Na stronie BIP zamieszczono informację końcową do ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze starszego referenta/specjalisty ds. programów w Wydziale Weryfikacji i Autoryzacji Płatności Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie (OK.1110.3.2025.AP)
Aktualność - Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie
Spotkanie informacyjne dotyczące naboru w Działaniu 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących”
7 marca 2025 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie organizuje bezpłatne spotkanie informacyjne poświęcone omówieniu kluczowych założeń naboru ogłoszonego w Działaniu 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” FEWiM 2021-2027.
Do udziału w nim zapraszamy przedstawicieli wszystkich podmiotów, z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub oświatowej na podstawie odrębnych przepisów.
Spotkanie odbędzie się w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie przy ulicy Bartosza Głowackiego 28, w sali 102 przy sekretariacie urzędu. Początek spotkania o godzinie 9:00. Liczba miejsc jest ograniczona.
Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnościami lub osobą ze szczególnymi potrzebami – prosimy, poinformuj nas o swoich potrzebach. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy oraz sprawną obsługę spotkania.
Poniżej zamieszczamy formularz, za pomocą którego można zapisywać się na spotkanie. Wypełniony formularz proszę przesłać do 5 marca 2025 r. do godz. 14:00 na adres: m.palyska@up.gov.pl. Przesłanie formularza jest warunkiem udziału w spotkaniu. Nie wymagamy przesyłania skanów podpisanych formularzy - wystarczy wypełniony plik Word.
UWAGA! Wydłużamy rekrutację na spotkanie do 6 marca 2025 r. do godz. 12:00.
Prosimy również o jak najszybsze poinformowanie nas o ewentualnej nieobecności, pomimo wcześniejszej rejestracji.
Pobierz pliki:
Zachęcamy Państwa do przesyłania przed spotkaniem pytań dotyczących naboru.
Dodatkowych informacji udziela pracownik ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.
Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących
Informacje o naborze
Termin naboru wniosków
10.03.2025 r. - 09.04.2025 r.
Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to czerwiec 2025 r.
Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).
Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować instrumenty i usługi rynku pracy, np.:
- pośrednictwo pracy,
- poradnictwo zawodowe,
- szkolenia zawodowe,
- staże,
lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.
Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.
Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.
Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 016 712,94 zł
Niezbędne dokumenty
Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.
Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:
- pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
- pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.
Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.03.2025
Webinarium
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu
BEZPŁATNYCH webinarów
„KARIEROWY NIEZBĘDNIK"!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
18.02.2025
godz.10:00-11:00
Poznaj swoje zasoby - moja świadomość w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Monika Lange
W programie:
- odkrywanie swoich mocnych stron
- uświadomienie i poznanie własnych umiejętności i ich znaczenie w poszukiwaniu pracy
- znaczenie znajomości siebie w aspekcie aktywności zawodowej
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 11.02.2025
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
godz.10:00-11:00
Od "nie chcę" do "zrobiłem to" - sztuka motywacji w procesie poszukiwania pracy
Prowadzenie: Agnieszka Bykowska
W programie:
- rozpoznanie bariery "nie chcę" - mentalne i emocjonalne przeszkody w poszukiwaniu pracy
- znaczenie motywacji w poszukiwaniu pracy
- zarządzanie stresem i frustracja
- metody budowania wewnętrznej siły i wytrwałości
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 18.02.2025
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
godz. 10:00-11:00
Bądź skuteczny w poszukiwaniu pracy - metody poszukiwania pracy
Prowadzenie: Monika Lange
W programie:
- tradycyjne metody poszukiwania pracy
- nowoczesne metody - czyli jakie?
- którą metodę wybrać?
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 25.02.2025
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
godz.10:00-11:00
Daj się zauważyć - profesjonalne CV i rozmowa kwalifikacyjna
Prowadzenie: Agnieszka Świdyńska
W programie:
- kategorie informacji zawartych w cv
- podstawowe typy życiorysów
- e-rekrutacja
- zdalna rozmowa rekrutacyjna
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 04.03.2025
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NOWOŚĆ!!!
Poszerzamy naszą ofertę o przewodnik pn. „KOMPAS KARIERY", a w niej:
godz.10:00-11:00
Siła działania/moc osiągania - sztuka wyznaczania celów
Prowadzenie: Monika Lange
W programie:
- efektywne wyznacanie celów
- wyznaczanie priorytetów
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 11.03.2025
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
godz.10:00-11:00
Moje działanie - mój sukces w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Agnieszka Rutkowska
W programie:
- research pracodawców / potencjalnych miejsc pracy
- rozmowa kwalifukacyjna jako "sprzedaż" umiejętności
WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 18.03.2025
SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2025 - 2029)
SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2025 – 2029)
W dniu 26 lutego 2025 roku w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie miało miejsce inauguracyjne posiedzenie Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy, powołanej przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego na czteroletnią kadencję.
Rada działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. 2025.214 j.t. ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie rad rynku pracy (Dz.U. 2014.630). Jako organ opiniodawczo – doradczy, Rada wspiera Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego w kwestiach dotyczących polityki rynku pracy.
W trakcie spotkania członkowie Rady dokonali jej ukonstytuowania.
Przewodniczącym Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Olsztynie został Pan Józef Dziki – Przewodniczący Zarządu Regionu Warmińsko – Mazurskiego NSZZ „Solidarność".
