Szacowanie wartości zamówienia

Na stronie BIP zamieszczono szacowanie wartości zamówienia na wykonanie usługi badania zapotrzebowania na zawody, kwalifikacje i umiejętności wśród przedsiębiorców działających w obszarze inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego – ekonomia wody

LINK DO OGŁOSZENIA

 


Rozeznanie cenowe rynku

Na stronie BIP zamieszczono rozeznanie cenowe na wykonanie usługi polegającej na świadczeniu usługi hotelarsko-restauracyjnej

LINK DO OGŁOSZENIA

 


Działanie 7.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych - projekty powiatowych urzędów pracy

Działanie 7.1 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych - projekty powiatowych urzędów pracy.


Działanie 7.2 – Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących - wsparcie zawodowe osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, na umowach cywilno-prawnych oraz osób ubogich pracujących.


Działanie 7.3 – Profesjonalizacja kadr instytucji rynku pracy - doskonalenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych m.in. pracowników publicznych służb zatrudnienia.


Działanie 7.7 – Outplacement - wsparcie dla osób zwolnionych, zagrożonych zwolnieniem lub przewidzianych do zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracownika.


Działanie 7.8 – Aktywizacja zawodowa obywateli państw trzecich - wsparcie cudzoziemców w procesie integracji na rynku pracy.


Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
04.07.2025 r. - 31.07.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to październik 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować formy pomocy wskazane w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże zawodowe,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 095 235,29 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 17.06.2025

Załączniki


CPZ Elbląg - nieczynne 20.06.2025

Informujemy, że 20 czerwca 2025 r. Centrum Poradnictwa Zawodowego w Elblągu będzie nieczynne

 


Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących (nabór unieważniony)

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
10.03.2025 r. - 09.04.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to czerwiec 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować instrumenty i usługi rynku pracy, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 016 712,94 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.03.2025

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ nr 2) dla Działania 7.2 - 20.03.2025

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ nr 3) dla Działania 7.2 - 04.04.2025

Załączniki


Nabór wniosków w Działaniu 7.2 "Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących"

Zapraszamy do składania wniosków o dofinansowanie realizacji projektów w ramach Działania 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wnioski należy składać w terminie od 4 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r. za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

Pula środków dostępnych w naborze wynosi 8 095 235,29 zł.

Nabór nr: FEWM.07.02-IP.01-002/25:

Dodatkowych informacji udziela pracownik ds. informacji i promocji Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.


Zapytanie ofertowe

Na stronie BIP zamieszczono zapytanie ofertowe na roczne wsparcie techniczne oraz aktualizację definicji antywirusowych i antyspamowych serwera pocztowego i gwarancje serwisowe i licencje dla urządzeń PaloAlto (LG.332.44.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Webinarium

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu
BEZPŁATNYCH webinarów
„KARIEROWY NIEZBĘDNIK"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

23.09.2025
godz.10:00-11:00
Poznaj swoje zasoby - moja świadomość w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • odkrywanie swoich mocnych stron
  • uświadomienie i poznanie własnych umiejętności i ich znaczenie w poszukiwaniu pracy
  • znaczenie znajomości siebie w aspekcie aktywności zawodowej


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 22.09.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

UWAGA !!! ZMIANA GODZINY z 10:00 na 9:00

30.09.2025
godz.9:00-10:00
Od "nie chcę" do "zrobiłem to" - sztuka motywacji w procesie poszukiwania pracy
Prowadzenie: Agnieszka Bykowska



W programie:

  • rozpoznanie bariery "nie chcę" - mentalne i emocjonalne przeszkody w poszukiwaniu pracy
  • znaczenie motywacji w poszukiwaniu pracy
  • zarządzanie stresem i frustracja
  • metody budowania wewnętrznej siły i wytrwałości


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 29.09.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 3 - człowiek patrzący przez lornetkę07.10.2025
godz. 10:00-11:00
Bądź skuteczny w poszukiwaniu pracy - metody poszukiwania pracy
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • tradycyjne metody poszukiwania pracy
  • nowoczesne metody - czyli jakie?
  • którą metodę wybrać?


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 06.10.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 4 - człowiek piszący CV14.10.2025
godz.10:00-11:00
Daj się zauważyć - profesjonalne CV i rozmowa kwalifikacyjna
Prowadzenie: Agnieszka Świdyńska



W programie:

  • kategorie informacji zawartych w cv
  • podstawowe typy życiorysów
  • e-rekrutacja
  • zdalna rozmowa rekrutacyjna


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 13.10.2025



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

NOWOŚĆ!!!


Poszerzamy naszą ofertę o przewodnik pn. „KOMPAS KARIERY", a w niej:


Webinar 4 - człowiek piszący CV22.10.2025
godz.10:00-11:00
Siła działania/moc osiągania - sztuka wyznaczania celów
Prowadzenie: Monika Lange



W programie:

  • efektywne wyznacanie celów
  • wyznaczanie priorytetów


WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 21.10.2025


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Webinar 4 - człowiek piszący CV28.10.2025
godz.10:00-11:00
Moje działanie - mój sukces w poszukiwaniu pracy
Prowadzenie: Agnieszka Rutkowska



W programie:

  • research pracodawców / potencjalnych miejsc pracy
  • rozmowa kwalifukacyjna jako "sprzedaż" umiejętności
 

WAŻNE! na zgłoszenia czekamy do 27.10.2025


Patent na pierwszą pracę

1 czerwca razem z przedstawicielami Okręgowego Inspektoratu Pracy w Olsztynie byliśmy obecni na plaży miejskiej w Giżycku. 

„Patent na pierwszą pracę” to akcja skierowana do młodzieży podejmującej pracę sezonową na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz ich pracodawców. 

Poza informacjami o tym, co robić, żeby pracować bezpiecznie i zatrudniać legalnie, mogliście zapoznać się z ofertami pracy za granicą, poznać możliwości, które daje EURES oraz wziąć udział w quizie wiedzy o Unii Europejskiej.

Cieszymy się, że takie inicjatywy wzbudzają tak duże zainteresowanie, dlatego już planujemy kolejne akcje w innych lokalizacjach!

