„Aktywni Zawodowo – kształcę się i pracuję”

Logotypy projektu

Powiat Piski/Powiatowy Urząd Pracy w Piszu realizuje projekt „Aktywni zawodowo – kształcę się i pracuję” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Celem projektu jest nabycie lub podwyższenie kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji zawodowych przez 44 osoby pracujące znajdujące się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy tj. tzw. ubogich pracujących, osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, pracujących w ramach umów cywilno-prawnych, zamieszkujących na terenie powiatu piskiego, prowadzące do poprawy warunków zatrudnienia.

Rekrutacja osób do projektu prowadzona będzie w okresach:

  • studia podyplomowe – styczeń 2025 r.;
  • szkolenia – styczeń – luty 2025 r., lipiec - sierpień 2025 r. oraz styczeń 2026 r.;

w przypadku braku wystarczającej ilości kandydatów na dane formy wsparcia, rekrutacja może zostać wydłużona do momentu zrekrutowania zakładanej liczby osób.

Wsparcie w projekcie skierowane jest w szczególności do:

  • osób o niskim wykształceniu
  • osób z niepełnosprawnościami
  • kobiet
  • osób zamieszkujących tereny wiejskie

Działania przewidziane do realizacji w projekcie:

  1. Poradnictwo zawodowe/pośrednictwo pracy – formą objęci zostaną wszyscy Uczestnicy Projektu. Podczas rozmowy z doradcą nastąpi określenie barier i potrzeb uczestnika/czki, a także wspólne ustalenie, w jaki sposób można zniwelować zdiagnozowane bariery, a jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez Uczestników. Usługa pośrednictwa pracy umożliwi wybór odpowiedniej formy wsparcia w projekcie, która będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb uczestnika/czki, wynikających z ich aktualnej wiedzy, doświadczenia oraz ewentualnych przeciwwskazań do wykonywania danego zawodu.
  2. Szkolenia indywidualne (34 osoby) – w ramach zadania zorganizowane będą szkolenia indywidualne. Tematyka, zakres, a także czas trwania szkoleń zostaną określone po rozmowie przeprowadzonej z Uczestnikiem Projektu, który wskaże, jakim szkoleniem jest zainteresowany i nabycie jakich kwalifikacji/kompetencji zawodowych umożliwi mu poprawę warunków zatrudnienia. Efektem szkoleń będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji, czego dowodem będzie wydanie zaświadczenia/certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.
  3. Studia podyplomowe (10 osób) - w ramach zadania Uczestnicy kierowani będą na studia podyplomowe.

Tematyka i zakres studiów zostaną określone po rozmowie przeprowadzonej z Uczestnikiem Projektu, który wskaże, jakim rodzajem i tematyką studiów podyplomowych jest zainteresowany i nabycie jakich kwalifikacji/kompetencji umożliwi mu poprawę warunków zatrudnienia. Efektem studiów podyplomowych będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji, czego dowodem będzie wydanie dyplomu ukończenia studiów podyplomowych.

Zachęcamy osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piszu do kontaktu ze swoim doradcą klienta w siedzibie urzędu w Piszu ul. J. O. Zagłoby 2, pokój nr 2; 14 oraz pod numerem telefonu 87 4252443, 87 4252461, 87 4252444, 87 4252452 w celu określenia możliwości udziału w projekcie oraz opracowania indywidualnej ścieżki wsparcia w ramach Indywidualnego Planu Działania.

 


Elektron Show

28 marca 2025 r. w Zespole Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych w Olsztynie, odbyła się kolejna edycja Elektron Show – wyjątkowego wydarzenia, które łączy uczniów, nauczycieli, przedstawicieli firm i instytucji.

W tym roku wydarzenie odbyło się pod hasłem „Wiosna zaczyna się w Olsztynie II” i po raz kolejny stało się miejscem, gdzie wymienialiśmy wiedzę i doświadczenia na temat najnowszych trendów w elektronice, informatyce, telekomunikacji, automatyce przemysłowej i energii odnawialnej. To doskonała okazja, aby porozmawiać również o rozwoju zawodowym, zdobywaniu doświadczenia i budowaniu ścieżki zawodowej.

A jeżeli o tym mowa, to nie mogło zabraknąć tam Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie!

Przy naszym stoisku, można było spotkać pracownika EURES i uzyskać informacje na temat możliwości pracy i staży w krajach UE oraz korzyści płynących z pracy za granicą. Każdy zainteresowany mógł uzyskać niezbędne wskazówki, jak przygotować się do wyjazdu za granicę, by rozpocząć nową zawodową przygodę w Europie. Konsultacji udzielali również nasi doradcy zawodowi.

Dziękujemy za zainteresowanie i przemiłą atmosferę!

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku - 1. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku - 1. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku Zdjęcie galerii artykułu: 2. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku - 2. Pracownik WUP podczas indywidualnych konsultacji z uczniami przy stoisku Zdjęcie galerii artykułu: 3. Baner informacyjny EURES - 3. Baner informacyjny EURES

Życzenia Wielkanocne 2025

Życzenia Wielkanocne 2025

 


VII Olsztyńskie Targi Pracy – „Kierunek sukces”

Pod hasłem „Kierunek sukces”, 9 kwietnia 2025 r. w Zespole Szkół Budowlanych im. Żołnierzy Armii Krajowej w Olsztynie odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń dla wszystkich zainteresowanych rozwojem zawodowym – VII Olsztyńskie Targi Pracy.

Wydarzenie skierowane było do osób bezrobotnych, poszukujących pracy, młodzieży, absolwentów oraz wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować swoją ścieżkę zawodową. Głównym celem targów było umożliwienie uczestnikom bezpośredniego kontaktu z pracodawcami i instytucjami oraz wsparcie w planowaniu kariery.

Jednym ze współorganizatorów inicjatywy był Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie. Przy naszym stoisku odwiedzający mieli możliwość uzyskania szczegółowych informacji o sieci EURES (European Employment Services) – europejskiej sieci współpracy publicznych służb zatrudnienia, wspierającej mobilność zawodową w krajach Unii Europejskiej oraz EFTA, a także skorzystać z pomocy doradców zawodowych.

Dziękujemy za zainteresowanie i do zobaczenia za rok!