Na Wiceprzewodniczącego Rady został wybrany Pan Andrzej Janowski – Członek Business Centre Club
Wojewódzka Rada Rynku Pracy, w kadencji powołanej na lata 2025 – 2029, będzie pracowała w następującym składzie:
STRONA PRACOWNICZA
1. Pan Józef Dziki – Zarząd Regionu Warmińsko – Mazurskiego NSZZ „Solidarność"
2. Pan Sławomir Wojtyna – Zarząd Regionu Elbląg NSZZ „Solidarność"
3. Pan Jarosław Szunejko – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
4. Pan Henryk Kołecki – Forum Związków Zawodowych
STRONA PRACODAWCÓW
5. Pani Małgorzata Huścio – Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej
6. Pan Grzegorz Sowul – Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan"
7. Pan Andrzej Janowski – Business Centre Club
8. Pan Adam Przybysz – Związek Rzemiosła Polskiego
9. Pan Wiesław Łubiński – Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Warmii i Mazur
SPOŁECZNO – ZAWODOWE ORGANIZACJE ROLNIKÓW INDYWIDUALNYCH I IZB ROLNICZYCH
10. Pan Wiesław Domian – Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
11. Pan Marek Kuźniewski – Warmińsko – Mazurska Izba Rolnicza
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE ZAJMUJĄCE SIĘ PROBLEMATYKĄ RYNKU PRACY
12. Pani Marta Piotrkowska – Warmińsko – Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
13. Marek Zbytniewski – Federacja Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko – Mazurskiego FOSa
PRZEDSTAWICIELE SPOŚRÓD ORGANÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I NAUKI O SZCZEGÓLNEJ WIEDZY I AUTORYTECIE W OBSZARZE DZIAŁANIA RADY
14. Pani Renata Marks – Bielska – przedstawiciel świata nauki
15. Pan Andrzej Abako – Konwent Powiatów Województwa Warmińsko –Mazurskiego
16. Pani Katarzyna Koplińska – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Skład Rady w kadencji 2025 – 2029 obejmuje przedstawicieli różnych sektorów, w tym stronę pracowniczą, pracodawców, organizacje rolnicze, organizacje pozarządowe zajmujące się problematyką rynku pracy oraz przedstawicieli samorządu terytorialnego i nauki. To zróżnicowane grono ekspertów i reprezentantów różnych środowisk będzie współpracować, by podejmować decyzje i formułować rekomendacje w zakresie rozwoju rynku pracy w regionie.
Współpraca między przedstawicielami różnych sektorów społeczno – gospodarczych będzie miała na celu wspieranie efektywnej polityki rynku pracy, dostosowanie jej do potrzeb lokalnych oraz zwiększenie zatrudnienia w województwie warmińsko-mazurskim.
SKŁAD WOJEWÓDZKIEJ RADY RYNKU PRACY (2020 - 2024)
Rada działa na mocy i w trybie przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r.
o promocji zatrudnieniu i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2019.1482 j.t.), a także rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie rad rynku pracy (Dz.U.2014.630). Jest organem opiniodawczo – doradczym Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego w sprawach polityki rynku pracy.
Akty powołania członkom Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy wręczył Pan Miron Sycz Wicemarszałek Województwa Warmińsko–Mazurskiego. W trakcie posiedzenia Wojewódzka Rada Rynku Pracy ukonstytuowała się.
Przewodniczącym Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Olsztynie został Pan Józef Dziki – Przewodniczący Zarządu Regionu Olsztyn NSZZ „Solidarność".
Na Wiceprzewodniczącego Rady został wybrany Pan Jan Zdziarstek – Prezes Zarządu Business Centre Club, Kanclerz Loży Olsztyńskiej.
Wojewódzka Rada Rynku Pracy, w kadencji powołanej na lata 2020 – 2024, będzie pracowała w następującym składzie:
STRONA PRACOWNICZA
- Pan Józef Dziki – Zarząd Regionu Olsztyn NSZZ „Solidarność"
- Pan Sławomir Wojtyna – Zarząd Regionu Elbląg NSZZ „Solidarność"
- Pan Jarosław Szunejko – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
- Pan Krzysztof Rogowski – OPZZ Województwa Warmińsko – Mazurskiego
- Pan Henryk Kołecki – Forum Związków Zawodowych
- Pan Waldemar Linowski – Forum Związków Zawodowych
- Pan Andrzej Ryński – Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej
- Pan Grzegorz Sowul – Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan"
- Pan Jan Zdziarstek – Business Centre Club
- Pan Adam Przybysz – Związek Rzemiosła Polskiego
- Pan Wiesław Łubiński - Związek Przedsiębiorców i Pracodawców Warmii i Mazur
- Pan Wiesław Domian – Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
- Pan Marek Kuźniewski – Warmińsko – Mazurska Izba Rolnicza
- Pan Andrzej Jurkian – Warmińsko – Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
- Pani Renata Marks – Bielska – przedstawiciel świata nauki
- Pan Andrzej Abako – Konwent Powiatów Województwa Warmińsko –Mazurskiego
- Pani Katarzyna Koplińska – Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Warsztaty i spotkania
ORGANIZOWANYCH
w II kwartale 2025 roku
- Dwudniowe warsztaty -
KIEDY?
15 - 16 kwietnia 2025 r.
w godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 8 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób poszukujących pracy oraz chcących zmienić pracę sparaliżowanych przed rozmową kwalifikacyjną oraz osób chcących poznać techniki świadomego radzenia sobie ze stresem.