 

1. Pracownicy WUP w Olsztynie

1. Pracownicy WUP w Olsztynie

1. Pracownicy WUP w Olsztynie 2. Stoisko WUP w Olsztynie podczas akcji 3. Uczestnicy konkursu wiedzy o Unii Europejskiej

Festiwal Przyjaciół Zwierząt

24 maja mieliśmy okazję spędzić w bardzo zacnym towarzystwie podczas premierowego Festiwalu Przyjaciół Zwierząt w Parku Centralnym w Olsztynie.

Nasi doradcy czekali na uczestników z goglami VR, gdzie ci mogli zapoznać się z zawodami takimi jak groomer, behawiorysta czy weterynarz.

Nasze doradczynie EURES prowadziły konkurs wiedzy o Unii Europejskiej, a zainteresowanym przekazywały informacje o ofertach pracy za granicą. 

Ponadto, organizatorom udało się zapewnić całą masę atrakcji:

  • zawody Top Speed Dog i Mini Hobby Horse,
  • pokazy psich sportów: flyball, agility, frisbee, dog fitness,
  • strefy edukacyjne i zdrowotne – dla ludzi i zwierząt,
  • gra terenowa „Festiwalowy odkrywca”
  • animacje, warsztaty, konkursy,
  • nagrody, upominki i niespodzianki!

Cieszymy się, że ten piękny, pełen uśmiechów, inspiracji i miłości do zwierząt dzień spędziliśmy razem!

1. Pracownicy WUP w Olsztynie

1. Pracownicy WUP w Olsztynie

1. Pracownicy WUP w Olsztynie 2. Uczestnicy festiwalu w wirtualnym świecie zawodów 3. Uczestnicy festiwalu w wirtualnym świecie zawodów 4. Uczestnicy festiwalu w wirtualnym świecie zawodów 5. Uczestnicy festiwalu podczas konkursu wiedzy o Unii Europejskiej

Dzień Dziecka w Powiecie Lidzbarskim

W dniu 31.05.2025 r. pracownicy PUP uczestniczyli w Powiatowo-Gminnych Dniach Dziecka zorganizowanych w Pilniku i w Ornecie. Podczas tych inicjatyw przygotowaliśmy swoje stanowiska pełne atrakcji i konkursów skierowanych do osób niezarejestrowanych i prowadziliśmy kampanię promującą  działania PUP na zewnątrz. Dzięki jego obecności również dzieci mogły w przystępny sposób zapoznać się z tematyką pracy i zawodów.

1. Dzieci podczas jednej z atrakcji jak tatuaże.

1. Dzieci podczas jednej z atrakcji jak tatuaże.

1. Dzieci podczas jednej z atrakcji jak tatuaże. 2. Uczestnicy organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy atrakcji. 3. Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy uczestniczący w Gminno Powiatowym Dniu Dziecka. 4. Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy uczestniczący w Gminno Powiatowym Dniu Dziecka. 5. Jedna z atrakcji przybliżająca dzieciom tematykę zawodów i pracy. 6. Jedna z atrakcji przybliżająca dzieciom tematykę zawodów i pracy.

Dzień otwarty w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym w Lidzbarku Warmińskim

Dzień Otwarty w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym w Lidzbarku Warmińskim – inspirujące spotkanie z przyszłością! Za nami niezwykły Dzień Otwarty w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym 
w Lidzbarku Warmińskim! Dzień otwarty był nie tylko okazją do poznania szkoły, ale także czasem pełnym inspirujących rozmów, ciekawych prezentacji i spotkań przyszłych uczniów i ich rodziców 
z nauczycielami. 

Uczestnicząc z tym wydarzeniu mogliśmy przybliżyć uczniom zagadnienia związane z rynkiem pracy, doradztwem zawodowym i możliwościami rozwoju. Szczególną atrakcją stanowiska Powiatowego Urzędu Pracy była możliwość skorzystania z gogli VR i możliwość przeniesienia się do świata różnych zawodów! Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości zarówno uczniowie, jak i rodzice mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć z bliska, jak wygląda praca w wybranych branżach.

To wydarzenie pokazało, jak ważne jest przygotowanie młodzieży do przyszłych wyborów edukacyjnych i zawodowych. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego inspirującego dnia, pełnego wiedzy, nowych doświadczeń i technologicznych innowacji. 

1. Młodzież na stanowisku Powiatowego Urzędu Pracy

1. Młodzież na stanowisku Powiatowego Urzędu Pracy

1. Młodzież na stanowisku Powiatowego Urzędu Pracy 2. Młodzież na stanowisku Powiatowego Urzędu Pracy 3. Uczniowie korzystający z gogli vr 4. Spotkanie Dyrektora Katolickiego Liceum w Lidzbarku warmińskim z rodzicami. 5. Młodzież w trakcie oglądania interaktywnego filmu - zawód ratownika medycznego. 6. Uczniowie podczas rozwiązywania quizu na kahoot. 7. Doradca zawodowy wraz z uczniami Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego. 8. Uczniowie Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego. 9. Uczniowie Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego wraz z odwiedzającymi

CIiPKZ - Zbiory informacji zawodowej

Zbiory informacji zawodowej

Centrum Poradnictwa Zawodowego na bieżąco monitoruje i aktualizuje wszelkie informacje związane z regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym rynku pracy. Informacje upowszechniane są w formie:

  • papierowej – w formie ulotek, wzorów, poradników i informacji drukowanych dostępnych w Centrum;
  • audiowizualnej – w formie audiowizualnej – płyty z filmami zawodoznawczymi i psychologicznymi dostępnymi dla wszystkich klientów z możliwością odtworzenia ich na komputerach w Centrum;
  • elektronicznej – informacja zawodowa jest na bieżąco aktualizowana i udostępniana na stronie PAKTU dla Rozwoju Poradnictwa Zawodowego: https://wupolsztyn.praca.gov.pl/web/doradca

