój efektywnego doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz wzmocnienie roli i znaczenia doradców zawodowych zatrudnionych w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej oraz innych specjalistów zatrudnionych w obrębie instytucji zrzeszonych w PAKCIE dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego lub z nim współpracujących.

Następnie uczestnicy spotkali się w poszczególnych zespołach zadaniowych. Każdy z liderów podsumował ubiegłoroczne działania podjęte w zespole i wypracowano plany na najbliższe miesiące. W trakcie prac warsztatowych miała miejsce także burza mózgów - podjęto tematy związane z platformą internetową, która ma powstać w ramach projektu; dyskutowano o tym, w jakich warsztatach, seminariach, webinariach czy wizytach studyjnych warto wziąć udział, by zdobyta podczas nich wiedza była przydatna w codziennej pracy doradczej, a oprócz tego pojawiały się propozycje tematów, które mógłby przyświecać tegorocznej edycji Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery. Po spotkaniu liderzy podsumowali na forum efekty pracy warsztatowej swoich zespołów.

W dalszej części spotkania sieci wystąpiła Agnieszka Ewald (Facetka od stresu), która podjęła temat bardzo istotny z punktu widzenia pracy doradczej z klientem: „#osiędbanie, czyli jak zadbać o swój dobrostan, aby bez stresu wspierać klienta?" Padły odpowiedzi na pytania: czy istnieje wzór na szczęście? z czego składa się szczęście? jakie są jego 4 filary? czym jest dobrostan? jakie są rodzaje stresu i jakie skutki dla naszego organizmu może mieć długotrwały stres? jak budować odporność psychiczną? czy optymizmu można się nauczyć? To było bardzo inspirujące wystąpienie, zwiększające świadomość na temat natury stresu i czynników stresogennych. Doradcy wyszli ze spotkania pełni refleksji i wyposażeni w narzędzia do redukcji stresu i dbania o swój dobrostan zarówno w pracy z klientem, jak i w życiu osobistym. Tu warta zastosowania jest zasada 8x3 autorstwa Facetki od stresu: 8 godzin snu, 8 szklanek wody, 8 tysięcy kroków. Bo aby pomagać innym, należy najpierw zadbać o siebie!

Dla zainteresowanych wystąpieniem Facetki od stresu - prezentacja z jej wystąpienia znajduje się na stronie internetowej PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego:LINK DO PREZENTACJI

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy spotkania - 1. Uczestnicy spotkania
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy spotkania - 1. Uczestnicy spotkania Zdjęcie galerii artykułu: 2. Wicedyrektor WUP-Wojciech Krztoń z pracownikami CIiPKZ - 2. Wicedyrektor WUP-Wojciech Krztoń z pracownikami CIiPKZ

Dane kontaktowe

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie

Godziny pracy:
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30

Adres:
ul. Głowackiego 28
10-448 Olsztyn

Centrala: 89 522 79 00
Sekretariat: 89 522 79 05
Fax: 89 522 79 01
E-mail: olwu@up.gov.pl

Mapa położenia urzędu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Stanowisko Zamiejscowe WUP w Elblągu

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Adres:
ul. Rawska 3
82-300 Elbląg

Wydział Pośrednictwa Pracy i Koordynacji Systemów Zabezpiecznia Społecznego Stanowisko Zamiejscowe w Elblągu
Telefon 1: 89 524 33 88
Telefon 2: 89 524 33 89
E-mail:

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu
Telefon 1: 89 524 33 40
Telefon 2: 89 524 33 41
E-mail: elciz@up.gov.pl

 

Stanowisko Zamiejscowe WUP w Ełku

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

Adres:
ul. Kajki 10
19-300 Ełk

Wydział Pośrednictwa Pracy i Koordynacji Systemów Zabezpiecznia Społecznego Stanowisko Zamiejscowe w Ełku
Telefon: 87 621 26 42
E-mail: elk@up.gov.pl


Poznaj swój potencjał zawodowy – warsztaty z doradcą zawodowym

W dniu 18.02.2025r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie w godzinach od 9:00 do 12:00 odbyły się zajęcia z doradcą zawodowym pt. „POZNAJ SWÓJ POTENCJAŁ ZAWODOWY”

Celem warsztatu było dokonanie bilansu własnych umiejętności i mocnych stron oraz wzmocnienie wiary we własne możliwości.