CEL WARSZTATÓW:
Nabycie przez uczestników wiedzy na temat sposobów redukcji stresu oraz ćwiczenie przedstawionych metod
- Warsztaty jednodniowe -
KIEDY?
22 kwietnia 2025 r.
w godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 15 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Warsztaty przeznaczone jest dla osób w wieku 50 +, które są zainteresowane samopoznaniem albo mają potrzebę zmian.
CEL WARSZTATÓW:
Poznanie oczekiwań i zadań rozwojowych, przyjrzenie się sobie i swoim możliwościom. Wgłębienie się w motywację w zrobieniu pierwszych kroków do zmiany.
KIEDY?
6 maja 2025 r.
w godzinach od 10:00 – 14-00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 28 kwietnia 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz takich, które odczuwają potrzebę doskonalenia umiejętności cyfrowych i poruszania się we współczesnym rynku pracy.
CEL PORADY GRUPOWEJ:
- omówienie metod poszukiwania pracy online (portale pracy, wyszukiwarki/agregatory pracy, serwisy ogłoszeniowe, portale społecznościowe – szczególnie portale rekrutacyjne, branżowe/specjalistyczne wyszukiwarki pracy, wyszukiwarki ofert pracy zdalnej, serwisy z ogłoszeniami o pracę za granicą, serwisy z ogłoszeniami o pracę/staż/praktyki dla absolwentów i studentów, serwisy z ogłoszeniami o pracę dla osób z niepełnosprawnościami, aplikacje mobilne, narzędzia, które pomogą przy poszukiwaniu pracy);
- zapoznanie się z podstawowymi typami dokumentów aplikacyjnych (w tym CV kreatywne i videoCV). Tworzenie CV w dostępnych darmowych kreatorach;
- omówienie różnych sposobów e-rekrutacji;
- poznanie zasad zdalnej rozmowy rekrutacyjnej przez telefon, Skype, Teams (zwrócenie szczególnej uwagi na techniki prezentacji przed kamerą online)
- Jednodniowe spotkanie informacyjne –
KIEDY?
20 maja 2025 r.
W godzinach 10:-00 – 14:00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 12 maja 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób zainteresowanych obecnymi realiami i trendami na rynku pracy; dla bezrobotnych i pracujących.
CEL SPOTKANIA:
- uzyskanie wiedzy na temat zmian na rynku pracy
- poznanie metod poszukiwania pracy online
- zapoznanie się ze specyfiką zdalnej rozmowy rekrutacyjnej oraz technikami prezentacji przed kamerą online
- przyjrzenie się specyfice pracy zdalnej
- uzyskanie wiedzy nt. pracy youtubera i tiktokera- jak zarabiać bez wychodzenia z domu?
„Start w pracę."
-Warsztaty jednodniowe -
KIEDY?
4 czerwca 2025 r.
W godzinach 10:00 – 14:00
Zapisy przyjmujemy do: 27 maja 2025 r.
DLA KOGO?
Warsztaty przeznaczone jest dla osób, które są zainteresowane powrotem na rynek pracy albo osoby, które chcą się przebranżowić
CEL WARSZTATÓW:
Poznanie trendów na rynku pracy. Poznanie oczekiwań pracodawców i urealnienie własnych możliwości. Określenie przez uczestników swoich mocnych stron oraz zainspirowanie do rozwoju
„Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic"
- Porada grupowa –
KIEDY?
17 czerwca 2025 r.
w godzinach 10:00 – 14:00
Zgłoszenia przyjmujemy do: 9 czerwca 2025 r.
DLA KOGO?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy po raz pierwszy oraz takich, które mają już za sobą doświadczenie w odbywaniu rozmów kwalifikacyjnych, ale pragną poszerzyć swoją wiedzę
CEL PORADY GRUPOWEJ:
- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – jak dobrze wypaść? Jak się prezentować? Jaki wybrać strój, makijaż? Omówienie zasad rekrutacyjnego savoir-vivre;
- przeanalizowanie pytań zazwyczaj padających podczas rozmowy rekrutacyjnej i najlepszych odpowiedzi na nie;
- symulacje rozmowy kwalifikacyjnej (różne scenariusze).
Jak się zapisać?
- Osobiście ul. Głowackiego 28 (parter) Olsztyn
- Telefonicznie 89 522 79 41
- E-mailowo: olwu@up.gov.pl
- poprzez Facebook: https://www.Facebook.com/cizolsztyn
Ocena efektywności wsparcia udzielonego w 2023 roku ze środków KFS na terenie województwa warmińsko-mazurskiego
Konferencja inaugurująca Warmińsko-Mazurski Tydzień Kariery 2024
21 października 2024 r. w Hotelu HP Park w Olsztynie konferencją pt. „Eko-logiczna – Eko-nomiczna praca przyszłości" zainaugurowaliśmy XIV edycję Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery odbywającego się pod hasłem przewodnim: „Eko kariera".