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Grupa ludzi na tle stoiska informacyjnego WUP Olsztyn podczas VII Olsztyńskich Targów Pracy - 1. Grupa ludzi na tle stoiska informacyjnego WUP Olsztyn podczas VII Olsztyńskich Targów Pracy
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Grupa ludzi na tle stoiska informacyjnego WUP Olsztyn podczas VII Olsztyńskich Targów Pracy - 1. Grupa ludzi na tle stoiska informacyjnego WUP Olsztyn podczas VII Olsztyńskich Targów Pracy Zdjęcie galerii artykułu: 2. Baner informacyjny EURES - 2. Baner informacyjny EURES Zdjęcie galerii artykułu: 3. Pracownik EURES podczas indywidualnych konsultacji przy stoisku WUP Olsztyn - 3. Pracownik EURES podczas indywidualnych konsultacji przy stoisku WUP Olsztyn Zdjęcie galerii artykułu: 4. Pracownik EURES podczas indywidualnych konsultacji przy stoisku WUP Olsztyn - 4. Pracownik EURES podczas indywidualnych konsultacji przy stoisku WUP Olsztyn

Lifelong learning – kluczem do sukcesu zawodowego i osobistego

VII Olsztyńskie Targi Pracy, zorganizowane przez Miejski Urząd Pracy w Olsztynie w dniu 09.04.2025r., stały się ważnym punktem w kalendarzu wydarzeń skierowanych do osób bezrobotnych. W ramach tegorocznej edycji odbyła się także  grupowa porada zawodowa pt. „Lifelong learning - gotowość do uczenia się przez całe życie odpowiedzią na wyzwania współczesnego rynku pracy”.

Podczas spotkania doradcy zawodowi MUP przybliżyli uczestnikom ideę lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie – podejścia, które w dzisiejszych czasach nie jest już jedynie trendem, lecz koniecznością. W świecie dynamicznych zmian technologicznych i rynkowych, nieustanny rozwój kompetencji zawodowych i osobistych staje się kluczowy dla budowania trwałej i satysfakcjonującej kariery. W trakcie warsztatów doradcy zawodowi omówili, czym jest nauka przez całe życie, jakie formy edukacji może przyjmować - od edukacji formalnej, przez kursy i szkolenia, aż po samokształcenie i edukację nieformalną. Lifelong learning zakłada, że uczenie się nie jest ograniczone do tradycyjnego systemu edukacyjnego. Oznacza to, że edukacja odbywa się nie tylko w szkole czy na uczelni, ale również w codziennym życiu, w pracy, w wolnym czasie czy w ramach różnorodnych kursów i szkoleń. Uczenie się przez całe życie  to umiejętność wykorzystywania każdej okazji do zdobywania nowych informacji, umiejętności, doświadczeń.

Uczestnicy poznali korzyści płynące z tego podejścia, które pozwala na dostosowanie się do zmieniających się wymagań rynku pracy, przyczynia  się do rozwoju osobistego. Dodatkowo podkreślono fakt, że lifelong learning to także sposób na samorealizację i poczucie spełnienia. Kiedy uczymy się nowych rzeczy, rozwijamy naszą kreatywność, poprawiamy naszą zdolność do rozwiązywania problemów i podejmowania wyzwań, budujemy większą pewność siebie.


W trakcie zajęć poruszone zostały także zagadnienia związane z aktywnymi formami wsparcia oferowanymi przez urzędy pracy, które mogą pomóc osobom bezrobotnym w dalszym rozwoju zawodowym.

Warsztaty miały na celu nie tylko przekazanie uczestnikom wiedzy na temat dostępnych form wsparcia, lecz także wzmocnienie ich motywacji do podejmowania działań na rzecz własnego rozwoju zawodowego. Spotkanie podkreśliło znaczenie idei uczenia się przez całe życie jako kluczowego elementu aktywizacji zawodowej. Uczestnicy uzyskali praktyczne informacje oraz inspirację do świadomego planowania swojej ścieżki zawodowej, co może realnie przełożyć się na ich większą aktywność i skuteczność na rynku pracy.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Anna Pliszka, doradca zawodowy MUP Olsztyn - 1. Anna Pliszka, doradca zawodowy MUP Olsztyn
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Anna Pliszka, doradca zawodowy MUP Olsztyn - 1. Anna Pliszka, doradca zawodowy MUP Olsztyn Zdjęcie galerii artykułu: 2. Doradcy zawodowi MUP Olsztyn z uczestnikami porady grupowej - 2. Doradcy zawodowi MUP Olsztyn z uczestnikami porady grupowej Zdjęcie galerii artykułu: 3. Doradcy zawodowi MUP Olsztyn Agnieszka Gawin-Citko i Anna Pliszka - 3. Doradcy zawodowi MUP Olsztyn Agnieszka Gawin-Citko i Anna Pliszka

Spotkanie dla przedsiębiorców z Powiatu Braniewskiego

W dniu 08.04.2025 r. w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Braniewie we współpracy doradcami z Ośrodka Wsparcia Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu zorganizowano spotkanie dla przedsiębiorców z Powiatu Braniewskiego. Przedstawiono informacje w zakresie możliwości wsparcia organizacyjnego dla przedsiębiorstw społecznych. Uczestnicy uzyskali szczegółowe informacje dotyczące możliwości finansowania na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym oraz na utrzymanie miejsca pracy. W spotkaniu uczestniczyło 6 przedsiębiorców.


Samozatrudnienie - Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Urząd Skarbowy bez tajemnic

We wtorek 15 kwietnia 2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie odbyło się spotkanie z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Giżycku oraz Urzędu Skarbowego w Giżycku pn. „Samozatrudnienie- Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Urząd Skarbowy bez tajemnic 2025".

Na spotkanie zaprosiliśmy osoby planujące założenie działalności gospodarczej, a także osoby, które stosunkowo niedawno podjęły działalność gospodarczą.

Prowadzący przedstawili najważniejsze informacje związane z podejmowanym samozatrudnieniem, m. in. obowiązujące przepisy, niezbędne formalności, terminy, stosowane ulgi, formy opodatkowania.

 

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Przywitanie uczestników spotkania przez Kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej - 1. Przywitanie uczestników spotkania przez Kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Przywitanie uczestników spotkania przez Kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej - 1. Przywitanie uczestników spotkania przez Kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej Zdjęcie galerii artykułu: 2. Wystąpienie Zastępcy Dyrektora PUP w Węgorzewie podczas spotkania - 2. Wystąpienie Zastępcy Dyrektora PUP w Węgorzewie podczas spotkania Zdjęcie galerii artykułu: 3. Wykład prowadzony przez pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - 3. Wykład prowadzony przez pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Zdjęcie galerii artykułu: 4. Wykład przedstawiciela ZUS na sali konferencyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie - 4. Wykład przedstawiciela ZUS na sali konferencyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Węgorzewie

Spotkanie z młodzieżą Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie.