ZASOBY INFORMACJI  ZAWODOWEJ 

  1. Informacje na temat rynku pracy w woj. warmińsko-mazurskim
  1. Informacje o zawodach
  • krajowe standardy kwalifikacji zawodowych - publikacja MPiPS, obejmująca: nazwę zawodu (zgodnie z klasyfikacją zawodów i specjalności), podstawy prawne wykonywania zawodu, syntetyczny opis zawodu, stanowiska pracy, zadania zawodowe, składowe kwalifikacji zawodowych, specyfikację kwalifikacji zawodowych opisanych zbiorami umiejętności, wiadomości i cech psychofizycznych 
  • przewodnik po zawodach składający się z 7-tomów, zawierający opisy 563 zawodów (z zawodami pokrewnymi - 778 zawodów)
  • Barometr zawodów - "Barometr zawodów" to jednoroczna prognoza sytuacji w zawodach. Barometr dzieli zawody na trzy grupy: deficytowe, zrównoważone i nadwyżkowe. Barometr pokazuje zapotrzebowanie na zawody w każdym z powiatów w Polsce, a t akże na poziomie województw. 
  • Informacje o zawodach INFOdoradca+ 
  • Klasyfikacja Zawodów i Specjalności - Serwis Informacyjny Urzędów Pracy 
  • Standardy Kwalifikacji Zawodowych i Szkoleń - baza danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej 
  • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej - uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych w krajach UE  
  • Zawody Regulowane - platforma informacji dotyczących zawodów regulowanych prawem w Polsce 
  1. Informacje na temat szkół, uczelni, instytucji szkoleniowych oraz możliwościach podnoszenia kwalifikacji
  1. Poradniki i materiały informacyjne dla osób poszukujących pracy
  • Poradniki dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy: „Jak aktywnie poszukiwać pracy?" oraz „Planowanie kariery zawodowej"- autorstwa doradców zawodowych z CPZ w Olsztynie 
  • materiały informacyjne dotyczące nabywania umiejętności poszukiwania i uzyskiwania zatrudnienia, a także o usługach organów zatrudnienia i innych partnerów rynku pracy dla bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców  udostępnione w formie:
    • informatorów (dostępnych na sali  informacji zawodowej):
      • Informator „Działalność gospodarcza" (zawierający informacje niezbędne do założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej),
      • Informator dla osób niepełnosprawnych ( zawiera informacje dot. zakładów pracy chronionej, stowarzyszeń na rzecz osób niepełnosprawnych, oraz dodatki prasowe).
      • Informator „Prawo Pracy' (zawiera różne akty prawne).
      • Informator o projektach współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
    • e-poradnika dla osób poszukujących pracy dostępnego na stronie www.doradca.up.gov.pl  (aktualizowane zgodnie ze zmianami w przepisach prawa oraz wymagań rynku pracy). Zawiera on następujące bloki tematyczne: dokumenty aplikacyjne; rozmowa kwalifikacyjna; metody aktywnego poszukiwania pracy; metody podnoszenia kwalifikacji; własna firma krok po kroku; wskazówki dla osób niepełnosprawnych
  1. Inne materiały informacyjne zgromadzone i udostępnione w sali informacji zawodowej:
  • Czasopismo „Perspektywy" - wydania archiwalne
  • Czasopismo „Charaktery"- wydania archiwalne 
  • Czasopismo „Personel i Zarządzanie"- wydania archiwalne 
  • Czasopismo „Własna firma. Franchising"- wydania archiwalne
  • Czasopismo „Praca i życie za granicą"- wydania archiwalne 
  • Magazyny informacyjne dla osób niepełnosprawnych
  • Internetowe serwisy pracy i kariery
  • Pozycje książkowe i poradniki przydatne dla osób poszukujących pracy oraz zamierzających rozpocząć prowadzenie indywidualnej działalności gospodarczej (do korzystania w sali audiowizualnej CliPKZ w Olsztynie (na zasadzie czytelni) 
  • ulotki i broszury informacyjne, foldery, płyty CD, materiały drukowane otrzymane przez inne instytucje związane z rynkiem pracy:
    • informacja zawodowa (zeszyty informacyjno-metodyczne) o zawodach i specjalnościach; 
    • o metodach i technikach poszukiwania pracy; 
    • o sposobach poruszania się na rynku pracy; 
    • o usługach świadczonych przez urzędy pracy;
    • wzory CV, listów motywacyjnych, adresy stron internetowych z ofertami pracy; 
    • o uczelniach wyższych, firmach szkoleniowych, szkołach policealnych;
    • o możliwościach udziału osób bezrobotnych w projektach z zakresu rynku pracy; 
    • dla osób rozpoczynających oraz prowadzących działalność gospodarczą;  o spółdzielniach socjalnych; 
    • o niezbędnych informacjach na temat EURES oraz możliwościach podjęcia pracy w krajach UE/EOG
  • Kolekcja filmów edukacyjno-szkoleniowych 
  1. Profesjonalna obsługa klienta
  2. Wystąpienia publiczne
  3. Planowanie kariery, czyli jak wybrać zawód
  4. Jak pokonać stres
  5. Techniki negocjacji
  6. Kierowanie zespołem
  7. Profesjonalna obsługa klienta
  8. Trening umysłu
  9. Zarządzanie czasem
  10. Rozmowa kwalifikacyjna
  11. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  12. Gdzie i jak szukać pracy
  13. Biznes w praktyce
  14. Czy nadaję się na przedsiębiorcę
  15. Zakładam firmę
  16. Dopiąć swego, czyli jak wyznaczać i osiągnąć swoje cele
  17. Nie daj się bezrobociu
  18. Mowa ciała w praktyce
  19. Zakładam firmę
  20. Czy nadaje się na przedsiębiorcę?
  21. Spacery po zawodach
  22. Sztuka perswazji  cz.1, cz.2
  23. Sztuka perswazji  cz.3, cz.4
  24. Dopiąć swego
  25. Zawód przyszłości
  26. Nie daj się bezrobociu
  27. Rozpoczynam działalność gospodarczą
  28. Poczucie własnej wartości
  29. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
  30. Trening umysłu
  31. Cykl autoprezentacja: Savoir- vivre w pracy
  32. Cykl autoprezentacja: Mowa ciała w praktyce
  33. Cykl autoprezentacja: Jak wywrzeć dobre wrażenie
  34. Gdzie i jak szukać pracy?
  35. Zarządzanie czasem
  36. Asertywność
  37. Myśl pozytywnie
  38. Kierowanie zespołem
  39. Planowanie kariery, czyli jak wybrać zawód
  • Kolekcja filmów zawodoznawczych (na nośniku DVD): 
  1. Przemysł i budownictwo
  2. Bezpieczeństwo i ochrona
  3. Kreacja
  4. Nauka i edukacja
  5. Prawo i administracja
  6. Komputery i elektronika
  7. Usługi i turystyka
  8. Służba zdrowia
  9. Rolnictwo i środowisko
  10. Zarządzanie i finanse

Rejestr Agencji Zatrudnienia

Uwaga komunikat!