Zajęcia odbyły się w ramach grupowego poradnictwa zawodowego, przeprowadziła je Pani Alicja Polak - doradca zawodowy.

Uczestnicy warsztatu przeszli narzędzia diagnostyczne, które pozwoliły im uporządkować swoje zainteresowania zawodowe oraz poznać predyspozycje zawodowe

Dla urozmaicenia warsztatu nasi uczestnicy wzięli udział w pierwszym z cyklu bezpłatnych webinarów organizowanych przez Centrum Informacji i Planowania Kariery w Olsztynie pt. "POZNAJ SWOJE ZASOBY – MOJA ŚWIADOMOŚĆ W POSZUKIWANIU PRACY."

Temat webinaru poruszył ważne zagadnienia dotyczące zasobów oraz poszerzył perspektywę wykorzystania ich w pracy zawodowej oraz życiu. Podczas webinaru Pani Monika Lange - doradca zawodowy Centrum Informacji i Planowania Kariery w Olsztynie zapoznała uczestników o sposobach odkrywania swoich zasobów oraz podkreśliła znaczenia znajomości siebie w aspekcie poszukiwania pracy i aktywności zawodowej.

Podsumowując, potencjał zawodowy to wiedza o sobie, która pozwala zarządzać sobą, radzić sobie w życiu, planować i realizować cele. Wiedza o sobie determinuje cele, jakie sobie stawiamy, nadaje sens naszym działaniom i umożliwia dalszy rozwój.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze, umów się z doradcą zawodowym na rozmowę doradczą i weź udział w kolejnych takich warsztatach.

Zaplanuj swój cel od spotkania z doradcą zawodowym.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów - 1. Uczestnicy warsztatów
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów - 1. Uczestnicy warsztatów

Giełda Pracy - DINO

W dniu 20 lutego 2025 roku mieliśmy przyjemność zorganizować kolejną giełdę pracy dla DINO POLSKA S.A.
 
Podczas Giełdy Pracy na stanowisko magazyniera oraz operatora wózka wysokiego składowania zgłosiło się 14 kandydatów. Pracodawca zdecydował się na zatrudnienie 12 osób, w tym 8 osób bezrobotnych zarejestrowanych oraz 4 osoby spoza rejestru Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy Giełdy Pracy - 1. Uczestnicy Giełdy Pracy
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy Giełdy Pracy - 1. Uczestnicy Giełdy Pracy Zdjęcie galerii artykułu: 2. Uczestnicy Giełdy Pracy - 2. Uczestnicy Giełdy Pracy Zdjęcie galerii artykułu: 3. Uczestnicy Giełdy Pracy - 3. Uczestnicy Giełdy Pracy

Spotkanie w zakresie udzielania pożyczek dla przedsiębiorców sektora MŚP w powiecie braniewskim

W dniu 20.02.2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Braniewie odbyło się spotkanie w zakresie wsparcia przedsiębiorców sektora MŚP w postaci pożyczek. Temat udzielanych pożyczek przybliżyli przedstawiciele Warmińsko-Mazurskiej Agencji  Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie. W ramach spotkania omówione zostały zasady ubiegania się o następujące pożyczki:

  • pożyczka dla MŚP w początkowej fazie rozwoju
  • pożyczka na cyfryzację z umorzeniem
  • ekopożyczka z premią
  • pożyczka OZE z premią
  • prezentacja zasoby zwrócone.

Dziękujemy przedsiębiorcom za udział w spotkaniu.

 


Kompetencje cyfrowe – kluczem do sukcesu na rynku zawodowym

Rozwój cywilizacji, stawia przed każdym z nas nowe wyzwania. Jednym z nich jest konieczność systematycznego rozwoju kompetencji cyfrowych, które są niezbędne do korzystania z technologii cyfrowych we wszystkich sferach naszego życia zarówno zawodowego, jak i w nauce, czasie wolnym, komunikacji internetowej, czy korzystaniu z szerokiej gamy e-usług oferowanych przez przeróżne organizacje i instytucje.