Za nami kolejne spotkanie z młodzieżą szkolną! 2 i 3 kwietnia 2025 r. pracownicy EURES mieli przyjemność spotkać się z uczniami trzech ostatnich klas Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie. Uczestnicy spotkań zapoznali się z misją, którą EURES realizuje już od ponad 30 lat, polegającą m.in. na:

  • ułatwianiu swobodnego przepływu pracowników pomiędzy państwami członkowskimi EURES,
  • dopasowywaniu poszukujących pracy i pracodawców,
  • promowaniu mobilności zawodowej na terenie Europy.
  • informowaniu o warunkach życia i pracy w krajach członkowskich.

Na zakończenie, młodzież mogła spróbować swoich sił w konkursie na temat Unii Europejskiej i wygrać ciekawe nagrody.

Dziękujemy za zaproszenie i miłą atmosferę, a młodzieży życzymy powodzenia w budowaniu kariery zawodowej!

Zdjęcie galerii artykułu: 01. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie - 01. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie
Zdjęcie galerii artykułu: 01. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie - 01. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie Zdjęcie galerii artykułu: 02. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie - 02. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie Zdjęcie galerii artykułu: 03. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie - 03. Pracownik EURES przedstawiający prezentację uczniom Zespołu Szkół Mechaniczno-Energetycznych w Olsztynie Zdjęcie galerii artykułu: 04. Nagrody dla uczniów w konkursie wiedzy o Unii Europejskiej - 04. Nagrody dla uczniów w konkursie wiedzy o Unii Europejskiej

Trzydzieste Elbląskie Targi Pracy

9 kwietnia 2025 roku odbyła się trzydziesta, jubileuszowa edycja Elbląskich Targów Pracy. Organizatorami byli: Prezydent Elbląga Michał Missan, Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu oraz Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Elblągu.

Zespół EURES miał przyjemność spotkać się z uczestnikami przy stoisku z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie i odpowiedzieć na liczne pytania dotyczące:

  • ofert pracy w krajach UE/EFTA,
  • warunków życia i pracy za granicą,
  • wsparcia oferowanego przez sieć EURES.

Dziękujemy wszystkim odwiedzającym za zainteresowanie oraz inspirujące rozmowy.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Grupa ludzi na tle stoiska  WUP podczas Targów Pracy - 1. Grupa ludzi na tle stoiska  WUP podczas Targów Pracy
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Grupa ludzi na tle stoiska  WUP podczas Targów Pracy - 1. Grupa ludzi na tle stoiska  WUP podczas Targów Pracy Zdjęcie galerii artykułu: 2. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn - 2. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn Zdjęcie galerii artykułu: 3. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn - 3. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn Zdjęcie galerii artykułu: 4. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn - 4. Konsultacje indywidualne na temat EURES przy stoisku WUP Olsztyn

Akcja ,,Stawiamy na Swoich’’ - SmartFinanse

W ramach akcji "Stawiamy na swoich" odwiedziliśmy wyjątkowe miejsce na mapie Pisza – SmartFinanse - doradztwo kredytowo-ubezpieczeniowe Justyna Kuliś.
To właśnie tutaj klienci otrzymują kompleksową pomoc w świecie finansów i ubezpieczeń – bez stresu, z pełnym wsparciem i w przyjaznej atmosferze.

Oferta SmartFinanse obejmuje:

Kredyty:

  • hipoteczny
  • gotówkowy
  • firmowy
  • leasingi

Ubezpieczenia:

  • domów i mieszkań
  • firmowe
  • OC/AC
  • rolnych
  • na życie
  • turystycznych
  • NNW
  • OC w życiu prywatnym

SmartFinanse współpracuje z największymi bankami i towarzystwami ubezpieczeniowymi, dzięki czemu otrzymujesz ofertę skrojoną na miarę Twoich potrzeb.

Zadzwoń, umów się na spotkanie lub konsultację online – i sprawdź, co Pani Justyna Kuliś może dla Ciebie zrobić.

Kontakt:
Pisz, ul. Kochanowskiego 11D
500 634 404
justynakulis@smartfinanse.com

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Pani Justyna Kuliś - 1. Pani Justyna Kuliś
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Pani Justyna Kuliś - 1. Pani Justyna Kuliś Zdjęcie galerii artykułu: 2. Oferta firmy SmartFinanse - 2. Oferta firmy SmartFinanse

Targi Pracy i Edukacji 2025 – Twój start w przyszłość

4 kwietnia 2025 r. w  Hali Sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. Bojowników o Polskość Mazur w Piszu odbyły się Targi Pracy i Edukacji organizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Piszu pod honorowym patronatem Starosty Piskiego Andrzeja Waldemara Nowickiego.

Uroczystego otwarcia dokonali: Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu Monika Ryży, Starosta Piski Andrzej  Waldemar Nowicki.

W wydarzeniu wzięli udział:

  • Członkowie Powiatowej Rady Rynku Pracy z Wicestarostą Jerzym Wojciechem Małeckim,
  • Przewodnicząca Rady Powiatu Irena Jatkowska,
  • Wicedyrektor ds. Rynku Pracy Wojciech Krztoń.
  • Dyrektorzy szkół, służby mundurowe, pracodawcy, uczniowie.

Co czekało na uczestników:

  • Google VR,
  • Profesjonalne zdjęcia do CV,
  • Konsultacje CV z pośrednikiem pracy.

Nie zabrakło też szkół ponadpodstawowych i policealnych, które zaprezentowały oferty edukacyjne na rok szkolny 2025/2026 pomagając młodzieży w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej.

Szkoły przygotowały również wiele atrakcji na swoich stanowiskach, które cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających.

W Targach Pracy i Edukacji wzięło udział ponad 1000 osób.