Od dnia 01.06.2025r. obowiązują nowe przepisy dot. rejestru agencji zatrudnienia, wynikające z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U.2025.620).

Główne obszary zmian w zakresie funkcjonowania agencji zatrudnienia:

  1. Zniesiono obowiązek wydawania certyfikatów uprawniających do świadczenia usług agencji zatrudnienia;
  2. Zwiększono kwotę opłaty za wpis do rejestru agencji zatrudnienia do wysokości 1 000 zł.
  3. Wydłużono czas rozpatrywania wniosków o wpis do rejestru agencji zatrudnienia do 14 dni.
  4. Ograniczenie katalogu usług agencji zatrudnienia do: pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej.  Z obowiązku uzyskiwania wpisu zwolniono podmioty prowadzące doradztwo personalne i poradnictwo zawodowe. Wpisy do rejestru agencji zatrudnienia i certyfikaty uprawniające do świadczenia doradztwa personalnego i poradnictwa zawodowego wydane agencjom zatrudnienia, przez marszałka na podstawie uchylanej ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tracą ważność z dniem 01.06.2025r.;
  5. Wpisy do rejestru agencji zatrudnienia i certyfikaty uprawniające do świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej przez marszałka na podstawie uchylanej ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zachowują ważność do czasu wykreślenia podmiotu z rejestru agencji zatrudnienia;
  6. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.06.2025r. wymagany jest dodatkowy wpis do rejestru agencje zatrudnienia na usługę kierowania cudzoziemców do pracy.
  7. Zgodnie z art. 305 ust 3 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, jeśli podmiot posiada już wpis (przed wejściem ustawy w życie) do rejestru agencji zatrudnienia, ale nie świadczył dotychczas usługi na rzecz cudzoziemców, wówczas wnioskuje o zmianę danych w związku z zamiarem rozszerzenia działalności na rzecz cudzoziemców i świadczenie takiej usługi będzie możliwe dopiero po uzyskaniu stosownej zmiany w dotychczasowym wpisie. Warunkiem koniecznym jest wówczas posiadanie wpisu do rejestru przez minimum 2 lata w zakresie świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej.  Marszałek województwa zmienia wpis po złożeniu przez podmiot wniosku o zmianę wpisu ( wraz dowodem uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis  oraz wymaganym oświadczeniem deklarującym co najmniej 2 letni okres świadczenia usługi pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej ) i weryfikacji spełniania przez podmiot wymaganych warunków.
  8. Zgodnie z art.442 ust.6 Ustawy o tynku pracy i służbach zatrudnienia, jeśli podmiot był wpisany do rejestru agencji zatrudnienia i świadczył już wcześniej usługę pośrednictwa pracy lub pracy tymczasowej wobec cudzoziemców przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia to taki podmiot składa wniosek o zmianę wpisu w związku z zamiarem świadczenia usług wobec cudzoziemców, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy w celu kontynuowania świadczenia tej usługi. Podmioty takie są zwolnione z obowiązku dostarczenia dodatkowej dokumentacji mającej na celu ponowne sprawdzenie przez marszałka spełniania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia, w związku ze złożeniem wniosku o zmianę wpisu. nie podlega warunkowi dot. min. 2 letniego stażu w rejestrze agencji zatrudnienia. W celu weryfikacji przez organ prowadzący rejestr faktycznego świadczenia usług na rzecz cudzoziemców już przed dniem 01.06.2025r. oraz w związku z brakiem możliwości ustalenia jednolitego katalogu dokumentacji umożliwiającej marszałkowi weryfikację spełniania przez podmiot tej przesłanki (poza istniejącym w bazie archiwalnym sprawozdaniem z działalności agencji zatrudnienia), rekomenduje się aby podmiot udostępnił jakąkolwiek dopuszczoną prawem dokumentację, która umożliwi organowi prowadzącemu rejestr weryfikację faktu świadczenia usług wobec cudzoziemców, przed dniem 01.06.2025r.np: umowy, pozwolenia, zaświadczenia itp…  
  • do wniosku o zmianę podmiot załącza dowód uiszczeniu opłaty w wysokości 1 000 zł. za wpis lub jego cyfrowe odwzorowanie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację podmiotu dokonującego wpłaty;
  1. Wpisu do rejestru będzie także wymagać gromadzenie i udostępnianie informacji o wolnych i poszukiwanych miejscach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych (do tej pory taka działalność nie wymagała wpisu);
  2. Również podmioty zagraniczne świadczące na terenie RP usługi agencji zatrudnienia będą zobowiązane spełniać te same warunki i uzyskać wpis do rejestru agencji zatrudnienia na tych samych zasadach co pozostałe podmioty. Dodatkowo będą musiały we wniosku o wpis wskazać osobę przebywającą na terenie RP, upoważnioną do jego reprezentowania oraz działania w jego imieniu, w tym wobec organów kontroli.
  3. Wnioski będą przyjmowane wyłącznie w wersji elektronicznej przez STOR. Podobnie sprawozdania z działalności rocznej.
  4. Wnioski o wpis do rejestru agencji zatrudnienia zostały rozszerzone o rubrykę wymagającą wpisania adresu do doręczeń elektronicznych. Zgodnie z art.442 ustawy z dnia 20 maja 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, do dnia uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia podaje we wniosku o wpis do rejestru agencji zatrudnienia adres do doręczeń, a marszałek województwa doręcza agencji zatrudnienia na ten adres. Po uzyskaniu adresu do doręczeń elektronicznych agencja zatrudnienia wnosi do marszałka województwa wniosek o zmianę wpisu, a marszałek zmienia wpis niezwłocznie. Zgodnie z art. 318 cytowanej ustawy marszałek doręcza pisma agencji zatrudnienia wyłącznie na adres do doręczeń elektronicznych wskazany w rejestrze agencji zatrudnienia. Jeżeli agencja zatrudnienia nie dokona zmiany wpisu w tym zakresie, doręczenie pisma pod dotychczasowy adres do doręczeń ma skutek prawny.
  5. Wprowadzono zapis obligujący WUP do wydawania decyzji o odmowie wpisu podmiotom, które świadczyły uprzednio usługę bez wpisu i po kontroli PIP złożyły u nas wniosek o rejestrację.
  6. Rozszerzono uprawnienia kontrolne WUP w zakresie: sprawdzania czy podmioty  świadczące usługi wobec cudzoziemców posiadają wymagany 2 letni staż w rejestrze, sprawdzania zaległości też w KRUS, sprawdzanie czy w dokumentach, ogłoszeniach i ofertach pracy agencja podaje numer wpisu do rejestru oraz czy odpowiednio oznacza oferty pracy tymczasowej .

REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA

Rejestr Agencji Zatrudnienia zawiera informacje o agencjach zatrudnienia. Uzyskanie wpisu do rejestru jest warunkiem prowadzenia działalności przez agencje zatrudnienia. Zasady rejestracji agencji zatrudnienia regulują przepisy Ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U.2025.620)
 
Wniosek o wpis do rejestru należy złożyć do marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę lub adres miejsca stałego prowadzenia działalności podmiotu biegającego się  o wpis. Wniosek jest składany przez podmiot  wyłącznie w formie elektronicznej (za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów
http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz).

Wpis do rejestru agencji zatrudnienia jest dokonywany na podstawie elektronicznego wniosku o wpis do rejestru agencji zatrudnienia, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić  agencję zatrudnienia.

Wniosek zawiera następujące dane:

  1. oznaczenie podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia z podaniem pełnej nazwy podmiotu, a w przypadku gdy wniosek  składa przedsiębiorca  jako:
  • osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą–imię(imiona) i nazwisko oraz nazwę firmy,
  • )wspólnik spółki cywilnej–imiona i nazwiska, nazwę firmy lub nazwę wspólników;
  1. adres do doręczeń elektronicznych i adres siedziby lub adres stałego miejsca wykonywania działalności podmiotu zamierzającego prowadzić agencję zatrudnienia, oraz adresy lokali, w których będą świadczone usługi agencji zatrudnienia wraz z nazwą gminy, powiatu i województwa, numerem telefonu oraz adresem elektronicznym;
  2. oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności;
  3. określenie rodzaju świadczonych usług:
  • pośrednictwo pracy lub
  • praca tymczasowa;
  1. informację o świadczeniu pośrednictwa pracy w zakresie wykonywania wyłącznie usługi, o której mowa w art.305ust.2pkt1lit.c– tj. gromadzenie i udostępnianie informacji o wolnych i poszukiwanych miejscach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych,
  2. identyfikator podatkowy NIP, o ile posiada;
  3. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym albo informację o wpisie do CEIDG–w  przypadku przedsiębiorcy, o ile posiada.

Do wniosku o wpis, podmiot zamierzający prowadzić agencję zatrudnienia dołącza:

  1. Oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (zgodnie z art. 233 §1 i 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny) dot. znajomości i spełniania warunków prowadzenia agencji zatrudnienia określonych w ustawie z dnia ….. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Oświadczenie składają osoby reprezentujące podmiot zamierzający prowadzić agencje zatrudnienia i osoby zarządzające podmiotem.
  2. Dowód dokonania opłaty za wpis  w wysokości 1 000 zł. (art. 310 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia).
  3. Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w płatnościach składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych  Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych, o ile był obowiązany do ich opłacenia.
  4. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w płatnościach podatków.
  5. Zaświadczenie z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o braku zaległości z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
  6. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa i wykroczenia, o których mowa w art. 307 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Dostęp do KRAZ: http://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz

Podstawa prawna


Warsztaty i spotkania

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYCH WARSZTATACH
 
ORGANIZOWANYCH PRZEZ
CENTRUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO
W ELBLĄGU

 

Komunikacja interpersonalna

- spotkanie informacyjne -
01 lipca  2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 30.06.2025r.

 
 
Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem wiedzy z zakresu komunikacji interpersonalnej.

Cel warsztatów:

  • nabycie wiedzy na temat komunikacji i jej znaczenia w relacjach z ludźmi w sferze zawodowej oraz prywatnej


W ramach zajęć uczestnicy zapoznają się z pojęciem komunikacji interpersonalnej. Dzięki pracy grupowej będą mogli zdiagnozować swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.

 

Działalność gospodarcza sposobem na zatrudnienie

- spotkanie informacyjne -
08 lipca  2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 07.07.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub chcących zmienić pracę, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu założenia i prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Cel warsztatów:

  • przekazanie podstawowych informacji dotyczącej prowadzenia własnej działalności gospodarczej

Uczestnicy zdobędą podstawowe informacje na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Będą mieli również możliwość sprawdzić swoje kompetencje do bycia przedsiębiorcą.

 

Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej

- porada grupowa -
23 lipca 2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 22.07.2025r.

 
Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu przygotowania się do jak najlepszej prezentacji siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Cel warsztatów:

  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

Uczestnicy nabędą wiedzę dotyczącą przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Dowiedzą się jak odpowiadać na pytania pracodawcy? Jak zadbać o wygląd? Savoir vivre na rozmowie kwalifikacyjnej.
 

 

Jak odnaleźć się na rynku pracy

- spotkanie informacyjne -
06 sierpnia  2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 05.08.2025r.

Dla kogo?
Dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy oraz innych osób zainteresowanych zwiększeniem swoich możliwości na rynku pracy.