Wystąpienia prelegentów promowały ochronę środowiska naturalnego, przedstawiając ideę korzyści wynikających z kontaktu człowieka z przyrodą oraz znaczenie zdrowego stylu życia. Uczestnicy mieli okazję, by zapoznać się z tematem deficytu natury i wynikające z niego konsekwencje. Przedstawiono uczestnikom, jak nowe zawody korespondują z naturą. Ponadto przeanalizowano także rolę edukacji formalnej i nieformalnej w kształtowaniu zielonych kompetencji z przedstawieniem praktycznych narzędzi, które rozwijają analityczne i krytyczne myślenie. Kolejnym zagadnieniem było znaczenie budowania organizacji świadomie dbającej o środowisko poprzez m in. podniesienie świadomości ekologicznej pracowników i otoczenia organizacji, kształtowanie postaw proekologicznych oraz podejmowania działań odnoszących się do tworzenia zielonych miejsc pracy. Zaprezentowano praktyczne przykłady działań zielonego zarządzania zasobami ludzkimi na przykładach firm, gdzie stosuje się takie rozwiązania. Kolejne wystąpienie zwracało szczególną uwagę na ogromne znaczenie wpływu kryzysu klimatycznego na zdrowie psychiczne człowieka, podejmując bardzo ważny temat solastalgii oraz lęku i depresji klimatycznej. Podkreślono również rolę doradców zawodowych we wspieraniu ludzi podczas dokonywania wyborów zawodowych ze świadomością i troską o środowisko naturalne oraz zrównoważony rozwój.
Wydarzeniu towarzyszyła dyskusja panelowa, podczas której eksperci wraz z uczestnikami starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Czy ekologiczne może być ekonomiczne?"
W konferencji wzięło udział 251 osób, w tym: reprezentanci administracji publicznej, przedstawiciele organizacji pracodawców, pracodawcy, reprezentanci służb mundurowych, placówek oświatowych, związków zawodowych, instytucji szkoleniowych, organizacji pozarządowych, przedstawiciele instytucji należących do PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, dyrektorzy powiatowych urzędów pracy, doradcy zawodowi oraz pośrednicy pracy.
Konferencja inaugurująca W-MTK 2024 była realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, projekt w ramach naboru pt. "Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych".
Miasteczko Zawodów 2024
W dniu 19 września 2024 roku Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztyniezorganizował wydarzenie pod nazwą „Miasteczko zawodów 2024", które miało miejsce w Centrum Szkoleń Branżowych WM – ZDZ w Olsztynie. Jego głównym celem było wypromowanie szkolnictwa branżowego oraz poradnictwa zawodowego, które ma pomóc młodzieży w świadomym wyborze ścieżki edukacyjno – zawodowej.
W trakcie wydarzenia uczniowie klas 7 i 8 mogli na żywo poznać tajniki takich zawodów jak fryzjer, kosmetyczka, spawacz, operator sprzętu ciężkiego, fotograf, technik budownictwa czy stolarz. Przygotowano również stanowiska dla tych, którzy chcieli dowiedzieć się więcej o pracy ratownika medycznego, funkcjonariusza Policji czy Straży Granicznej, żołnierza, a nawet montera jachtów. Młodzież odwiedzająca wydarzenie mogła skorzystać z nowoczesnych narzędzi doradczych. W zorganizowanej specjalnie w tym celu Strefie Doradczej, odwiedzający mieli możliwość samodzielnego przeprowadzenia przy stanowiskach komputerowych testów badających kompetencje i zainteresowania zawodowe. Ponadto, obecni na miejscu doradcy zawodowi na bieżąco udzielali uczniom porad dotyczących wyboru ścieżki edukacyjnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb i predyspozycji.
Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w panelu dyskusyjnym pod tytułem „Od wyboru zawodu do sukcesu na rynku pracy", podczas którego zaproszeni pracodawcy oraz absolwenci szkół branżowych wypowiedzieli się na temat własnej ścieżki kariery zawodowej i podzielili się swoimi doświadczeniami.
Równocześnie szkolni doradcy zawodowi z regionu uczestniczyli w seminarium pt. „Od szkoły do kariery – ważność i wartość wyborów edukacyjnych młodzieży", podczas którego specjaliści omówili kluczowe aspekty edukacyjnych decyzji młodych ludzi.
Jeszcze w sierpniu Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie ogłosił konkurs pt. „Zawód Przyszłości" skierowany do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych, których zadaniem było nakręcenie 30-sekundowego filmiku zgodnego z tematem. Wpłynęło kilkadziesiąt prac, spośród których Komisja konkursowa postanowiła przyznać 3 nagrody główne oraz 10 wyróżnień. Podczas wydarzenia Dyrekcja WUP w Olsztynie nagrodziła laureatów oraz osoby wyróżnione.
Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego, Pana Marcina Kuchcińskiego, i zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inicjatywa stanowi część pilotażowego projektu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, zatytułowanego „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie,
w tym uczenia się dorosłych".
Tegoroczna edycja Miasteczka zawodów 2024 spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem zarówno ze strony wystawców, których łącznie było ok 40, ale przede wszystkim ze strony uczniów, których w sumie było ok. 900.
Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tego wydarzenia i bez udziału których realizacja takiego przedsięwzięcia byłaby niemożliwa.
Do zobaczenia za rok!
Warsztaty i spotkania
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYCH WARSZTATACH
ORGANIZOWANYCH PRZEZ
CENTRUM INFORMACJI I PLANOWANIA KARIERY ZAWODOWEJ
W ELBLĄGU
Ukryte możliwości – nowe horyzonty
- spotkanie informacyjne -
06 marca 2025 r. 9.00 – 12.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 05.03.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych planowaniem własnej kariery zawodowej.