Wystawcy Targów Pacy i Edukacji Twój Start w Przyszłość:

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Piszu,
  • Urząd Skarbowy w Piszu,
  • Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piszu,
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Piszu,
  • Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Piszu,
  • Działdowska Agencja Rozwoju S.A.
  • Pisz - Ośrodek ZDZ,
  • Fundacja Wsparcia Nauki i Biznesu,
  • Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Olsztynie,
  • Zespół Placówek Kształcenia Ustawicznego w Piszu,
  • Zespół Szkół nr 1 w Białej Piskiej,
  • II Liceum Ogólnokształcące w Piszu,
  • Zespół Szkół Ogólnokształcących w Orzyszu,
  • I Liceum Ogólnokształcące w Piszu,
  • Zespół Szkół Leśnych w Rucianem-Nidzie,
  • Zespół Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu,
  • Centrum Integracji Społecznej - BETEL,
  • Paged Morąg Spółka Akcyjna,
  • Dino Polska,
  • IKSPD Dariusz Kupiec w Ełku McDonald's,
  • Mazurski Raj Hotel, Marina & Spa,
  • Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej,
  • WCR Ełk,
  • Komenda Powiatowa Policji w Piszu,
  • 44 Batalion Lekkiej Piechoty Wojsk Obrony Terytorialnej,
  • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Piszu,
  • Mers-MED Stowarzyszenie MERSONIA,
  • Zespół Placówek Edukacyjnych Ośrodek Wsparcia i Testów w Olsztynie,
  • Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie,
  • Romek Piątek Foto,
  • Auto Prestige Performance - „Auto Serwis, Wrap & Detailing Studio”,
  • D&D Landtechnika,
  • InfoPisz,
  • Powiat Piski
Zdjęcie galerii artykułu: 01. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji 2025 - 01. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji 2025
Zdjęcie galerii artykułu: 01. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji 2025 - 01. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji 2025 Zdjęcie galerii artykułu: 02. Od lewej Pan Wojciech Krztoń Wicedyrektor WUP w Olsztynie  Pani Monika Ryży  Dyrektor PUP oraz Pani Irena Jatkowska  Przewodnicząca Rady Powiatu Pisz podczas Targów - 02. Od lewej Pan Wojciech Krztoń Wicedyrektor WUP w Olsztynie  Pani Monika Ryży  Dyrektor PUP oraz Pani Irena Jatkowska  Przewodnicząca Rady Powiatu Pisz podczas Targów Zdjęcie galerii artykułu: 03. Stanowisko WUP w Olsztynie na Targach Pracy i Edukacji 2025 - 03. Stanowisko WUP w Olsztynie na Targach Pracy i Edukacji 2025 Zdjęcie galerii artykułu: 04. Stanowisko Zespołu Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu - 04. Stanowisko Zespołu Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu Zdjęcie galerii artykułu: 05. Stanowisko Hotelu Mazurski Raj - 05. Stanowisko Hotelu Mazurski Raj Zdjęcie galerii artykułu: 06. Stanowisko Auto Prestige Perfornance–Wrap Detailing Studio - 06. Stanowisko Auto Prestige Perfornance–Wrap Detailing Studio Zdjęcie galerii artykułu: 07. Stanowisko Usług Ratowniczych Mers-MED Mariusz Klisiatys - 07. Stanowisko Usług Ratowniczych Mers-MED Mariusz Klisiatys Zdjęcie galerii artykułu: 08. Pracownicy PUP w Piszu - 08. Pracownicy PUP w Piszu Zdjęcie galerii artykułu: 09. Atrakcje na stanowisku Zespołu Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu - 09. Atrakcje na stanowisku Zespołu Szkół Zawodowych z Biblioteką Pedagogiczną w Piszu Zdjęcie galerii artykułu: 10. Od lewej  Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu Pani Monika Ryży obok Starosta Piski Pan Andrzej Waldemar Nowicki na środku  Przewodnicząca Rady Powiatu Pisz Pani Irena Jatkowska obok Wice - 10. Od lewej  Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu Pani Monika Ryży obok Starosta Piski Pan Andrzej Waldemar Nowicki na środku  Przewodnicząca Rady Powiatu Pisz Pani Irena Jatkowska obok Wice

„Kariera i kompetencje – wyprawa na K-2”

W piątek, 11 kwietnia 2025 r. w Zespole Szkół w Biskupcu odbyła się III edycja wydarzenia „Kariera i kompetencje – wyprawa na K-2”.

Przy stoisku WUP młodzież miała okazję poznać możliwości, które daje EURES, a także wziąć udział w quizie i grze o EURES i Unii Europejskiej.

Była to świetna sposobność, aby dowiedzieć się, jak działa rynek pracy w Europie i jakie otwierają się przed nami perspektywy. Podejmowanie pracy za granicą w ramach sieci EURES to jeden z najbezpieczniejszych sposobów rozpoczęcia kariery zawodowej poza Polską.

Dziękujemy, że byliście z nami – razem sięgamy wyżej!

Stoisko WUP podczas wydarzenia Kariera i kompetencje – wyprawa na K-2
Stoisko WUP podczas wydarzenia Kariera i kompetencje – wyprawa na K-2

 


Działanie 7.2 Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących

Informacje o naborze

Termin naboru wniosków
10.03.2025 r. - 09.04.2025 r.

Termin rozstrzygnięcia naboru
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia naboru to czerwiec 2025 r.

Miejsce składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).

Sposób składania wniosków
Procedura składania wniosków o dofinansowanie projektów opisana została w rozdziale 1 Regulaminu wyboru projektów.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?
Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym: administracja publiczna, instytucje nauki i edukacji, instytucje wspierające biznes, organizacje społeczne i związki wyznaniowe, partnerstwa, partnerzy społeczni, przedsiębiorstwa, służby publiczne.

Na co można otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektów może być realizowana aktywizacja zawodowa kobiet w celu poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Zakres wsparcia może obejmować instrumenty i usługi rynku pracy, np.:

  • pośrednictwo pracy,
  • poradnictwo zawodowe,
  • szkolenia zawodowe,
  • staże,

lub inne działania przyczyniające się do aktywizacji zawodowej lub poprawy sytuacji uczestniczki na rynku pracy.

Nie mogą być realizowane roboty publiczne i działania służące rozwojowi przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Kryteria wyboru projektów
Kryteria wyboru projektów stanowią załącznik nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
90%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
8 016 712,94 zł

Niezbędne dokumenty

Regulamin wyboru projektów
Regulamin wyboru projektów w ramach Działania 7.2 programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.

Wzór wniosku o dofinansowanie
Wzór wniosku o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów.

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Procedura odwoławcza opisana została w rozdziale 6 Regulaminu wyboru projektów.

Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru można kierować do:

  • pracownika ds. informacji i promocji w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie:
ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn (pokój 605, VI piętro),
e-mail: m.palyska@up.gov.pl,
telefon: 89 522 79 55,
w godzinach: poniedziałek – piątek: 8.00-14.00;
  • pracowników sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) w woj. warmińsko-mazurskim.

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ) dla Działania 7.2 - 10.03.2025

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ nr 2) dla Działania 7.2 - 20.03.2025

Zestawienie pytań i odpowiedzi (FAQ nr 3) dla Działania 7.2 - 04.04.2025

Załączniki

ogłoszenie o naborze 7.2_2025
ogłoszenie o naborze 7.2_2025.pdf 191 KB
Regulamin wyboru projektów 7.2_2025
Regulamin wyboru projektów 7.2_2025.pdf 578 KB
Załączniki do Regulaminu wyboru projektów 7.2_2025
Załączniki do Regulaminu wyboru projektów 7.2_2025.zip 5420 KB
Komunikat o unieważnieniu naboru w Działaniu 7.2
Komunikat o unieważnieniu naboru w Działaniu 7.2.pdf 157 KB

Unieważnienie naboru w Działaniu 7.2

14 kwietnia 2025 roku unieważnione1 zostaje postępowanie w zakresie wyboru projektów do dofinansowania w ramach naboru nr FEWM.07.02-IP.01-001/25 w Działaniu 7.2 „Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących” FEWiM 2021-2027.

Decyzja o unieważnieniu naboru podyktowana jest planowanym w najbliższym czasie wejściem w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia (10 kwietnia br. ustawa została podpisana przez Prezydenta RP), która zastąpi dotychczasową ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Przewidywana zmiana przepisów prawa krajowego ma bezpośredni wpływ na brzmienie kryteriów wyboru projektów obowiązujących w naborze nr FEWM.07.02-IP.01-001/25, co w myśl zapisów art. 58 ust. 1 pkt 3 ustawy wdrożeniowej2 oznacza, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą prawną.

Jednocześnie zapewniamy Państwa, że podejmujemy pilne prace zmierzające do powtórzenia naboru w Działaniu 7.2. Dokładamy wszelkich starań, aby zmiany w dokumentacji naborowej zostały wprowadzone jak najszybciej. Na bieżąco będziemy publikować najważniejsze informacje o stanie przygotowań do ponownego ogłoszenia naboru. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z pracownikiem ds. informacji i promocji w WUP: tel. 89 522 79 55, e-mail: m.palyska@up.gov.pl.

 

1 Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, informacja o unieważnieniu postępowania nie stanowi podstawy do wniesienia protestu, o którym mowa w art. 63 tejże ustawy.
2 ustawa wdrożeniowa – ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027.


Zawiadomienie o kolejnej zmianie wyniku postępowania

Na stronie BIP zamieszczono zawiadomienie o kolejnej zmianie wyniku postępowania na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych (LG.332.15.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Działanie 7.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych - projekty powiatowych urzędów pracy

Działanie 7.1 – Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych - projekty powiatowych urzędów pracy.


Działanie 7.2 – Poprawa sytuacji zawodowej osób pracujących - wsparcie zawodowe osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, na umowach cywilno-prawnych oraz osób ubogich pracujących.


Działanie 7.3 – Profesjonalizacja kadr instytucji rynku pracy - doskonalenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych m.in. pracowników publicznych służb zatrudnienia.


Działanie 7.7 – Outplacement - wsparcie dla osób zwolnionych, zagrożonych zwolnieniem lub przewidzianych do zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracownika.


Działanie 7.8 – Aktywizacja zawodowa obywateli państw trzecich - wsparcie cudzoziemców w procesie integracji na rynku pracy.


XV Targi Pracy i Edukacji 2025

01.04.2025 r. Powiatowy Urząd w Lidzbarku Warmińskim zorganizował XV Targi Pracy i Edukacji 2025 r. pod Honorowym Patronatem Starosty Lidzbarskiego.

W wydarzeniu uczestniczyło ponad 500 osób, w tym liczne firmy, instytucje edukacyjne, przedstawiciele służb mundurowych, instytucje publiczne oraz doradcze, które zaprezentowały szeroki wachlarz ofert pracy i możliwości rozwoju zawodowego.
Targi były doskonałą okazją, aby uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych mogli zdobyć cenne informacje na temat możliwości dalszego kształcenia, zapoznać się z ofertą szkół na rok szkolny 2025/2026. Targi były również niezwykłą szansą dla mieszkańców powiatu lidzbarskiego, aby  zapoznać się z aktualnymi ofertami na rynku pracy i spotkać z potencjalnymi pracodawcami.      

Wszyscy uczestnicy wydarzenia mogli również skorzystać ze stanowiska przygotowanego przez nasz urząd m.in. zanurzyć się w wirtualny świat zawodów  korzystając z GOGLI VR, zrobić profesjonalne zdjęcie do CV i skonsultować swój życiorys zawodowy z pośrednikiem pracy, które dostarczył praktycznych wskazówek na temat budowania kariery zawodowej i rozwoju kompetencji. 

Dodatkowa atrakcją w trakcie targów były konkursy zorganizowane przez lokalne firmy i możliwość wygrania cennych nagród.

W ramach Targów:

  • Rozstrzygnęliśmy konkurs „Kobieta Biznesu Powiatu Lidzbarskiego”. Zwyciężczynią została Pani Ewelina Gowkielewicz, właścicielka kwiaciarni "Storczyk" w Ornecie.
  • Wyłoniliśmy zwycięzców konkursu fotograficznego „Zawodowe Inspiracje” skierowanego do uczniów klas VIII. Nagrodziliśmy 15 uczniów, a I miejsce zajęła Maja Lewczyszyn ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Lidzbarku Warmińskim. Nagrodę ufundowała Niepubliczna Szkoła Policealna w Lidzbarku Warmińskim – dziękujemy Dariuszowi Lange.
  • Polmlek zorganizował konkurs „Fabryka Smaków – Twoje Nowe Mleczne Cudo”. I miejsce w konkursie zdobył Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Lidzbarku Warmińskim.
  • Gymbox - Lidzbark Warmiński również przygotował konkurs na swoim stanowisku, w którym nagrody obejmowały m.in. wejściówki na siłownię.

