Marzec w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie obfitował w spotkania, których rolą było wsparcie przyszłych przedsiębiorców na ścieżce zmierzającej do założenia własnej działalności gospodarczej.
W dniu 10 marca 2025 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie odbyła się prelekcja Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej skierowana do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej. Podczas spotkania słuchacze uzyskali informacje o warunkach jakie powinien spełniać lokal aby przedsiębiorca otrzymał zgodę na prowadzenie w nim działalności gospodarczej oraz jak przygotować się do kontroli inspektora sanepidu.
Przyszli przedsiębiorcy dowiedzieli się o zasadach przeprowadzania kontroli w tym m.in. jakie dokumenty należy przygotować do wglądu, jakie obszary sprawdzane są w zakładzie pracy podczas takiej wizyty oraz jakie warunki sanitarne należy zachować w zakładzie pracy w zależności od rodzaju planowanej działalności.
W spotkaniu udział wzięło 9 osób reprezentujących branże kosmetyczną i fryzjerską dlatego podczas prelekcji poruszono m.in. kwestie: konieczności wydzielania stref-pomieszczeń w salonie, wyposażenia gabinetów, prawidłowej dezynfekcji i sterylizacji używanych narzędzi i akcesoriów, czystości urządzeń sanitarnych, przechowywania i utylizowania odpadów, aktualnych badań sanitarno-epidemiologicznych oraz systemów wentylacji i klimatyzacji.
W dniu 18 marca w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie odbyły się prelekcje Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Działdowie oraz Urzędu Skarbowego w Działdowie skierowane do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Podczas spotkania specjaliści ZUS udzielili informacji nt. praw i obowiązków przedsiębiorcy wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych m.in. opłacania i rozliczania składek, zgłaszania do ubezpieczeń oraz obsługi i prowadzenia konta przedsiębiorcy.
Przedstawiciele US przedstawili informacje nt. obowiązków przedsiębiorcy wobec Urzędu Skarbowego tj. obowiązków podatkowych, wyboru formy opodatkowania, składaniu rozliczeń rocznych i korzystaniu z e-usług urzędu.
Spotkania były okazją do konsultacji ze specjalistami oraz do przekazania kompleksowych informacji przyszłym przedsiębiorcom. Specjalistom dziękujemy za zaangażowanie i czas poświęcony na przygotowanie wystąpienia oraz wsparcie kontrahentów urzędu profesjonalną wiedzą.