Cel warsztatów:

  • przekazanie  niezbędnych informacji przydatnych do znalezienia zatrudnienia 

Podczas warsztatów uczestnicy uzyskają niezbędną do skutecznego poszukiwania pracy wiedzę na temat: rynku pracy i mechanizmów nim rządzących; specyfiki lokalnego rynku pracy oraz oczekiwań i wymagań pracodawców wobec potencjalnych pracowników.

 

Wejście na rynek pracy

- spotkanie informacyjne -
12 sierpnia 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 11.08.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i rozpoczynających drogę zawodową.

Cel warsztatów:

  • wyzwolenie kreatywności w poszukiwaniu zatrudnienia

Podczas spotkania uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu technik i metod poszukiwania pracy. Będą mieli możliwość dokonać bilansu własnych umiejętności i mocnych stron oraz sposobów ich wykorzystania na zmieniającym się rynku pracy.

 

Kreatywne CV
- spotkanie informacyjne -
13 sierpnia 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 12.08.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji dotyczących przygotowania dokumentów aplikacyjnych.

Cel warsztatów:

  • zachęcenie do kreatywnego podejścia w przedstawianiu własnych umiejętności i doświadczenia

Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskać informacje dotyczące tego jak przygotować dokumenty aplikacyjne w kreatywny i profesjonalny sposób. 

 

Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej

- spotkanie informacyjne -
19 sierpnia 2025 r. 9.00 – 11.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 18.08.2025r.

 
Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu przygotowania się do jak najlepszej prezentacji siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Cel warsztatów:

  • przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.

Uczestnicy nabędą wiedzę dotyczącą przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Dowiedzą się jak odpowiadać na pytania pracodawcy? Jak zadbać o wygląd? Savoir vivre na rozmowie kwalifikacyjnej.

 

Moje mocne strony, czyli jak zawalczyć o siebie w kontakcie z pracodawcą

- porada grupowa -
26 sierpnia  2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 25.08.2025r.

 
Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub rozważających zmianę pracy, zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem informacji z zakresu umiejętności wykorzystania mocnych stron w kontakcie z pracodawcą.

Cel warsztatów:

  • poznanie siebie oraz przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej

Uczestnicy  zostaną wyposażeni w wiedzę dotyczącą zaprezentowania swoich możliwości, umiejętności i wiedzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Motywacja do zmiany

- porada grupowa -
16 - 17 września 2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 15.09.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy  lub innych osób zainteresowanych uzyskaniem lub poszerzeniem wiedzy z zakresu dokonywania zmian, które mogą umożliwić skuteczniejsze znalezienie zatrudnienia.

Cel warsztatów:

  • wyzwolenie odwagi i kreatywności w dokonaniu zmian prowadzących do znalezienia zatrudnienia.

Podczas spotkania uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu motywacji oraz stawiania realnych celów zawodowych. Będą mieli możliwość dokonać bilansu własnych przekonań uniemożliwiających dokonanie zmiany zawodowej.

 

Ukryte możliwości – nowe horyzonty

- porada grupowa -
26 września 2025 r. 9.00 – 13.00

Zgłoszenia przyjmujemy do 25.09.2025r.

Dla kogo:

Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy lub innych osób zainteresowanych rozwojem własnej kariery zawodowej.

Cel warsztatów:

  • diagnoza potencjału zawodowego
  • pokazanie „ukrytych” możliwości zatrudnienia lub samozatrudnienia

Podczas zajęć uczestnicy uzyskają informację pozwalające odkryć nowe ścieżki kariery,  poszerzyć horyzonty zawodowe i informacje jak wykorzystać tą wiedzę na rynku pracy.


Spotkania informacyjne oraz warsztaty organizowane przez Centrum Poradnictwa Zawodowego w Elblągu są w zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.
Do udziału zapraszamy klientów zainteresowanych zdobyciem informacji na temat sytuacji o  rynku pracy, wymagań pracodawców w zakresie kwalifikacji zawodowych, możliwości szkolenia i kształcenia oraz możliwości podejmowania własnej działalności gospodarczej.

Zapisy na zajęcia warsztatowe prowadzone są od poniedziałku do piątku osobiście lub telefonicznie:


Centrum Poradnictwa Zawodowego w Elblągu
ul. Rawska 3
pok.104, I piętro
tel. 89 5243340, 89 5243387, 89 5243386, 89 5243341

 


CIiPKZ - Diagnostyka psychologiczna

Diagnostyka psychologiczna

DIAGNOSTYKA PSYCHOLOGICZNA stanowi element procesu doradczego, który ukierunkowany jest w szczególności na diagnozowanie właściwości psychicznych i psychofizycznych oraz predyspozycji zawodowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

DIAGNOSTYKA PSYCHOLOGICZNA oferowana przez Centra Poradnictwa Zawodowego w Olsztynie i Elblągu oznacza możliwość bezpłatnego skorzystania z pomocy psychologa w celu przeanalizowania własnego potencjału zawodowego oraz określenia predyspozycji zawodowych.

W naszym Centrum istnieje możliwość określenia między innymi:

  • uzdolnień w odniesieniu do zawodów, 
  • zainteresowań zawodowych osób dorosłych i młodzieży, 
  • właściwości osobowościowo – temperamentalnych, 
  • predyspozycji zawodowych 
  • predyspozycji poznawczych, 
  • systemu wartości zawodowych, 
  • umiejętności radzenia sobie w pracy, w sytuacjach stresowych. 

Diagnoza wykonywana jest m. in. za pomocą kwestionariuszy i zestawów testów. Badania - poprzedzone rozmową wstępną z psychologiem - odbywają się w osobnym pomieszczeniu, zapewniającym klientom odpowiednie warunki. Przeciętny czas badania waha się od pół godziny do trzech godzin.

Centrum gwarantuje osobom badanym poufność i ochronę danych osobowych oraz informacji będących przedmiotem badania.

Ponadto, w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej można skorzystać z indywidualnych konsultacji psychologicznych. W trakcie tego typu spotkań, przy fachowej pomocy wykwalifikowanych psychologów rozwiązywane są problemy związane z:

  • wyborem lub zmianą zawodu, 
  • przystosowaniem zawodowym, 
  • wypaleniem zawodowym, 
  • stresem, 
  • komunikacją interpersonalną, 
  • asertywnością itp. 