Cel warsztatów:
- diagnoza potencjału zawodowego
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi odkrywania własnych uzdolnień oraz diagnozowania mocnych i słabych stron w odniesieniu do poszukiwania i utrzymania zatrudnienia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motywacja do zmiany
- porada grupowa-
13 marca 2025 r. 9.00 – 12.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 12.03.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem wiedzy z zakresu dokonywania zmian, które mogą umożliwić skuteczniejsze znalezienie zatrudnienia.
Cel warsztatów:
- wyzwolenie odwagi i kreatywności w dokonaniu zmian prowadzących do znalezienia zatrudnienia.
Podczas spotkania uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu motywacji oraz stawiania realnych celów zawodowych. Będą mieli możliwość dokonać bilansu własnych przekonań uniemożliwiających dokonanie zmiany zawodowej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zacząć od nowa – jak nie dać się bezrobociu
- spotkanie informacyjne -
2 kwietnia 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 01.04.2025r.
Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych powrotem na rynek pracy
Cel warsztatów:
- przekazanie niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia zatrudnienia
Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają niezbędną do skutecznego poszukiwania pracy wiedzę na temat: rynku pracy i mechanizmów nim rządzących; specyfiki lokalnego rynku pracy oraz oczekiwań i wymagań pracodawców wobec potencjalnych pracowników.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moje mocne strony, czyli jak zawalczyć o siebie w kontakcie z pracodawcą
- spotkanie informacyjne -
11 kwietnia 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 10.04.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub rozważających zmianę pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu umiejętności wykorzystania mocnych stron w kontakcie z pracodawcą.
Cel warsztatów:
- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę dotyczącą zaprezentowania swoich możliwości, umiejętności i wiedzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Działalność gospodarcza sposobem na zatrudnienie
- spotkanie informacyjne -
07 maja 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 06.05.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Cel warsztatów:
- przekazanie podstawowych informacji dotyczącej prowadzenia własnej działalności gospodarczej
Uczestnicy zdobędą podstawowe informacje na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Będą mieli również możliwość sprawdzić swoje kompetencje do bycia przedsiębiorcą.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wyznaczanie i realizacja celów zawodowych i życiowych
- spotkanie informacyjne -
08 maja 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 07.05.2024r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych planowaniem własnej kariery zawodowej.
Cel warsztatów:
- tworzenie skutecznych planów
Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi wyznaczania i realizacji celów zawodowych i życiowych w oparciu o dostępne zasoby.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak wrócić do pracy po długotrwałym bezrobociu – szanse, niezbędne działania
- spotkanie informacyjne -
13 maja 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 12.05.2025r.
Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych powrotem na rynek pracy po długotrwałym okresie bezrobocia.
Cel warsztatów:
- wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego powrotu na rynek pracy.
- motywowanie uczestników do aktywnego poszukiwania pracy.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Własna firma
- dwudniowe warsztaty –
14-15 maja 2025 r. 9.00 – 14.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 13.05.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Cel warsztatów:
- praktyczne przybliżenie informacji z zakresu rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
Na dwudniowe warsztaty zaproszeni zostaną przedstawiciele urzędów i instytucji, obecnych w życiu przedsiębiorców. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskać bezpośrednio od nich informacje dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Będą mieli również możliwość sprawdzić swoje kompetencje do bycia przedsiębiorcą.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zarządzanie sobą w czasie podczas poszukiwania pracy
- spotkanie informacyjne -
15 maja 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 14.05.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub chcących zmienić pracę, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu zarządzania sobą w czasie podczas poszukiwania pracy.
Cel warsztatów:
- nabycie praktycznej wiedzy umożliwiającej lepsze zarządzanie sobą w czasie poszukiwania zatrudnienia.
Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają przydatne informacje dotyczące planowania pracy własnej. Będą mieli również możliwość dokonania diagnozy indywidualnych mechanizmów związanych z wykorzystaniem czasu podczas poszukiwania pracy.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asertywność – jak być otwartym, naturalnym i skutecznym
- porada grupowa -
19 maja 2025 r. 9.00 – 13.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub planujących zmienić pracę, które chcą rozwijać swoją asertywność, skutecznie komunikować swoje potrzeby oraz budować pewność siebie w relacjach zawodowych i osobistych.
Cel warsztatów:
Przekazanie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznej, asertywnej komunikacji.
Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się jak
- wyrażać swoje opinie i emocje w sposób otwarty i naturalny
- odróżniać asertywność od uległości i agresji
- radzić sobie z krytyką, manipulacją i presją otoczenia
- stawiać granice i jednocześnie budować dobre relacje z innymi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skuteczne poszukiwanie pracy - jak odnaleźć się na rynku pracy
- porada grupowa -
11 czerwca 2025 r. 9.00 – 13.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 10.06.2025r.
Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych zmianą pracy.
Cel warsztatów:
- przekazanie niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia zatrudnienia
Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają niezbędną do skutecznego poszukiwania pracy wiedzę na temat: rynku pracy i mechanizmów nim rządzących; specyfiki lokalnego rynku pracy oraz oczekiwań i wymagań pracodawców wobec potencjalnych pracowników.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej
- spotkanie informacyjne -
18 czerwca 2025 r. 9.00 – 11.00
Zgłoszenia przyjmujemy do 17.06.2025r.
