Публикатор

Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych

Podmiot ubiegający się o wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych powinien złożyć wniosek o wpis.
 
Zawiadomienie o wpisie wystawiane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie, zawiera:
 
  • nazwę i adres siedziby instytucji szkoleniowej,
  • datę wpisania do rejestru,
  • numer nadany instytucji szkoleniowej w tym rejestrze (tj. trzycyfrowy kod województwa określonego w przepisach o nomenklaturze jednostek terytorialnych dla celów statystycznych oraz kolejny numer porządkowy w rejestrze – np. 2.28/00001/2020).
 
Dokonując wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych należy posiadać kod Polskiej Klasyfikacji Działalności z grupy 85.5 – Pozaszkolne formy edukacji. Grupa ta obejmuje podklasy:
 
  • PKD 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych
  • PKD 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
  • PKD 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
  • PKD 85.59.A Nauka języków obcych
  • PKD 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
 
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
 
W przypadku braku informacji o prowadzeniu edukacji pozaszkolnej w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej - CEIDG, Krajowy Rejestr Sądowy - KRS), instytucja dołącza kopię aktualnego dokumentu, na którego podstawie prowadzi edukację pozaszkolną.
 
Wypełniony i podpisany wniosek o wpis należy przesłać za pośrednictwem Systemu Teleinformatycznego Obsługi Rejestrów (link do strony).
 
Stor RIS
  • System STOR pełni rolę skrzynki podawczej Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiadanie konta na www.praca.gov.pl umożliwia wypełnienie wybranego formularza, a następnie opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (patrz grafika poniżej, opcja 1 lub 2).
  • Wniosek można również przekazać elektronicznie nie posiadając ww. podpisów elektronicznych (opcja 3 – przekaż dane bez podpisu), wtedy trzeba go jednak wydrukować, opatrzyć własnoręcznym podpisem i wysłać pocztą, bądź dostarczyć osobiście do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie, w Punkcie Przyjmowania Korespondencji (pok. 117, I piętro).



W razie problemów z wypełnieniem wniosku w wersji elektronicznej ze strony internetowej: https://www.praca.gov.pl/formularze/wizualizacja/pdf?kodFormularza=RIS-WNI, możliwy jest do pobrania wniosek w wersji PDF.
 
Bardzo prosimy o wypełnienie pola z adresem e-mail, dzięki któremu Urząd będzie mógł kontaktować się z Państwem w istotnych sprawach.
 
Prowadzenie rejestru w formie elektronicznej umożliwia sprawdzenie statusu instytucji poprzez wyszukanie jej w elektronicznej bazie: http://www.stor.praca.gov.pl/portal/#/ris/wyszukiwarka oraz pobranie (wydrukowanie) aktualnego wpisu do RIS.

Zachęcamy do elektronicznego wypełniania i przesyłania wniosków, jest to bezpieczny, wygodny i szybki sposób na załatwienie swojej sprawy.
 
Przydatne informacje (linki):
 

Menu Display