Z diagnostyki psychologicznej w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej mogą nieodpłatnie korzystać:

  • osoby bezrobotne i poszukujące pracy, 
  • osoby pracujące zagrożone utratą pracy lub zamierzające się przekwalifikować, 
  • młodzież stojąca przed problemem wyboru zawodu 
  • pracodawcy zainteresowani własnym rozwojem, rozwojem swoich pracowników oraz potrzebujący wsparcia w doborze kandydatów do pracy. 

Kontakt i zapisy na indywidualne konsultacje z psychologiem w Centrum w Olsztynie

Osoby poszukujące pracy lub planujące karierę zawodową na konsultacje z doradcą zawodowym mogą umówić się od wtorku do piątku w godz. 7.30 do 15.30 lub w poniedziałki w godz. 8.00-17.00: 

Kontakt i zapisy na indywidualne konsultacje z psychologiem w Centrum w Elblągu.
Osoby poszukujące pracy lub planujące karierę zawodową na konsultacje z doradcą zawodowym mogą umówić się od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30: 

  • telefon: (89) 524 33 40 lub (55) 234 67 83
  • e-mail: olwu@up.gov.pl 
  • osobiście w siedzibie Centrum w Elblągu przy ul. Rawskiej 3

 
 


Pomoc we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników

Pomoc w indywidualnym rozwoju zawodowym pracodawcy lub jego pracownikom jest to usługa świadczona na rzecz pracodawców przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie oraz powiatowe urzędy pracy województwa warmińsko-mazurskiego.
 
Jest to usługa realizowana na wniosek pracodawcy poprzez udzielanie indywidualnych porad zawodowych pracodawcy lub jego pracownikom w celu rozwoju kompetencji oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach. 

Porad zawodowych udzielają doradcy zawodowi, wykorzystując standaryzowane metody i narzędzia poprzez badanie i analizę predyspozycji zawodowych, umiejętności, cech  osobowościowych  oraz doświadczeń.

W ramach porady doradca zawodowy pomaga przeanalizować posiadane kwalifikacje, kompetencje, umiejętności, predyspozycje zawodowe, proponuje  określony plan możliwości rozwoju zawodowego klienta. Istnieje również możliwość skorzystania z diagnostyki psychologicznej w celu określenia predyspozycji do pracy w określonym zawodzie. Diagnostyka ta obejmuje m.in. zainteresowania zawodowe, podatność na stres i radzenie sobie ze stresem, kompetencje społeczne. 

Zbadany i określony potencjał zawodowy i osobowościowy pracowników może być dla pracodawcy wskazówką do prawidłowego rozwoju zawodowego. Prawidłowy rozwój zawodowy pracownika jest ważny dla pracodawcy, ponieważ tworzy on atmosferę zadowolenia z pracy, stabilizuje zatrudnienie oraz korzystnie wpływa na efektywność.
  Pracodawca krajowy zainteresowany pomocą centrum informacji i planowania kariery zawodowej wojewódzkiego urzędu pracy w indywidualnym rozwoju zawodowym składa do wojewódzkiego urzędu pracy wniosek zawierający następujące dane:
  • określenie form oczekiwanej pomocy;
  • imię i nazwisko lub nazwę pracodawcy, adres, numer telefonu i faksu, adres poczty elektronicznej i adres strony internetowej, jeżeli pracodawca posiada takie możliwości komunikacji, imię i nazwisko osoby wskazanej przez pracodawcę do kontaktów, numer identyfikacji podatkowej;
  • listę osób, którym ma być świadczona pomoc w indywidualnym rozwoju zawodowym, zawierającą dla każdej osoby: imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość.
W sprawie pomocy w rozwoju zawodowym pracodawcy lub jego pracowników prosimy o kontakt:
 
Centrum Poradnictwa Zawodowego w Elblągu 
ul. Rawska  3, 
tel.: (89) 524 33 40, e-mail: k.gebica@up.gov.pl
 
Centrum Poradnictwa Zawodowego w Olsztynie 
ul. Głowackiego 28, parter 
tel.: (89) 522-79-40,  e-mail: b.babynko@up.gov.pl

Poradnictwo zawodowe

Poradnictwo zawodowe w Polsce oparte jest na doktrynie, która mówi, że planowanie i rozwój kariery zawodowej człowieka jest procesem rozpoczynającym się we wczesnym dzieciństwie i trwającym przez całe życie. 

Zdefiniowane w 1998 roku przez R. Lamba jako proces, w którym doradca zawodowy pomaga zainteresowanej osobie (jednostce, klientowi) w osiągnięciu lepszego zrozumienia siebie samego w odniesieniu do środowiska pracy, po to, aby umożliwić mu realistyczny wybór lub zmianę zatrudnienia lub też, osiągniecie właściwego dostosowania zawodowego. 
Świadczone jest przez różne instytucje, mające zapewnić możliwość korzystania z pomocy doradcy zawodowego na każdym etapie życia. Poradnictwo zawodowe towarzyszy jednostce w sytuacji problemu rozwoju zawodowego już w szkołach (szkolne ośrodki karier, poradnie psychologiczno-pedagogiczne), na uczelniach  (akademickie biura karier) oraz w dorosłym życiu zawodowym (urzędy pracy, ochotnicze hufce pracy, agencje doradztwa zawodowego,
fundacje, stowarzyszenia).

Kto i w jakiej sytuacji może skorzystać z poradnictwa zawodowego? 