Dziękujemy wszystkim wystawcom za udział w targach oraz uczestnikom za aktywny udział. Mamy nadzieję, że wydarzenie przyczyni się do nawiązania nowych kontaktów zawodowych i otworzy drzwi do ciekawych możliwości zawodowych i edukacyjnych. Do zobaczenia za rok na kolejnych targach pracy i edukacji.

 

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 1. Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 1. Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej Zdjęcie galerii artykułu: 2. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji - 2. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji Zdjęcie galerii artykułu: 3. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji - 3. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji Zdjęcie galerii artykułu: 4. Stoisko służb mundurowych - 4. Stoisko służb mundurowych Zdjęcie galerii artykułu: 5. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji - 5. Uczestnicy Targów Pracy i Edukacji Zdjęcie galerii artykułu: 6. Uczestnicy Targów podczas próbowania swoich sił przy lutowaniu - 6. Uczestnicy Targów podczas próbowania swoich sił przy lutowaniu Zdjęcie galerii artykułu: 7. Stoisko PUP w Lidzbarku Warmińskim i okulary VR - 7. Stoisko PUP w Lidzbarku Warmińskim i okulary VR Zdjęcie galerii artykułu: 8. Młodzież uczestnicząca w Targach - 8. Młodzież uczestnicząca w Targach Zdjęcie galerii artykułu: 9. Stoisko PUP w Lidzbarku Warmińskim - 9. Stoisko PUP w Lidzbarku Warmińskim

Asertywność w poszukiwaniu pracy – klucz do sukcesu zawodowego!

31 marca 2025 roku odbyły się warsztaty doradcze poświęcone asertywności w poszukiwaniu pracy. Spotkanie poprowadziła doradczyni zawodowa, pani Aleksandra Spirydon, w ramach grupowego poradnictwa zawodowego. Głównym celem wydarzenia było wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności, które pozwolą im skuteczniej komunikować swoje potrzeby, pewniej prezentować swoje kompetencje i świadomie podejmować decyzje zawodowe.

Co działo się na warsztatach?

Podczas spotkania uczestnicy aktywnie brali udział w ćwiczeniach praktycznych, analizowali rzeczywiste sytuacje rekrutacyjne oraz dzielili się swoimi doświadczeniami. Warsztaty przebiegały w atmosferze pełnej zaangażowania, wzajemnej motywacji i wsparcia. Kluczowe zagadnienia poruszane podczas zajęć to:

  • Jak pewnie wyrażać swoje oczekiwania i potrzeby wobec pracodawców?
  • Jak odmawiać propozycjom, które nam nie odpowiadają, bez poczucia winy?
  • Jak budować pewność siebie podczas rozmów kwalifikacyjnych?
  • Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami rekruterów?
  • Jak skutecznie negocjować warunki zatrudnienia?

Dlaczego asertywność w poszukiwaniu pracy jest tak ważna?

Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie” – to przede wszystkim sztuka świadomego zarządzania swoją karierą i komunikowania się w sposób pewny, ale z szacunkiem dla innych. W poszukiwaniu pracy oznacza to:

  • Umiejętność jasnego wyrażania swoich kompetencji i oczekiwań.
  • Skuteczne prezentowanie się na rozmowach kwalifikacyjnych.
  • Świadome podejmowanie decyzji dotyczących przyszłej pracy.
  • Unikanie sytuacji, w których kandydat czuje się zmuszony do przyjęcia niekorzystnych warunków.
  •  Budowanie pewności siebie, co wpływa na pozytywne pierwsze wrażenie i lepszą samoocenę.

Współczesny rynek pracy wymaga nie tylko wysokich kompetencji zawodowych, ale także umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, negocjacja czy odporność na stres. Dlatego asertywność staje się kluczowym narzędziem dla każdego, kto chce nie tylko znaleźć pracę, ale także świadomie budować swoją ścieżkę kariery.

To dopiero początek!

Ogromne zainteresowanie tematyką warsztatów pokazuje, jak ważna jest nauka asertywności w kontekście zawodowym. To z pewnością nie ostatnie spotkanie tego typu – już teraz planowane są kolejne edycje! Stale staramy się poszerzać i dostosowywać tematykę zajęć do zmian, jakie niesie rynek pracy, aby jak najlepiej wspierać uczestników w ich drodze zawodowej. Asertywność na rynku pracy jest niezwykle istotna – pozwala nie tylko skuteczniej szukać zatrudnienia, ale także budować długofalowe i satysfakcjonujące relacje zawodowe.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy podczas warsztatów - 1. Doradca zawodowy podczas warsztatów
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy podczas warsztatów - 1. Doradca zawodowy podczas warsztatów Zdjęcie galerii artykułu: 2. Uczestnicy grupowej porady zawodowej - 2. Uczestnicy grupowej porady zawodowej

Spotkanie infomracyjne „DROGOWSKAZ”– wsparcie dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Spotkanie informacyjne „DROGOWSKAZ” w PUP Mrągowo – wsparcie dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

27 marca 2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie odbyło się kolejne spotkanie informacyjne z cyklu „DROGOWSKAZ – informacja o formach wsparcia osób bezrobotnych i poszukujących pracy”. To wydarzenie, skierowane do osób chcących aktywnie poszukiwać zatrudnienia, stanowiło cenne źródło informacji o możliwościach wsparcia oraz aktualnej sytuacji na rynku pracy.

Kluczowe tematy spotkania:

Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję zdobyć istotne informacje na temat:
Lokalnego rynku pracy – omówiono jego strukturę, branże o największym zapotrzebowaniu oraz zawody deficytowe.
Form wsparcia oferowanych przez PUP Mrągowo, w tym dla osób młodych oraz długotrwale bezrobotnych.
Podnoszenia kwalifikacji – przedstawiono dostępne kursy i szkolenia ułatwiające znalezienie pracy.
Rozwoju umiejętności miękkich – przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych i autoprezentacja.

Nowej ustawy o rynku pracy – zmiany wprowadzające nowoczesne rozwiązania w systemie zatrudnienia.

Nowa ustawa o rynku pracy – co zmienia?

W trakcie spotkania doradca zawodowy przedstawił założenia reformy rynku pracy, która została niedawno przyjęta przez Sejm. Nowe regulacje mają na celu:
Unowocześnienie urzędów pracy – dostosowanie ich do współczesnych wyzwań.
Lepsze dopasowanie instrumentów wsparcia do realnych potrzeb osób bezrobotnych.
Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi wspomagających poszukiwanie pracy.