Kompetencje cyfrowe to umiejętności i zdolności pozwalające efektywnie korzystać z nowoczesnych technologii cyfrowych, przetwarzać, rozumieć i tworzyć treści cyfrowe oraz rozwiązywać problemy związane z obszarem cyfrowym. Umiejętności te obejmują min.:

  • obsługę komputera,
  • korzystanie z  oprogramowania,
  • analizę informacji w sieci,
  • umiejętność rozpoznawania zagrożeń online.

W dniu 13.02.2025 r. w Urzędzie Pracy Powiatu Olsztyńskiego odbyła się porada grupowa „Kompetencje cyfrowe - kluczem do sukcesu na rynku pracy”, podczas której zostały poruszone zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci, cyfrową tożsamością, e-rekrutacją. Uczestnicy szukali przykładów zastosowania nowoczesnych technologii zarówno w życiu codziennym jak i w celu  poszukiwaniu pracy. Zajęcia uświadomiły jak potężnym medium jest cyfryzacja oraz to, że na co dzień wykonujemy szereg czynność wymagających od nas umiejętności związanych z kompetencjami cyfrowymi.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów - 1. Uczestnicy warsztatów
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów - 1. Uczestnicy warsztatów

Komunikacja międzypokoleniowa – warsztaty

20 stycznia 2025 r. w Warmińsko-Mazurskim Centrum Chorób Płuc w Olsztynie odbyło się pierwsze z planowanych spotkań skierowanych do pracodawców przygotowanych przez Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Olsztynie. Tematem wiodącym, który poruszyli doradcy zawodowi była „Komunikacja międzypokoleniowa”. Podjęty temat był wynikiem wcześniej zgłoszonego zapotrzebowania na omówienie zagadnień związanych z umiejętnością skutecznej komunikacji i budowania pozytywnych relacji między różnymi pokoleniami pracowników.

Celem spotkań jest wyjaśnienie zasad, którymi kierują się poszczególne pokolenia w środowisku pracy. Uczestnicy otrzymają kompleksową wiedzę na temat: charakterystyki oraz różnic w funkcjonowaniu każdego z 4 pokoleń na rynku pracy (Baby Boomers, X, Y, Z), sposobów komunikacji z różnymi pokoleniami,  skutecznej rozmowy i współpracy w celu motywowania do działań oraz wskazania mocnych stron każdego z pokoleń.

Umiejętność skutecznej komunikacji i budowania pozytywnych relacji między różnymi pokoleniami pracowników, pozwala na efektywniejszą współpracę i zrozumienie różnorodnych perspektyw w zespole. Udział w spotkaniach wskaże uczestnikom jak rozpoznać i rozwiązywać potencjalne konflikty wynikające z różnic generacyjnych oraz wykorzystać bogactwo różnorodności pokoleniowej w zespole jako siłę napędową innowacji i rozwoju.

Podczas pierwszego spotkania uczestnicy wskazali, iż komunikacja międzypokoleniowa to cały szereg elementów, nad którymi należy pracować. Jest to wyzwanie, ale również ogromna szansa na wymianę doświadczeń i wiedzy. Uczestnicy bardzo chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i refleksami wynikającymi z dotychczasowej współpracy międzypokoleniowej  W pierwszym spotkaniu udział wzięło 14 osób, kolejne spotkania przed nami

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów z doradcami zawodowymi - 1. Uczestnicy warsztatów z doradcami zawodowymi
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Uczestnicy warsztatów z doradcami zawodowymi - 1. Uczestnicy warsztatów z doradcami zawodowymi