Dla kogo:
Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu przygotowania się do jak najlepszej prezentacji siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Cel warsztatów:
- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
Uczestnicy nabędą wiedzę dotyczącą przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu wspiera powiatowe urzędy pracy województwa warmińsko-mazurskiego między innymi w realizacji grupowego poradnictwa zawodowego w postaci warsztatów i spotkań informacyjnych.
Spotkania informacyjne oraz warsztaty organizowane są w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.
Do udziału zapraszamy klientów zainteresowanych zdobyciem informacji na temat sytuacji o rynku pracy, wymagań pracodawców w zakresie kwalifikacji zawodowych, możliwości szkolenia i kształcenia oraz możliwości podejmowania własnej działalności gospodarczej.
Zapisy na zajęcia warsztatowe prowadzone są od poniedziałku do piątku osobiście lub telefonicznie:
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Elblągu
ul. Rawska 3
pok.104, I piętro
tel. 89 524 33 40, 89 524 33 87, 89 524 33 86, 89 524 33 41
Spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego 2025
28 lutego 2025 roku w siedzibie Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Olsztynie odbyło się spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego.
Tegoroczne spotkanie zostało podzielone na dwie części: seminaryjną oraz warsztatową.
Spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wojciecha Krztoń oraz Panią dr Agnieszkę Górską – Rektora Europejskiej Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Olsztynie.
Następnie głos zabrała Pani Bożena Babynko, wojewódzki koordynator partnerstwa, która przypomniała o dotychczasowych osiągnięciach PAKTU, podsumowała miniony rok oraz przedstawiła nowych partnerów i członków PAKTU.
W dalszej części spotkania wystąpiła Pani Izabela Wikar, która przedstawiła rezultat ekspertyzy „Charakterystyka doradców zawodowych i innych specjalistów z zakresu doradztwa zawodowego z terenu województwa warmińsko-mazurskiego oraz ich potrzeby w zakresie rozwoju kompetencji zawodowych”. Dokument ten powstał na podstawie badania ankietowego członków PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego oraz ich partnerów, a zadanie realizowane było przez WUP w Olsztynie w ramach projektu pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych", finansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
Kolejne wystąpienie należało do Anny Skuzińskiej, doradcy zawodowego w WUP w Olsztynie i lidera zespołu diagnostycznego w PAKCIE, która przedstawiła analizę porównawczą ankiet wykonanych przez członków PAKTU w latach 2018 oraz 2024. Obydwa badania ankietowe dotyczyły pracy z trudnym klientem w poradnictwie zawodowym.
Część warsztatowa tradycyjnie odbywała się w zespołach zadaniowych. Każdy z liderów podsumował działania swojego zespołu w roku ubiegłym, a następnie wspólnie opracowywano plany na najbliższe miesiące. Dyskutowano o tym, w jakich warsztatach, seminariach, webinariach czy wizytach studyjnych warto wziąć udział, by zdobyta podczas nich wiedza była przydatna w codziennej pracy doradczej. Ważnym elementem prac zespołów zadaniowych były liczne propozycje tematów, które mogłyby stanowić hasło przewodnie tegorocznego Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery. Po spotkaniach warsztatowych liderzy podsumowali na forum efekty pracy swoich zespołów.
Nabór wniosków w Działaniu 7.2 – Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących
Zapraszamy do składania wniosków o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Działania 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
Wnioski należy składać w terminie od 10 marca 2025 r. do 9 kwietnia 2025 r. za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).
O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).
Pula środków dostępnych w naborze wynosi 8 016 712,94 zł.
Nabór nr: FEWM.07.02-IP.01-001/25:
- Ogłoszenie o naborze 7.2 FEWiM
- Regulamin wyboru projektów 7.2 FEWiM
- Załączniki do Regulaminu wyboru projektów 7.2 FEWiM
Dodatkowych informacji udziela pracownik ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.
Wyniki naboru w Działaniu 7.1
Zakończyliśmy ocenę projektów niekonkurencyjnych w Działaniu 7.1 - nabór numer: FEWM.07.01-IP.01-001/25.
Wnioski złożyło 20 powiatowych urzędów pracy z naszego województwa i wszystkie wnioski zostały ocenione pozytywnie oraz skierowane do dofinansowania. Projekty mają na celu aktywizację zawodową osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w PUP.
Spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego 2024
W dniu 19 marca 2024 w siedzibie Olsztyńskiej Szkoły Wyższej w Olsztynie odbyło się spotkanie sieci PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego, w którym uczestniczyło 87 osób.
Tegoroczne spotkanie zostało podzielone na trzy części: otwierającą, warsztatową oraz seminaryjną.
Pracy było co niemiara - już na etapie podpisywania listy obecności uczestnicy otrzymali do wypełnienia ankietę, przygotowaną przez zespół diagnostyczny, którego liderem jest Anna Skuzińska. Ankieta dotyczyła problemu pracy z trudnym klientem i była nawiązaniem do badania „Trudny klient w poradnictwie zawodowym", które przeprowadzono w roku 2018. Jej celem było porównanie sytuacji sprzed kilku lat do obecnych zmagań w pracy z klientem.
Oficjalnie spotkanie rozpoczęło się uroczystym powitaniem licznie przybyłych uczestników przez Wicedyrektora ds. Rynku Pracy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie – Pana Wojciecha Krztonia oraz Panią dr Agnieszkę Górską – Rektora OSW.