Dlaczego świadomość lokalnego rynku pracy jest tak ważna?

Dla osób bezrobotnych i poszukujących zatrudnienia kluczowe jest posiadanie aktualnej wiedzy o lokalnym rynku pracy. Świadomość tego, jakie zawody są najbardziej poszukiwane, jakie kompetencje warto rozwijać oraz jakie formy wsparcia są dostępne, znacząco zwiększa szanse na zatrudnienie.

Znajomość trendów na rynku pracy – umożliwia efektywne planowanie kariery.
Podnoszenie kwalifikacji – daje możliwość zdobycia atrakcyjnej pracy.
Indywidualne doradztwo zawodowe – pozwala dostosować ścieżkę kariery do własnych możliwości i aspiracji.
Dostęp do ofert pracy – zwiększa szanse na znalezienie odpowiedniego zatrudnienia.
Wsparcie dla osób młodych i długotrwale bezrobotnych – programy ułatwiające wejście na rynek pracy.

Rozwój umiejętności miękkich – kluczowe kompetencje, takie jak komunikacja czy autoprezentacja, są niezbędne w procesie rekrutacyjnym.

Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie regularnie organizuje spotkania informacyjne, które pomagają osobom bezrobotnym i poszukującym pracy lepiej odnaleźć się na rynku zatrudnienia. Takie inicjatywy zwiększają świadomość uczestników i umożliwiają im podjęcie skutecznych działań w kierunku znalezienia pracy.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon - 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon - 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon Zdjęcie galerii artykułu: 2. Uczestnicy spotkania - 2. Uczestnicy spotkania

Bezpieczny Internet i praca w Policji – spotkanie informacyjne

26 marca 2025 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mrągowie odbyło się spotkanie informacyjne w ramach grupowej informacji zawodowej. Wydarzenie prowadziła doradca zawodowy Aleksandra Spirydon we współpracy z podkomisarz Pauliną Karo z Komendy Powiatowej Policji w Mrągowie. Tematem spotkania były zagrożenia w sieci oraz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, a także przedstawienie oferty pracy w Policji.

Bezpieczny Internet – ochrona przed cyber zagrożeniami.

Podczas spotkania Pani Paulina Karo oraz doradca zawodowy omówili zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu, takie jak oszustwa internetowe, wyłudzenia danych oraz cyberprzemoc. Uczestnicy poznali praktyczne zasady ochrony przed cyberprzestępcami oraz sposoby na unikanie zagrożeń w sieci.

Podkreślono również pozytywne aspekty Internetu jako narzędzia wspierającego rozwój zawodowy. Omówiono możliwości korzystania z kursów online, platform z ofertami pracy oraz narzędzi do budowania sieci kontaktów zawodowych. Dzięki świadomemu i bezpiecznemu korzystaniu z Internetu osoby poszukujące zatrudnienia mogą skuteczniej rozwijać swoją karierę oraz zwiększać swoje szanse na rynku pracy.

Praca w Policji – szansa na stabilne zatrudnienie

Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi rekrutacji do Policji. Omówiono proces naboru, wymagane kwalifikacje oraz perspektywy rozwoju w służbie. Przedstawiono również korzyści wynikające z pracy w Policji, takie jak stabilność zatrudnienia, możliwość awansu oraz szeroki zakres działań podejmowanych przez funkcjonariuszy.

Wieloletnia współpraca PUP i Komendy Policji w Mrągowie

Komenda Powiatowa Policji w Mrągowie od wielu lat współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy, organizując cykliczne spotkania mające na celu podnoszenie świadomości społecznej oraz zachęcanie do podejmowania służby w Policji. Dzięki tej współpracy osoby bezrobotne mogą dowiedzieć się o aktualnych możliwościach zatrudnienia w służbach mundurowych, a także zyskać cenne informacje na temat bezpieczeństwa w sieci.

Współpraca pomiędzy instytucjami jest niezwykle ważna, ponieważ umożliwia skuteczniejsze dotarcie do osób poszukujących pracy, dostarczając im rzetelnej wiedzy oraz wsparcia w planowaniu kariery zawodowej. Policja nie tylko dba o bezpieczeństwo publiczne, ale także angażuje się w edukację i profilaktykę, co przyczynia się do zwiększenia świadomości na temat zagrożeń współczesnego świata.

Powiatowy Urząd Pracy w Mrągowie planuje organizację kolejnych spotkań o podobnej tematyce, aby wspierać osoby bezrobotne w znalezieniu pracy oraz podnosić ich świadomość w kwestiach bezpieczeństwa internetowego.
Udział w takich wydarzeniach to doskonała okazja do zdobycia cennych informacji, rozwinięcia kompetencji cyfrowych i zawodowych, a także poznania aktualnych ofert pracy.

Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon - 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon
Zdjęcie galerii artykułu: 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon - 1. Doradca zawodowy PUP – Aleksandra Spirydon Zdjęcie galerii artykułu: 2. Uczestnicy spotkania informacyjnego - 2. Uczestnicy spotkania informacyjnego

Wykaz zawodów

WYKAZ ZAWODÓW


Wykaz zawodów, w  których może być dokonywana pracodawcom refundacja wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników młodocianych odbywających przygotowanie zawodowe
 
Zgodnie z przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 roku, samorząd województwa jest zobowiązany do określenia i ogłaszania w dzienniku urzędowym województwa, wykazu zawodów, w  których może być dokonywana pracodawcom refundacja wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników młodocianych odbywających przygotowanie zawodowe.

Wykaz zawodów jest przygotowywany po zasięgnięciu opinii wojewódzkiej rady rynku pracy, na podstawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, przy uwzględnieniu zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności na rynku pracy określonego w szczególności w prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie przygotowując wykaz zawodów:
 

  1. przeprowadza konsultacje z regionalnymi aktorami rynku pracy, w tym z: 
  • Warmińsko-Mazurską Komendą Wojewódzką Ochotnicze Hufce Pracy,
  • Kuratorium Oświaty,
  • Warmińsko-Mazurską Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości,
  • Zrzeszeniem Prywatnego Handlu i Usług,
  • Olsztyńską Lożą Business Centre Club,
  • Warmińsko-Mazurskim Związkiem Pracodawców Prywatnych,
  • powiatowymi urzędami pracy z województwa warmińsko-mazurskiego. 
  1. dokonuje analizy zasadności wprowadzenia lub usunięcia zawodu w oparciu o zgromadzone dane dotyczące: 
  • obowiązujących przepisów prawnych;
  • obowiązującego wykaz zawodów, w których prowadzi się naukę zawodu młodocianych pracowników u pracodawców rzemieślników (opracowanego przez Związek Rzemiosła Polskiego);
  • dotychczasowej refundacji pracodawców zatrudniających młodocianych pracowników;
  • analiz i prognoz rynku pracy przygotowywanych przez WUP w Olsztynie.