Karierowy Niezbędnik

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Olsztynie rozpoczęło ponownie cykl bezpłatnych webinarów pn. „Karierowy Niezbędnik”. Z uwagi na duże zainteresowanie osób indywidualnych jak również udział całych grup podczas spotkań grupowych w ramach działań doradców zawodowych z Powiatowych Urzędów Pracy jako element uatrakcyjniający spotkania grupowe, poszerzyliśmy naszą ofertę dodatkowo o przewodnik pn. „Kompas Kariery”. Kompas kariery wskazujący drogę jaką należy przebyć by odnaleźć swój sukces. Obecna oferta zawiera 6 kluczowych kategorii tematycznych: obszar własnych zasobów i samoświadomość w poszukiwaniu pracy, motywacja do działania, metody poszukiwania pracy i ich istota, informacja na temat „wizytówki” na rynku pracy jaką jest CV, sztuka wyznaczania celów oraz istota działania w poszukiwaniu pracy. Proponowane przez nas tematy webinarów stanowią uniwersalny kanon wspierający efektywne działania związane z poszukiwaniem pracy. Głównym celem przewodnika jest wskazanie jak istotna jest siła naszego działania w osiąganiu rzeczy, które z pozoru są niemożliwe. Jak istotne jest wcielanie w życie planów i sięganie po zamierzone efekty.
Osoby zainteresowane zwiększeniem swoich kompetencji i umiejętności związanych z poszukiwaniem pracy zapraszamy na bezpłatne spotkania online. W naszej ocenie udział w webinarach  pozwoli poszerzyć oraz nabyć umiejętności niezbędne do skutecznego  podejmowania  działań związanych z aktywnością zawodową. Webinary odbywać będą się  cyklicznie przy użyciu platformy TEAMS po wcześniejszym zgłoszeniu poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie https://wupolsztyn.praca.gov.pl/webinary-ciipkz-w-olsztynie.

Terminy webinarów I kwartał:

  1. 18.02.2025 „Poznaj swoje zasoby -  moja świadomość w poszukiwaniu pracy”;
  2. 25.02.2025 „Od „nie chcę” do „zrobiłem to” – sztuka motywacji w procesie poszukiwania pracy”;
  3. 04.03.2025 „Bądź skuteczny w poszukiwaniu pracy – metody poszukiwania pracy”;
  4. 11.03.2025 „Daj się zauważyć – profesjonalne CV i rozmowa kwalifikacyjna”;
  5. 18.03.2025 „Siła działania/moc osiągania-sztuka wyznaczania celów”;
  6. 25.03.2025 „Moje działanie-mój sukces w poszukiwaniu pracy”

 

Terminy webinarów II kwartał:

  1. 06.05.2025  „Poznaj swoje zasoby -  moja świadomość w poszukiwaniu pracy”;
  2. 13.05.2025 „Od „nie chcę” do „zrobiłem to” – sztuka motywacji w procesie poszukiwania pracy”;
  3. 20.05.2025 „Bądź skuteczny w poszukiwaniu pracy – metody poszukiwania pracy”;
  4. 27.05.2025 „Daj się zauważyć – profesjonalne CV i rozmowa kwalifikacyjna”;
  5. 03.06.2025 „Siła działania/moc osiągania-sztuka wyznaczania celów”;
  6. 10.06.2025 „Moje działanie-mój sukces w poszukiwaniu pracy”

 

Istotą naszych webinarów i poruszonych zagadnień  jest uzyskanie wskazówek niezbędnych podczas poszukiwania pracy:

  • Jak istotna w poszukiwaniu pracy jest samoświadomość związana z własnymi zasobami oraz tym jakiej pracy szukasz?
  • Jakie znaczenie mają poszczególne metody poszukiwania pracy?
  • Czym są dokumenty aplikacyjne i co warto w nich uwzględnić?
  • Gdzie poszukiwać niezbędnych informacji związanych z zawodami, podnoszeniem/uzyskaniem kwalifikacji zawodowych?
  • Co jest istotne podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
  • Jak istotne jest wyznaczanie celów i ich realizacja?
  • Jak istotny podczas poszukiwania pracy jest reseach pracodawców?

Jesteśmy otwarci na rozmowę i możliwość dostosowania naszych tematów do potrzeb i oczekiwań potencjalnych odbiorców.


Menu Display