Całe przedsięwzięcie zostało objęte honorowym patronatem Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego, Gustawa Marka Brzezina.
Głównymi organizatorami wydarzenia byli Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie oraz Centrum Szkoleń Branżowych Warmińsko–Mazurskiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Olsztynie. Współorganizatorami były Warmińsko–Mazurska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości oraz szkoły ponadpodstawowe z województwa warmińsko – mazurskiego: Zespół Szkół Budowlanych w Olsztynie, Zespół Szkół Gastronomiczno – Spożywczych w Olsztynie, Zespół Szkół Samochodowych w Olsztynie, Zespół Szkół Chemicznych w Olsztynie, Zespół Szkół Mechaniczno – Energetycznych w Olsztynie, Szkoła Policealna im. prof. Religi w Olsztynie oraz Zespół Szkół Technicznych w Elblągu.
Zgodnie z intencją Komisji Europejskiej Europejski Rok Umiejętności „stawia" na kwalifikacje, a także zdobywanie odpowiedniego wykształcenia, w celu dostosowania ich do wymagań rynku pracy.
Inicjatywa skierowana była przede wszystkim do młodzieży klas 8 szkół podstawowych, ale również do osób stojących przed wyborem lub zmianą zawodu, osób bezrobotnych, które nie posiadają odpowiednich kwalifikacji lub posiadają kwalifikacje niezgodne z potrzebami rynku pracy.
Podczas wydarzenia uczestnicy mieli możliwość udziału w konkursach z nagrodami, polegających na wykonaniu zadań praktycznych przygotowanych na stanowiskach wystawców oraz w trzech edycjach konkursu głównego. Wszyscy z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w prezentacjach zawodów i branż deficytowych.
Miasteczko było doskonałą okazją do bliższego poznania zawodów, określanych mianem „deficytowych". Wystawcy prezentując wybrane profesje, pokazali możliwe ścieżki ich zdobycia, a osobom stojącym przed wyborem lub zmianą zawodu, pomogli podjąć odpowiednią decyzję zawodową. Istotnym elementem było także zachęcenie gości do tego, by planując swoją karierę zawodową, brali pod uwagę potrzeby rynku pracy.
Pierwsze podsumowania wskazały, że „Miasteczko zawodów i umiejętności – Warmia i Mazury 2023" odwiedziło ok 900 osób.
Składamy serdeczne podziękowania na ręce organizatorów, partnerów, dyrektorów szkół oraz wszystkich gości, którzy byli tego dnia z nami, a bez których takie wydarzenie nie mogłoby mieć miejsca.
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1
&imagePreview=1