 
Refundacją kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników młodocianych odbywających przygotowanie zawodowe zajmuje się Warmińsko-Mazurska Komenda Wojewódzka Ochotnicze Hufce Pracy - „Refundacja wynagrodzeń młodocianych pracowników".
 
 
UCHWAŁY

Uchwała nr 15/257/25/VII Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 1 kwietnia 2025 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę".
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 01.04.2025 r.
Rocznik: 2025
Pozycja: 1648
Plik do pobrania: https://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2025/1648/

 

Uchwała nr 16/280/24/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 16 kwietnia 2024 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę".
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 19.04.2024 r.
Rocznik: 2024
Pozycja: 2306
Plik do pobrania: https://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2024/2306/


Uchwała nr 53/805/23/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 28 listopada 2023 roku zmieniającą uchwałę w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę".
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 5.12.2023 r.
Rocznik: 2023
Pozycja: 5983
Plik do pobrania: http://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2023/5983/


Uchwała nr 17/216/23/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 11 kwietnia 2023 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 18.04.2023 r.
Rocznik: 2023
Pozycja: 2122
Plik do pobrania: http://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2023/2122/


Uchwała nr 28/336/22/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 7 czerwca 2022 roku zmieniająca Uchwałę Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie określenia w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 21 czerwca 2022 r.
Rocznik: 2022
Pozycja: 2881
Plik do pobrania: http://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2022/2881/


Uchwała nr 19/223/22/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 13 kwietnia 2022 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 22 kwietnia 2022 r.
Rocznik: 2022
Pozycja: 1977
Plik do pobrania: http://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2022/1977/


Uchwała nr 17/185/21/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 6 kwietnia 2021 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 14 kwietnia 2021 r.
Rocznik: 2021
Pozycja: 1377
Plik do pobrania: http://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/legalact/2021/1377/


 
Uchwała nr 11/119/20/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 10 marca 2020 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 18 marca 2020
Rocznik: 2020
Pozycja: 1425

Uchwała nr 15/205/19/VI Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 marca 2019 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"
 
Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 29 marca 2019
Rocznik: 2019
Pozycja: 1626

Uchwała nr 14/296/18/V Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 20 marca 2018 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 9 kwietnia 2018
Rocznik: 2018
Pozycja: 1629

Uchwała nr 49/733/17/V Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 16 sierpnia 2017 roku zmieniająca uchwałę w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę" 

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 25 sierpnia 2017 
Rocznik: 2017
Pozycja: 3467

Uchwała nr 24/274/17/V Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 11 kwietnia 2017 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę" 

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 20 kwietnia 2017 
Rocznik: 2017
Pozycja: 1876

Uchwała nr 22/349/16/V Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 12 kwietnia 2016 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę" 

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 20 kwietnia 2016 
Rocznik: 2016
Pozycja: 1783

Uchwała nr 14/120/15/V Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 10 marca 2015 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę" 

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 20 marca 2015 
Rocznik: 2015
Pozycja: 1034

Uchwała nr 52/689/13/IV Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 15  października 2013 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 29 października 2013 
Rocznik: 2013
Pozycja: 2972

Uchwała nr 47/611/11/IV Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 12 września 2011 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę" 

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Data ogłoszenia: 6 października 2011 
Rocznik: 2011
Nr dziennika: 146
Pozycja: 2297

Uchwała nr 36/703/10/III Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 27 lipca 2010 roku w sprawie określenia „Wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę może być dokonywana refundacja kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne poniesionych przez pracodawcę"

Uchwała ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego 
Data ogłoszenia: 19 listopada 2010 
Rocznik: 2010
Nr dziennika: 185
Pozycja: 2375
 


Zawiadomienie o zmianie wyniku postępowania

Na stronie BIP zamieszczono zawiadomienie o zmianie wyniku postępowania na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych (LG.332.15.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


FEWiM - pomoc techniczna

Województwo Warmińsko-Mazurskie / Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie uzyskało dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu „Pomoc techniczna FEWiM dla WUP Olsztyn na rok 2024". Dofinansowanie pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027.
 
Celem projektu jest zapewnienie sprawnego działania Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie jako instytucji zaangażowanej we wdrażanie FEWiM 2021-2027. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie jest Instytucją Pośredniczącą dla Działań 7.1, 7.2, 7.3, 7.7, 7.8 w ramach Priorytetu 7 Rynek pracy.
 
Działania prowadzone w projekcie będą koncentrowały się na:

  • finansowaniu wynagrodzenia kadry wykonującej zadania związane z FEWiM 2021-2027,
  • zapewnieniu pracownikom odpowiednich warunków do pracy (m. in. poprzez finansowanie kosztów wynajmu powierzchni biurowej),
  • zapewnieniu pracownikom możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnych formach szkoleniowych,
  • zapewnieniu pracownikom możliwości udziału w spotkaniach, grupach roboczych, konferencjach, itp. dotyczących wdrażania Funduszy Europejskich,
  • finansowaniu kontroli beneficjentów FEWiM 2021-2027,
  • organizowaniu działań edukacyjnych i informacyjnych (spotkania informacyjne dla potencjalnych beneficjentów FEWiM 2021-2027).

Wsparciem w ramach projektu zostaną objęci: pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie zaangażowani we wdrażanie FEWiM 2021-2027, beneficjenci i potencjalni beneficjenci programu, mieszkańcy województwa.
 
Efektem projektu będzie wyższa wydajność i skuteczność całego systemu instytucjonalnego oraz lepsze wyniki w zarządzaniu i wdrażaniu programu FEWiM 2021-2027.
 
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
 
Wartość projektu: 4 794 033,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 85% - 4 074 928,05 zł


Zawiadomienie o wyniku postępowania

Na stronie BIP zamieszczono zawiadomienie o wyniku postępowania na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych (LG.332.15.2025.BCz)

LINK DO OGŁOSZENIA


Regionalny Plan Działań na Rzecz Zatrudnienia w Województwie Warmińsko-Mazurskim na 2025 rok