Następnie Pani Bożena Babynko – koordynator partnerstwa, wraz z Wicedyrektorem WUP oraz liderem zespołu ds. informacji w obszarze rynku pracy – Danielem Kuhnem wręczyli dyplom i złożyli podziękowania Pani Bożenie Bogdan, wieloletniej członkini PAKTU, w związku z jej planowanym przejściem na emeryturę.
Pani Bożena Babynko przypomniała o dotychczasowych osiągnięciach PAKTU, podsumowała miniony rok oraz przedstawiła nowych partnerów i członków partnerstwa. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że od ostatniego spotkania sieci do PAKTU dołączyło aż 8 instytucji i 16 doradców zawodowych. Nasze partnerstwo rośnie w siłę i obecnie w jego skład wchodzi 90 instytucji i 154 doradców zawodowych.
W dalszej części spotkania wystąpiła Agnieszka Rutkowska, która opowiedziała o projekcie, realizowanym przez WUP w Olsztynie od stycznia br., w ramach naboru pt. „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych", finansowanym w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Ostatecznym odbiorcą wsparcia jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego/ Departament Europejskiego Funduszu Społecznego przy udziale dwóch jednostek realizujących zadania - Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie i Szkoły Policealnej im. prof. Z. Religi w Olsztynie (również członka PAKTU). Głównym celem projektu w zakresie zadania realizowanego przez WUP w Olsztynie jest rozwój efektywnego doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz wzmocnienie roli i znaczenia doradców zawodowych zatrudnionych w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej oraz innych specjalistów zatrudnionych w obrębie instytucji zrzeszonych w PAKCIE dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego lub z nim współpracujących.
Następnie uczestnicy spotkali się w poszczególnych zespołach zadaniowych. Każdy z liderów podsumował ubiegłoroczne działania podjęte w zespole i wypracowano plany na najbliższe miesiące. W trakcie prac warsztatowych miała miejsce także burza mózgów - podjęto tematy związane z platformą internetową, która ma powstać w ramach projektu; dyskutowano o tym, w jakich warsztatach, seminariach, webinariach czy wizytach studyjnych warto wziąć udział, by zdobyta podczas nich wiedza była przydatna w codziennej pracy doradczej, a oprócz tego pojawiały się propozycje tematów, które mógłby przyświecać tegorocznej edycji Warmińsko-Mazurskiego Tygodnia Kariery. Po spotkaniu liderzy podsumowali na forum efekty pracy warsztatowej swoich zespołów.
W dalszej części spotkania sieci wystąpiła Agnieszka Ewald (Facetka od stresu), która podjęła temat bardzo istotny z punktu widzenia pracy doradczej z klientem: „#osiędbanie, czyli jak zadbać o swój dobrostan, aby bez stresu wspierać klienta?" Padły odpowiedzi na pytania: czy istnieje wzór na szczęście? z czego składa się szczęście? jakie są jego 4 filary? czym jest dobrostan? jakie są rodzaje stresu i jakie skutki dla naszego organizmu może mieć długotrwały stres? jak budować odporność psychiczną? czy optymizmu można się nauczyć? To było bardzo inspirujące wystąpienie, zwiększające świadomość na temat natury stresu i czynników stresogennych. Doradcy wyszli ze spotkania pełni refleksji i wyposażeni w narzędzia do redukcji stresu i dbania o swój dobrostan zarówno w pracy z klientem, jak i w życiu osobistym. Tu warta zastosowania jest zasada 8x3 autorstwa Facetki od stresu: 8 godzin snu, 8 szklanek wody, 8 tysięcy kroków. Bo aby pomagać innym, należy najpierw zadbać o siebie!
Dla zainteresowanych wystąpieniem Facetki od stresu - prezentacja z jej wystąpienia znajduje się na stronie internetowej PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego:LINK DO PREZENTACJI
Poznaj swój potencjał zawodowy – warsztaty z doradcą zawodowym
W dniu 18.02.2025r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie w godzinach od 9:00 do 12:00 odbyły się zajęcia z doradcą zawodowym pt. „POZNAJ SWÓJ POTENCJAŁ ZAWODOWY”
Celem warsztatu było dokonanie bilansu własnych umiejętności i mocnych stron oraz wzmocnienie wiary we własne możliwości.
Zajęcia odbyły się w ramach grupowego poradnictwa zawodowego, przeprowadziła je Pani Alicja Polak - doradca zawodowy.
Uczestnicy warsztatu przeszli narzędzia diagnostyczne, które pozwoliły im uporządkować swoje zainteresowania zawodowe oraz poznać predyspozycje zawodowe
Dla urozmaicenia warsztatu nasi uczestnicy wzięli udział w pierwszym z cyklu bezpłatnych webinarów organizowanych przez Centrum Informacji i Planowania Kariery w Olsztynie pt. "POZNAJ SWOJE ZASOBY – MOJA ŚWIADOMOŚĆ W POSZUKIWANIU PRACY."
Temat webinaru poruszył ważne zagadnienia dotyczące zasobów oraz poszerzył perspektywę wykorzystania ich w pracy zawodowej oraz życiu. Podczas webinaru Pani Monika Lange - doradca zawodowy Centrum Informacji i Planowania Kariery w Olsztynie zapoznała uczestników o sposobach odkrywania swoich zasobów oraz podkreśliła znaczenia znajomości siebie w aspekcie poszukiwania pracy i aktywności zawodowej.