  • Uczeń szkoły podstawowej w celu poznania świata zawodów, poznania i rozwoju zainteresowań, kształtowania postaw przedsiębiorczych, wartości pracy; 
  • Uczeń szkoły gimnazjalnej, podejmujący decyzję o wyborze szkoły średniej, kierunku lub profilu kształcenia; 
  • Uczeń szkoły średniej, wybierający kierunek dalszego kształcenia lub przygotowujący się do poszukiwania pierwszej pracy; 
  • Student zainteresowany zdobywaniem doświadczeń zawodowych, podejmujący decyzję o wyborze praktyki lub stażu, rozwijający działalność społeczną; 
  • Absolwent podejmujący pracę, rozpoczynający staż zawodowy lub zainteresowany kontynuowaniem nauki; 
  • Dorosły w sytuacji straty pracy, poszukiwania nowego środowiska zawodowego, zmiany zatrudnienia, doskonalenia zawodowego; 
  • Dorosły mający trudności z przystosowaniem zawodowym w miejscu pracy, zainteresowany doskonaleniem umiejętności społecznych; 
  • Osoby powracające na rynek pracy po dłuższej przerwie, potrzebujące wsparcia w dokonywaniu zmian, pokonywaniu trudności oraz kształtowaniu aktywnych postaw. 

Poradnictwo zawodowe realizowane jest zgodnie z zasadami: 

  1. dostępności usług poradnictwa zawodowego, 
  2. dobrowolności; 
  3. równości bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, orientację seksualną, przekonania polityczne i wyznanie religijne lub przynależność związkową;
  4. swobody wyboru zawodu i miejsca zatrudnienia;
  5. poufności i ochrony danych.
     

Podstawa prawna

Podstawę prawną działalności Centrum stanowi ustawa z dnia 20 marca 2025r.  „O rynku pracy i służbach zatrudnienia" (Dz.U. 2025 poz. 620), która definiuje pojęcie poradnictwa zawodowego i kierujące nim zasady, a także wyznacza zakres realizowanych zadań.


Komu pomagamy

Centrum Poradnictwa Zawodowego to wyspecjalizowana placówka urzędu pracy, która gromadzi i udostępnia informację o zawodach, rynku pracy, możliwościach zdobywania kwalifikacji zawodowych oraz pomaga klientom w podejmowaniu decyzji zawodowych.

Poradnictwo zawodowe w Centrum jest świadczone w formie porad indywidualnych i grupowych.

Poradnictwo w Centrum adresowane jest do:
  • osób bezrobotnych i poszukujących pracy, które niejednokrotnie potrzebują pomocy w odnalezieniu się na rynku pracy, w wyborze i zmianie zawodu, kierunku kształcenia i szkolenia zawodowego
  • osób pracujących, chcących przekwalifikować się lub zmienić pracę
  • młodzieży planującej ścieżkę zawodową
  • absolwentów wchodzących na rynek pracy
  • pracodawców – w zakresie udzielania pomocy w indywidualnym rozwoju zawodowym pracodawcy lub jego pracownikom.



WSZYSTKIE USŁUGI ŚWIADCZONE
W CENTRUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO
SĄ BEZPŁATNE!


Podstawę prawną działalności Centrum stanowi ustawa z dnia 20 marca 2025r.  „O rynku pracy i służbach zatrudnienia" (Dz.U. 2025 poz. 620), która definiuje pojęcie poradnictwa zawodowego i kierujące nim zasady, a także wyznacza zakres realizowanych zadań.

Wydziały

Wydział Budżetu i Funduszy

Izabela Brzezina Główny Księgowy, tel.: 89/522-79-11, i.brzezina@up.gov.pl
 

Zespół Radców Prawnych

Agnieszka Naróg, Radca Prawny, tel.: 89/522-79-09, olwu@up.gov.pl
 

Wydział Organizacji Urzędu i Rozwoju Kadr

Edyta Lindorf-Jankiewicz, Kierownik, tel.: 89/522-79-20, e.lindorf@up.gov.pl


Wydział Logistyki

Artur Potocki, Kierownik, tel.: 89/524-33-30, a.potocki@up.gov.pl


Zespół ds. Systemów Informatycznych Urzędu

Krzysztof Ejsymont, Kierownik, tel.: 89/522-79-99, k.ejsymont@up.gov.pl


Inspektor ochrony danych

Anna Dobrzyńska, tel.: 89/524-33-28, a.dobrzynska@up.gov.pl
 

Samodzielne Stanowisko ds. promocji Urzędu i współpracy zagranicznej

Karina Pankowska, Starszy inspektor wojewódzki, tel.: 89/522-79-25, k.pankowska@up.gov.pl
 

Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej

Zenobia Pyszniak, Starszy inspektor wojewódzki, tel.: 89/522-79-56, z.pyszniak@up.gov.pl  


Samodzielne Stanowisko ds. BHP i P.Poż

Andrzej Mikczyński, Starszy specjalista ds. BHP, tel.: 89/524-33-39, a.mikczynski@up.gov.pl


Wydział Polityki Rynku Pracy

Bartosz Szurmiński, Kierownik, tel.: 89/522-79-71, b.szurminski@up.gov.pl 


Wydział Obsługi Funduszy Europejskich

Jolanta Przyborowska-Poniedziałek, Kierownik, tel.: 89/522-79-48, j.przyborowska@up.gov.pl


Wydział Weryfikacji i Autoryzacji Płatności

Barbara Welenc, Kierownik, tel.: 89/522-79-69, b.welenc@up.gov.pl
 

Wydział Kontroli Zewnętrznej Funduszy Europejskich

Małgorzata Danisiewicz, Kierownik, tel.: 89/522-79-60, m.danisiewicz@up.gov.pl


Wydział Pośrednictwa Pracy i Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego

Katarzyna Olczyk, Kierownik, tel.: 89/522-79-84, k.olczyk@up.gov.pl


Centra Poradnictwa Zawodowego

Olsztyn, Bożena Babynko , Kierownik, tel.: 89522-79-40, b.babynko@up.gov.pl
Elbląg, Kamila Gębica-Dolatowska, Kierownik, tel.: 89/524-33-40, k.gebica@up.gov.pl


Biuro Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych

Dariusz Łubkowski, Kierownik, tel.: 89/524-33-90, d.lubkowski@up.gov.pl


Archiwum Wojewódzkiego Urzędu Pracy

Bożena Jabłuszewska, tel.: 89/524-33-33, ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn, pokój 107


Kierownictwo Urzędu

Dyrektor WUP
Bożena Piątek

Zastępca Dyrektora WUP ds. Rynku Pracy
Wojciech Krztoń

Zastępca Dyrektora WUP ds. Funduszy
Łukasz Stelmach