Podsumowując, potencjał zawodowy to wiedza o sobie, która pozwala zarządzać sobą, radzić sobie w życiu, planować i realizować cele. Wiedza o sobie determinuje cele, jakie sobie stawiamy, nadaje sens naszym działaniom i umożliwia dalszy rozwój.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze, umów się z doradcą zawodowym na rozmowę doradczą i weź udział w kolejnych takich warsztatach.
Zaplanuj swój cel od spotkania z doradcą zawodowym.
Giełda Pracy - DINO
W dniu 20 lutego 2025 roku mieliśmy przyjemność zorganizować kolejną giełdę pracy dla DINO POLSKA S.A.
Podczas Giełdy Pracy na stanowisko magazyniera oraz operatora wózka wysokiego składowania zgłosiło się 14 kandydatów. Pracodawca zdecydował się na zatrudnienie 12 osób, w tym 8 osób bezrobotnych zarejestrowanych oraz 4 osoby spoza rejestru Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu.
Spotkanie w zakresie udzielania pożyczek dla przedsiębiorców sektora MŚP w powiecie braniewskim
W dniu 20.02.2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Braniewie odbyło się spotkanie w zakresie wsparcia przedsiębiorców sektora MŚP w postaci pożyczek. Temat udzielanych pożyczek przybliżyli przedstawiciele Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie. W ramach spotkania omówione zostały zasady ubiegania się o następujące pożyczki:
- pożyczka dla MŚP w początkowej fazie rozwoju
- pożyczka na cyfryzację z umorzeniem
- ekopożyczka z premią
- pożyczka OZE z premią
- prezentacja zasoby zwrócone.
Dziękujemy przedsiębiorcom za udział w spotkaniu.
Kompetencje cyfrowe – kluczem do sukcesu na rynku zawodowym
Rozwój cywilizacji, stawia przed każdym z nas nowe wyzwania. Jednym z nich jest konieczność systematycznego rozwoju kompetencji cyfrowych, które są niezbędne do korzystania z technologii cyfrowych we wszystkich sferach naszego życia zarówno zawodowego, jak i w nauce, czasie wolnym, komunikacji internetowej, czy korzystaniu z szerokiej gamy e-usług oferowanych przez przeróżne organizacje i instytucje.
Kompetencje cyfrowe to umiejętności i zdolności pozwalające efektywnie korzystać z nowoczesnych technologii cyfrowych, przetwarzać, rozumieć i tworzyć treści cyfrowe oraz rozwiązywać problemy związane z obszarem cyfrowym. Umiejętności te obejmują min.:
- obsługę komputera,
- korzystanie z oprogramowania,
- analizę informacji w sieci,
- umiejętność rozpoznawania zagrożeń online.
W dniu 13.02.2025 r. w Urzędzie Pracy Powiatu Olsztyńskiego odbyła się porada grupowa „Kompetencje cyfrowe - kluczem do sukcesu na rynku pracy”, podczas której zostały poruszone zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci, cyfrową tożsamością, e-rekrutacją. Uczestnicy szukali przykładów zastosowania nowoczesnych technologii zarówno w życiu codziennym jak i w celu poszukiwaniu pracy. Zajęcia uświadomiły jak potężnym medium jest cyfryzacja oraz to, że na co dzień wykonujemy szereg czynność wymagających od nas umiejętności związanych z kompetencjami cyfrowymi.
Komunikacja międzypokoleniowa – warsztaty
20 stycznia 2025 r. w Warmińsko-Mazurskim Centrum Chorób Płuc w Olsztynie odbyło się pierwsze z planowanych spotkań skierowanych do pracodawców przygotowanych przez Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Olsztynie. Tematem wiodącym, który poruszyli doradcy zawodowi była „Komunikacja międzypokoleniowa”. Podjęty temat był wynikiem wcześniej zgłoszonego zapotrzebowania na omówienie zagadnień związanych z umiejętnością skutecznej komunikacji i budowania pozytywnych relacji między różnymi pokoleniami pracowników.
Celem spotkań jest wyjaśnienie zasad, którymi kierują się poszczególne pokolenia w środowisku pracy. Uczestnicy otrzymają kompleksową wiedzę na temat: charakterystyki oraz różnic w funkcjonowaniu każdego z 4 pokoleń na rynku pracy (Baby Boomers, X, Y, Z), sposobów komunikacji z różnymi pokoleniami, skutecznej rozmowy i współpracy w celu motywowania do działań oraz wskazania mocnych stron każdego z pokoleń.
Umiejętność skutecznej komunikacji i budowania pozytywnych relacji między różnymi pokoleniami pracowników, pozwala na efektywniejszą współpracę i zrozumienie różnorodnych perspektyw w zespole. Udział w spotkaniach wskaże uczestnikom jak rozpoznać i rozwiązywać potencjalne konflikty wynikające z różnic generacyjnych oraz wykorzystać bogactwo różnorodności pokoleniowej w zespole jako siłę napędową innowacji i rozwoju.
Podczas pierwszego spotkania uczestnicy wskazali, iż komunikacja międzypokoleniowa to cały szereg elementów, nad którymi należy pracować. Jest to wyzwanie, ale również ogromna szansa na wymianę doświadczeń i wiedzy. Uczestnicy bardzo chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i refleksami wynikającymi z dotychczasowej współpracy międzypokoleniowej W pierwszym spotkaniu udział wzięło 14 osób, kolejne spotkania przed nami